Εφοδιασμένο με κινητήρα ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις μέσα κι έξω από την πόλη και ένα συμπαγές «κοστούμι» που χωρά δύο full-face κράνη, με στάνταρ το σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS ή προαιρετικά το C-ABS στα φρένα, το νέο NSS300 Forza, είναι ένα σκούτερ που τα καταφέρνει παντού.

Από την εποχή που παρουσιάστηκε το Forza, οι ανάγκες των πελατών για ένα μεσαίας κατηγορίας σκούτερ δεν άλλαξαν. Πέρα από τους πιο ώριμους ηλικιακά αγοραστές, νεότεροι αναβάτες ανέβηκαν μία κατηγορία πάνω από τα δίκυκλα των 125 κ. εκ. Έρευνες της Honda έδειξαν ότι στη λίστα προτεραιοτήτων των εν δυνάμει αγοραστών σκούτερ είναι η ασφάλεια και η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής σε συνδυασμό με value-for-money, αντοχή στο χρόνο και έναν αξιοπρεπή σε κυβισμό κινητήρα που θα ανταποκρίνεται στον αυτοκινητόδρομο όσο και στην πόλη. Ο φρέσκος σχεδιασμός και το στιλ θεωρούνται επίσης σημαντικά.

«Αποστολή μας είναι να παρακολουθούμε συνεχώς τις τάσεις της εποχής και να εξελίσσουμε τα προϊόντα μας ανάλογα. Το νέο Forza 300 είναι ένα ευρύχωρο (sit-in) σκούτερ που συμπεριφέρεται άριστα στην πόλη, ενώ καλύπτει και μεγάλες αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο. Ως υπεύθυνος για την εξέλιξή του, θεωρώ ότι το Forza 300- ένα δίκυκλο που ενσαρκώνει τις τρεις βασικές αρχές της Honda, δηλαδή το “περιβάλλον”, την “ασφάλεια” και τη “χαρά της οδήγησης” - θα γίνει δημοφιλές στο άμεσο μέλλον και θα δώσει σε πολλούς πελάτες μας από κάθε γωνιά του πλανήτη, την ευκαιρία να γευτούν τη χαρά της απόκτησης ενός προϊόντος Honda, το οποίο προσφέρει επιδόσεις και ποιότητα σε προσιτή τιμή», Sueda Kenichi, επικεφαλής project Forza 300.

Στα αρχικά στάδια εξέλιξης του σκούτερ, υπήρχε μία διάσταση απόψεων μεταξύ των μηχανικών της Honda ως προς το πώς, το γιατί και το πού οι άνθρωποι ανά τον κόσμο θα χρησιμοποιούν τα σκούτερ τους, όχι μόνο σήμερα αλλά μελλοντικά. Μελετήθηκαν τα πάντα και με κάθε λεπτομέρεια και το αποτέλεσμα είναι το FORZA 300. Το σκούτερ που ταιριάζει ιδανικά στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, όχι μόνο για τις αστικές τους μετακινήσεις αλλά και για τουρισμό και σπορ οδήγηση.

Μεγάλο τόσο ώστε να φιλοξενεί με άνεση δύο άτομα, το αρμονικό σχήμα του FORZA 300, εξασφαλίζει εκπληκτική προστασία από τη βροχή και χώρο για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα. Όμως το «σώμα» δεν είναι τόσο μεγάλο, ώστε να προβληματίζει σε στενούς χώρους, αφού το FORZA 300 δεν κινείται μόνο σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Σημαντικό είναι επίσης να ανταπεξέρχεται στην κίνηση της πόλης.

Στιβαρό και εξαιρετικά ανθεκτικό στο χρόνο, το πανάλαφρο (κατά 10% ελαφρύτερο από εκείνο του προηγούμενου μοντέλου) σωληνωτό πλαίσιο - ραχοκοκαλιά από ατσάλι εξασφαλίζει ευελιξία στην κίνηση και σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 35 χλστ., τα διπλά πίσω αμορτισέρ και το διπλό, αλουμινένιο ψαλίδι, προσφέρουν άνετη και ασφαλή οδήγηση, ενώ πανίσχυροι δίσκοι αναλαμβάνουν το φρενάρισμα εμπρός και πίσω, υποβοηθούμενοι από σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS ή, προαιρετικά, Combined-ABS.

Το -συνολικού βάρους 192 κιλών- FORZA 300 εφοδιάζεται με έναν ροπάτο, μονοκύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα 279 κ. εκ., ο οποίος είναι εξαιρετικά οικονομικός, συμβατός στην καθημερινή χρήση και ικανός για υψηλές ταχύτητες ταξιδιού. Η τελική μετάδοση είναι αυτόματη V-Matic μέσω ιμάντα. Με άμεση απόκριση και ζωντάνια, ο κινητήρας αποδίδει ισχύ υπεραρκετή για τον αυτοκινητόδρομο, ενώ προσφέρει εντυπωσιακή επιτάχυνση στην πόλη. Η μέγιστη ισχύς είναι 19 KW στις 7.500 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή στα 26 Nm στις 5.000 σ.α.λ.

Οι ζάντες από χυτό αλουμίνιο (14 ίντσες εμπρός - 13 ίντσες πίσω) που φορούν ελαστικά 120/70-14 εμπρός και 140/70-13 πίσω, εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα σταθερότητας και πρόσφυσης. Τα φρένα αποτελούνται από μονό δίσκο 256 χλστ. εμπρός με διπίστονη δαγκάνα και δίσκο 240 χλστ. πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα.

Η χαμηλή θέση οδήγησης (716 χλστ.) καθιστά το FORZA 300 ιδιαίτερα εύκολο στο χειρισμό του, ενώ το περιορισμένο πλάτος (580 χλστ.) και ο στενός χώρος για τα πόδια, το βοηθούν στην πυκνή κίνηση. Η ίδια η σέλα είναι εργονομικά φτιαγμένη, παρέχοντας άνεση εν κινήσει, ενώ επιτρέπει να ακουμπάς τα πόδια στο έδαφος.

Η τοποθέτηση μπαγκαζιέρας ή άλλου αξεσουάρ στο πίσω μέρος προϋποθέτει μόνο την αφαίρεση ενός τμήματος της πίσω σχάρας. Η αυτονομία με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ των 11,6 λίτρων είναι 354 χιλιόμετρα, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση που μεταφράζεται σε 30,8 χλμ./λίτρο βενζίνης (μέτρηση WMTC). Η τάπα του ρεζερβουάρ ανοίγει από διακόπτη που βρίσκεται δίπλα στο διακόπτη της σέλας.

Το διπλό ντουλαπάκι στο εσωτερικό του φέρινγκ είναι εύκολα προσβάσιμο. Στα αριστερά υπάρχει αρκετός χώρος για μικροαντικείμενα ο οποίος ανοίγει και κλειδώνει από ένα διακόπτη δίπλα στον κεντρικό διακόπτη. Εκεί βρίσκεται και παροχή 12V καθώς και δυνατότητα σύνδεσης έξτρα αξεσουάρ. Στο στάνταρ εξοπλισμό διατίθεται το immobilizer HISS της Honda.

Ο πλήρης πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ταχύμετρο, ρολόι, διπλό χιλιομετρητή, δείκτες στάθμης καυσίμου και θερμοκρασίας νερού, καθώς και προειδοποιητική λυχνία χαμηλής στάθμης λαδιού. Τα αλάρμ λειτουργούν και με τον κεντρικό διακόπτη κλειστό, ενώ για επιπλέον ευκολία, πέρα από κεντρικό σταντ, υπάρχει και πλαϊνό στο στάνταρ εξοπλισμό. Διπλά φώτα 35/35W στο υψηλής απόδοσης πολυεδρικό φωτιστικό σώμα, παρέχουν άριστη ορατότητα τη νύχτα, ενώ τα φώτα ημέρας των 5W συμπληρώνουν το «πρόσωπο» του FORZA 300.

To FORZA 300 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματισμούς:
Μαύρο μεταλλικό Asteroid
Λευκό πέρλα Himalayas
Μεταλλικό ασημί Seal.

Τα εξής γνήσια αξεσουάρ θα είναι διαθέσιμα για το FORZA 300:
Ζελατίνα
Μπαγκαζιέρα 45 λίτρων
Μπαγκαζιέρα 35 λίτρων
Βάση μαραζιάρας
Θερμαινόμενα γκριπ
Αντικλεπτικό σύστημα Averto
Κάλυμμα δικύκλου

Το FORZA 300 είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά από την εταιρεία Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. τον Επίσημο Εισαγωγέα - Διανομέα Honda Moto στην Ελλάδα σε 3 χρωματισμούς (Λευκό πέρλα Himalayas, Μαύρο μεταλλικό Asteroid και Ασημί μεταλλικό Seal) στην τιμή των 5.690€.

Η ιστορία
Το 1954 η Honda, λίγο μετά την ίδρυσή της, παρουσίασε το μονοκύλινδρο σκούτερ JunoK με κινητήρα 220 κ. εκ. Το 1962 παρουσιάστηκε το δικύλινδρο JunoM80 στα 125 κ. εκ. Και τα δύο μοιράζονταν την υδραυλικο-μηχανική μετάδοση, πατέντα της ιταλικής Badalini, αλλά και την επιθυμία της Honda να προσφέρει άνεση, πρακτικότητα και απόλαυση στην οδήγηση.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 αυξήθηκε δραματικά η δημοτικότητα των σκούτερ μικρού κυβισμού στην Ιαπωνία. Το 1984 η Honda παρουσίασε το μονοκύλινδρο Freeway 250 κ. εκ., ένα σκούτερ σχεδιασμένο για πιο μακρινούς προορισμούς και μεγαλύτερες ταχύτητες, ενώ το 1986 μπήκε στην αγορά το Fusion, λανσάροντας ένα πιο αναπαυτικό, ταξιδιάρικο στιλ στην κατηγορία. Το μονοκύλινδρο Foresight των 250 κ. εκ. παρουσιάστηκε το 1996 με το χαρακτηρισμό “σπορ σκούτερ”, ενώ συνδύαζε την ευελιξία με την άνεση. Μία έκδοση 125 κ. εκ. κυκλοφόρησε στην Ευρώπη με την ονομασία Pantheon.
Η Honda συνέβαλε στη δημιουργία της αγοράς μεγάλων σκούτερ, εξελίσσοντας την κατηγορία 250-300 κ. εκ. στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Το πρώτο σκούτερ NSS250 (Jazz) παρουσιάστηκε το 2001 και πρόσφερε σπορτίφ συμπεριφορά, συνδυασμένα φρένα και άπλετο χώρο κάτω από τη σέλα. Έτυχε θετικής αποδοχής στην Ευρώπη, όπου οι ιδιοκτήτες του εκτίμησαν την πολυχρηστικότητά του για χρήση στη δουλειά, το σχολείο ή τον ελεύθερο χρόνο.
Στα τελευταία 12 χρόνια το NSS250 βελτιώνεται συνεχώς. Το 2004 φόρεσε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), το S-Matic της Honda, σύστημα IMMOBILIZER με ηλεκτρονική κάρτα-κλειδί, υψηλής απόδοσης σύστημα ψεκασμού PGM-FI και χώρο για δύο κράνη κάτω από τη σέλα. Το 2005 προστέθηκε στον προαιρετικό εξοπλισμό το ABS και το 2008 υιοθετήθηκαν κάποια στοιχεία πολυτελείας όπως το πακέτο Audio με ηχεία, ενώ το S-Matic αναβαθμίστηκε αποκτώντας λειτουργία autoshift και στον προαιρετικό εξοπλισμό προστέθηκε το συνδυασμένο (combined) ABS.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube