Έτσι, οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στις 324.898 μονάδες, ήταν δηλαδή κατά 3,5% υψηλότερες σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Παρά το δύσκολο ξεκίνημα της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου το 2013 που παρέμεινε κάτω από τις προσδοκίες, η Mercedes-Benz ήταν σε θέση να κρατήσει το επίπεδο πωλήσεων των προηγούμενων ετών και να κερδίσει μερίδια αγοράς στη Δυτική Ευρώπη. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη επιτυχία της νέας γκάμας compact αυτοκινήτων.

Κατά την ίδια περίοδο, το “αστέρι” παρουσίασε ισχυρές πωλήσεις ειδικά στις χώρες NAFTA (Αμερική, Καναδάς, Μεξικό), στη Ρωσία και την Ιαπωνία. Ως εκ τούτου, η Mercedes-Benz παρουσίασε τις πιο πολλές ταξινομήσεις σε Ιαπωνία και Αμερική καθώς και στη Γερμανία. Στην Κίνα, το πρώτο τρίμηνο επηρεάστηκε από την αναδιοργάνωση των πωλήσεων και τις επικείμενες αλλαγές μοντέλων.

Όσον αφορά στις σειρές των μοντέλων, παρουσιάστηκαν αυξήσεις ιδιαίτερα στα νέα compact μοντέλα καθώς και τα SUV της μάρκας.

"Με ισχυρά κέρδη στις ΗΠΑ και σε πολλές νέες, αναπτυσσόμενες αγορές, καταφέραμε να ισορροπήσουμε τις
αποδυναμωμένες ευρωπαϊκές αγορές και τη μείωση πωλήσεων στην Κίνα, επιτυγχάνοντας ακόμη ένα ρεκόρ πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2013", δήλωσε ο Dr. Joachim Schmidt, αντιπρόεδρος πωλήσεων και Marketing

Στην περιοχή της NAFTA, η Mercedes-Benz είδε το ισχυρότερο πρώτο τρίμηνο στην ιστορία της εταιρείας, με πωλήσεις 78.193 μονάδων (+11,3%). Μόνο στις ΗΠΑ, 69.187 οχήματα παραδόθηκαν σε πελάτες από τον Ιανουάριο (+12,5%),
γεγονός που καθιστά τη Mercedes-Benz τον premium κατασκευαστή με τις περισσότερες ταξινομήσεις από την αρχή του έτους. Η εταιρεία πέτυχε επίσης ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων στο Μεξικό με αύξηση 20,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Στην περιοχή Ασίας / Ειρηνικού, το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις ήταν ιδιαίτερα ισχυρές στην Ιαπωνία (+12,4%), στη Νότια Κορέα (+15,5%), στην Ταϊβάν (+16,0%) και την Αυστραλία (+37,2%). Στην Ιαπωνία, κανένας άλλος εισαγωγέας premium
οχημάτων δεν παρέδωσε περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι η Mercedes-Benz στους πελάτες της! Στην Κίνα (συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ) οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,4% τον Μάρτιο, ωστόσο το πρώτο τρίμηνο επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από την αναδιοργάνωση των δομών των πωλήσεων και την επερχόμενη αλλαγή μοντέλων και ως εκ τούτου υστερεί (45.440 μονάδες έναντι 51.328 μονάδων το αντίστοιχο διάστημα του 2012). Μεσοπρόθεσμα, τα μέτρα που έχουν ληφθεί, σε συνδυασμό με την εισαγωγή των νέων μοντέλων αποσκοπούν στη διασφάλιση κερδοφόρας ανάπτυξης των πωλήσεων. Στη ρωσική αγορά, η θετική τάση των πωλήσεων συνεχίστηκε: η Mercedes-Benz πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων με 8.595 παραδόσεις αυτοκινήτων από την αρχή του έτους (+20,7%). Η μάρκα είχε επίσης ένα εξαιρετικό πρώτο τρίμηνο στην Τουρκία (+78,1%) και στην περιοχή της Μέσης Ανατολής (+9,9%).

Παρά την έντονα πτωτική αγορά (-7,9%), η Mercedes-Benz κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κερδίζοντας έτσι μερίδια αγοράς στη Δυτική Ευρώπη (χωρίς τη Γερμανία), παρουσιάζοντας αύξηση 3,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του
προηγούμενου έτους. Οι πωλήσεις της ανήλθαν στις 81.219 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο. Το καλό αποτέλεσμα οφειλόταν κυρίως στην αύξηση που παρουσίασε το Βέλγιο (+25,1%) και η Μεγάλη Βρετανία (+13,3%). Στη
φθίνουσα γερμανική αγορά (-12,9%), η Mercedes-Benz πέτυχε πωλήσεις 53.144 μονάδων (έναντι 56.552 το 2012) αυξάνοντας έτσι το μερίδιο αγοράς της και διατηρώντας τη θέση της ως o premium κατασκευαστής με τις περισσότερες
ταξινομήσεις.

Όσον αφορά στην γκάμα των μοντέλων της μάρκας, η νέα compact κατηγορία τα πήγε ιδιαίτερα καλά το πρώτο τρίμηνο του έτους, με 77.044 οχήματα A & BClass να παραδίδονται στους αγοραστές τους (+49,4%). Επιπλέον, την περασμένη εβδομάδα, η Mercedes-Benz παρουσίασε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της B-Class στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης. Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ θα είναι σε θέση να παραγγείλουν την ηλεκτρική B-Class από το φθινόπωρο του 2013.

Τα SUV με το αστέρι συνέχισαν ικανοποιητικά την πορεία τους, καταγράφοντας παγκόσμιες πωλήσεις 77.227 μονάδων στο πρώτο τρίμηνο (+30,6%). Νέο ρεκόρ πωλήσεων καταγράφηκε για την GLK (+40,2), τη GL (+33,5%) και τη G-Class
(+70,3%). Το ίδιο ισχύει και για την M-Class (+27,6%), η οποία ηγήθηκε της κατηγορίας της σε όλον τον κόσμο.

Οι πωλήσεις του smart fortwo έφτασαν τις 25.632 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο (έναντι 26.975 μονάδων το αντίστοιχο διάστημα του 2012). Έτσι, το έξυπνο «μικρό» κατάφερε να διατηρήσει σταθερό το ποσοστό πωλήσεών του
έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2012, ιδίως στις αγορές της Γερμανίας και της Μεγάλης Βρετανίας.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube