Η ζωή δεν ήταν εύκολη από την αρχή, με τον πατέρα του να εγκαταλείπει τον ίδιο και την μητέρα του. Παρά τις έντονες δυσκολίες η μητέρα του έκανε τα πάντα για να έχει καλή μόρφωση, στέλνοντας τον στο St Joseph’s College στην Σκωτία.
Η ζωή του άλλαξε για πάντα λίγα χρόνια αργότερα, όταν ένας φίλος του τον πήγε βόλτα σε μία Jaguar XK150. Εκεί κάτι γεννήθηκε μέσα του, ήταν η ακόρεστη δίψα του για ταχύτητα, κάτι που θα σηματοδοτούσε την ζωή του για πάντα. Στην σύντομη καριέρα του ως οδηγός, τον χαρακτήριζε το γεγονός ότι πάντα θα προσπαθούσε να κάνει την προσπέραση, ακόμα και αν αυτό σήμαινε να βγει εκτός αγώνα.
Την ίδια στιγμή το επιχειρηματικό του δαιμόνιο ήταν αυτό που κατάφερε να δώσει σάρκα και οστά στο όνειρο του, ιδρύοντας την Williams Racing Cars το 1966. Ένα χρόνο αργότερα γνώρισε και την μέλλουσα σύζυγο του, Βιρτζίνια Μπέρι, με την οποία παντρεύτηκαν επτά χρόνια αργότερα. Ο Γουίλιμας γνώρισε μεγάλη επιτυχία με τον Πιερς Καουρέγκ, ως δίδυμο μηχανικού-οδηγού, με τον θάνατο του δεύτερου το 1970 στο Ζάντβουρτ, να αποτελεί τεράστιο πλήγμα για τον ίδιο.
Τα επόμενα χρόνια αποδείχθηκαν εξαιρετικά δύσκολα, με τα λιγοστά χρήματα που διέθετε να μην αρκούν για να διατηρήσει το επίπεδο που επιθυμούσε στην ομάδα. Η βοήθεια του Γουόλτερ Γουλφ, τελικά αποδείχθηκε το τέλος του Γουίλιαμς. Αν και στην αρχή ο Καναδός μεγιστάνας είχε αποκτήσει το 60% της ομάδας, διατηρώντας τον Άγγλο ως τεχνικό διευθυντή, προχώρησε το 1977 στην εξαγορά της, «εξοστρακίζοντας» τον Γουίλιαμς από την Williams.
Ο ίδιος ξεπέρασε το αρχικό «σοκ», και με την βοήθεια του Πάτρικ Χερντ, δημιούργησαν την Williams Gran Prix Engineering. Η συνέχεια γνωστή για την βρετανική ομάδα, πανηγυρίζοντας από το 1980 μέχρι το 1997 επτά πρωταθλήματα οδηγών και εννέα κατασκευαστών. Ονόματα σαν αυτά των Νέλσον Πικέ, Νάιντζελ Μάνσελ, Άλαν Τζόουνς, Ντέιμον Χιλ και Κέκε Ρόσμπεργκ έγραψαν με «χρυσά» γράμματα το όνομα «Williams» στην ιστορία της Formula 1.
Τα πάντα έμοιαζαν να εξελίσσονται ιδανικά για τον Φρανκ Γουίλιαμς, μέχρι τις 8 Μαρτίου του 1986, όταν ο χρόνος «πάγωσε». Εκείνη την μέρα βρισκόταν στην πίστα «Paul Ricard», για να δει εν δράσει την νέα Williams FW11. Εκστασιασμένος από το αποτελέσματα του νέου μονοθέσιου έφυγε από την πίστα, μαζί με τον Πίτερ Γουίνσδορ, υπεύθυνο του μάρκετινγκ της ομάδας, με σκοπό να φτάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στο «Nice Cote d’Azur Airport». Ήθελε να παρευρεθεί σε έναν μαραθώνιο την επόμενη, με τον ίδιο να έχει μεγάλη αγάπη για το τρέξιμο, εντός και εκτός πίστας.
Σε μία περίεργη στροφή το Ford Sierra του Γουίλιαμς χτύπησε σε έναν τοίχο, σηκώθηκε στον αέρα και μετά αναποδογύρισε πολλές φορές, με τον οροφή να «συνθλίβει» την σπονδυλική στήλη του. Στο ασθενοφόρο προς το νοσοκομείο μαζί του ήταν ο Μάνσελ, με τις εξετάσεις να δείχνουν πως είχε κοπεί η σπονδυλική του στήλη. Οι γιατροί στην Γαλλία δεν πίστευαν πως θα τα κατάφερνε, με την γυναίκα να αποφασίζει να τον μεταφέρει στο Λονδίνο.
Την ώρα που η ομάδα είχε τους Πικέ και Μάνσελ να «σφάζονται» για τα πρωτεία, ο Φρανκ πάλευε για την ζωή του. Τελικά αποδείχθηκε πως θα περνούσε την ζωή του σε ένα αναπηρικό καροτσάκι. Από τον ώμο και κάτω δεν θα είχε τον έλεγχο του σώματος του.
Η πρώτη δημόσια εμφάνιση του Φρανκ έγινε στο Βρετανικό Γκραν Πρι του 1986, την πρώτη ημέρα των δοκιμών. Στον αγώνα της Κυριακής δεν πήγε, με τον Μάνσελ να τερματίζει πρώτος και τον Πικέ δεύτερο. Η γυναίκα του Τζίνι, ήταν αυτή εκείνη που παρέλαβε το τρόπαιο για την Williams, σε μία από τις πιο δυνατές εικόνες στην ιστορία του αθλήματος. Από την επόμενη χρονιά μέχρι και σήμερα παραμένει στο τιμόνι της ομάδας, με τον ίδιο να ζει και να αναπνέει για αυτήν.
Ο θάνατος του Άιρτον Σένα στην Ίμολα το 1994, ως οδηγού της Williams, προκάλεσε τεράστιο σοκ στις τάξεις του αθλήματος. Ο Γουίλιαμς παρευρέθηκε στην κηδεία του Βραζιλιάνου, φανερά επηρεασμένος ωστόσο χωρίς να «λυγίσει», ούτε τότε. Πολλοί έσπευσαν να κατηγορήσουν εκείνον και την ομάδα για τον θάνατο του Σένα, λόγω του μονοθέσιου που οδηγούσε. Η δίκη έγινε μετά από χρόνια στην Ιταλία, όπου και αθωώθηκε. Έκτοτε κάθε μονοθέσιο της ομάδας φέρει ένα διακριτικό σήμα του Σένα προς τιμήν του.
Μετά από τον θάνατο της γυναίκας του το 2013 από καρκίνο, «βυθίστηκε» ακόμα περισσότερο μέσα στην Williams, με τον ίδιο να αποκαλύπτει πως δεν υπάρχει πλέον λόγος να πηγαίνει σπίτι του. Το 2012 έλαβε την απόφαση να αποχωρήσει από το διοικητικό συμβούλιο της ομάδας, με την κόρη του Κλερ να παίρνει την θέση του.
Έκτοτε οι δύο τους λειτουργούν από κοινού ως τεχνικοί διευθυντές της ομάδας, με τον ίδιο να μην σκοπεύει να εγκαταλείψει ποτέ το πόστο του. Μετά από από σχεδόν 60 χρόνια στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Φρανκ Γουίλιαμς παραμένεις ο τελευταίος «ρομαντικός» της Formula 1. Ένας άνθρωπος που φέρει αέρα μίας άλλης εποχής, πιο επικίνδυνης, αλλά και πιο ανταγωνιστικής. Μπορεί οι άλλες ομάδες πλέον να στηρίζονται πίσω από απρόσωπες εταιρίες, ωστόσο η Williams πάντα θα ξέρει ότι σπουδαιότερη φυσιογνωμία της ιστορίας θα είναι εκεί, στα paddock, για να επιβλέπει την πορεία της.
Τα τελευταία χρόνια είναι τα πιο δύσκολα στην σύγχρονη ιστορία της βρετανικής ομάδας, με τα χρέη να είναι πολλά και τα έσοδα ακόμα λιγότερα. Ωστόσο εκείνος δεν «λυγίζει», ξέροντας ότι αυτό αποτελεί αδυναμία, χρόνια έχει να κλάψει και δεν σκοπεύει να το κάνει τώρα. Τελευταία του ελπίδα παραμένει να δει την αγάπη του να επανέλθει στην κορυφή της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Για μία τελευταία φορά, πριν εκείνος βγάλει τα ακουστικά του και συναντήσει ξανά την αγαπημένη του Τζίνι.
Μάριος Αγγελέτος ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube