Το compact crossover της φίρμας ήταν η πιο ορθή επιλογή για ένα ταξίδι πολλών χιλιομέτρων. Η συμπαγής πλατφόρμα με χάλυβα υψηλής αντοχής κατά 51% που περιλαμβάνεται στο Kona εξασφαλίζει την υψηλότερη ακαμψία στρέψης και την κορυφαία απόδοση του αμαξώματος του αυτοκινήτου και έκανε τα σχεδόν 580 χιλιόμετρα που διανύσαμε από την Αθήνα να ολοκληρωθούν με άνεση και ευκολία.
Του Άρη Γαλανόπουλου
Το πρώτο μέρος της διαδρομής περιλάμβανε την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, όπου το Kona ξετύλιξε όλες τις αρετές του, όπως είναι η καλή ηχομόνωση της καμπίνας και η εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά. Στην καμπίνα με τον μοναδικό σχεδιασμό –εξατομικεύεται ανάλογα με τα γούστα του υποψήφιου αγοραστή– φιλοξενήθηκαν άνετα τέσσερις ενήλικες. Παράλληλα, η ευρυχωρία του εσωτερικού έρχεται χάρη στο μεταξόνιο των 2.600 χλστ., ενώ ο χώρος αποσκευών των 361 λίτρων χώρεσε όλα τα αναγκαία (και με το παραπάνω) για τη μακρινή μας απόδραση. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι σε υψηλό επίπεδο στο Hyundai Kona. Κατά την οδήγηση το αυτοκίνητο μας πρόσφερε όλες τις οδηγικές πληροφορίες απευθείας στο οπτικό μας πεδίο μέσω του head-up display, που είναι μια διάφανη επιφάνεια που ανασηκώνεται πίσω από το κάλυμμα του πίνακα οργάνων μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας.
Μετά τη Δοϊράνη, κατευθυνθήκαμε προς το χωριό Μουριές για πικνίκ στην τοποθεσία Χίλια Δέντρα. «Ντύσαμε» τη σύντομη στάση με ωραίες μουσικές χάρη στο super-premium ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Krell, η οποία εξοπλίζει το μικρό SUV με οκτώ ηχεία και ενισχυτή, προσφέροντας κρυστάλλινη ποιότητα ήχου. Δεν ξεμείναμε από μπαταρία στο κινητό, καθώς το Kona εξοπλίζεται με το προαιρετικό σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, που βρίσκεται λίγο πιο κάτω από την 8 ιντσών οθόνη υψηλής ανάλυσης. Η τελευταία συνεργάζεται και με τα συστήματα Android Auto και Apple CarPlay.
Η επιλογή του μηχανολογικού συνόλου για το συγκεκριμένο ταξίδι ήταν εύστοχη. Αντί των αποδοτικών τούρμπο βενζινοκινητήρων 1.0 και 1.6 με 120 και 177 ίππους αντίστοιχα, διαλέξαμε το turbodiesel μοτέρ των 1,6 lt και απόδοσης 136 ίππων και 320 Nm ροπής. Ο λόγος; Να κρατήσουμε την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Για περισσότερη ασφάλεια και άνεση επιλέξαμε την τετρακίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εφτά σχέσεων.
Για τη νυχτερινή οδήγηση βρήκαμε εξαιρετικά χρήσιμο το σύστημα High Beam Assist (HBA), που ανιχνεύει τα εισερχόμενα οχήματα και τα εμπρός οχήματα στην ίδια λωρίδα και προχωρά σε αλλαγή στη χαμηλή δέσμη, ανάλογα με την περίπτωση, μειώνοντας τις πιθανότητες ενόχλησης των άλλων οδηγών. Όποτε δεν ανιχνεύονται οχήματα, το σύστημα επανενεργοποιεί αυτόματα τους προβολείς. Άγρυπνος φρουρός ήταν η «ομπρέλα» ασφαλείας της Hyundai, το SmartSense, που καθιστά το Kona ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της αγοράς και φυσικά του ταξιδιού μας.