Το γεγονός ότι αποτέλεσε την πρώτη επιλογή του Πεπ Γκουαρντιόλα, για μεταγραφή στη Μπάγερν, «άναψε» τις συζητήσεις για τον Μάριο Γκέτσε. Πολλοί είπαν ότι ο Ισπανός τεχνικός είδε στο μάτια του τον νέο Μέσι και ότι έχει στο μυαλό του να τον χρησιμοποιήσει όπως τον Αργεντινό.
Στοιχεία απ’ το transfermarkt επιβεβαιώνουν τις ομοιότητες των δύο ποδοσφαιριστών όπως εξελίχθηκαν ανά έτος μέχρι και τα 20 τους χρόνια. Και η ιστοσελίδα bleacherreport.com, προχώρησε σε περισσότερη ανάλυση.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα, οι δυο ποδοσφαιριστές έκαναν το ντεμπούτο τους 17 χρονών, καθιερώθηκαν σχεδόν αμέσως στο βασικό σχήμα και συμμετείχαν στην εθνική ομάδα της χώρας τους για πρώτη φορά στα 18.
Σε κάθε έτος όμως –απ’ τα 18 έως τα 20- ο Γερμανός ποδοσφαιριστής δείχνει καλύτερα στοιχεία απ’ ότι ο Αργεντινός. Για παράδειγμα, ο Γκέτσε στα 18 μετρούσε 41 εμφανίσεις, 8 γκολ και 16 ασίστ με την ομάδα του, σε αντίθεση με τον Μέσι, ο οποίος είχε 23 εμφανίσεις, 7 γκολ και 4 ασίστ.
Επιπλέον, ο Γερμανός απ’ την αρχή έδειξε πως είναι ποδοσφαιριστής για μεγάλα παιχνίδια. Στα 18 έβγαλε δύο ασίστ στο ντέρμπι της Μπορούσια εναντίον της Μπάγερν, τον επόμενο το γκολ που πέτυχε χάρισε τη νίκη στην ομάδα του, ενώ στα 20 βρήκε ξανά δίχτυα. Επιπλέον, η παρουσία του στο Τσάμπιονς Λιγκ ήταν δυναμική με 2 γκολ και 7 ασίστ.
Εν αντιθέσει, ο Μέσι σκόραρε για πρώτη φορά απέναντι στον «αιώνιο» αντίπαλο στα 19, ενώ η παρουσία του στο Τσάμπιονς Λιγκ, σε αντίστοιχη ηλικία με τον Γκέτσε ήταν 6 γκολ και 3 ασίστ.
Σε φυσικές δυνατότητες, ο Γκέτσε είναι πιο σωματώδης, αλλά μοιράζεται με τον Μέσι το χαμηλό κέντρο βάρους, την εξαιρετική ευστροφία και την εκρηκτικότητα. Ο ανορθόδοξος τρόπος επίθεσης είναι ένα ακόμα στοιχείο, αλλά και η ευφυΐα να παίζει βαθιά στο κέντρο.
Ως μια απ’ τις ελάχιστες διαφορές αναφέρεται ότι ο παίκτης της Μπάγερν καλύπτει πολύ περισσότερο χώρο απ’ τον Μέσι όταν δεν έχει την μπάλα στα πόδια του.
Αυτό που έφτασε τον Μέσι στην κορυφή όμως, είναι η μεγάλη του εξέλιξη όσο περνάνε τα χρόνια, κάτι που μέχρι σήμερα ο Γκέτσε δείχνει να ακολουθεί πιστά.
Επιμέλεια: Εύα Ζαχαριουδάκη