Στη χθεσινή του συνεδρίαση το Strategy Group της FIA αποφάσισε το 2018 τα μονοθέσια να έχουν το σύστημα προστασίας HALO.

Το HALO θα προστατεύει το κόκπιτ του μονοθεσίου από αντικείμενα.

Το συγκεκριμένο σύστημα προστασίας προτιμήθηκε έναντι του Shield, το οποίο είχε δοκιμάσει στο περιθώριο του grand prix του Σίλβερστον ο Σεμπάστιαν Φέτελ και δεν του είχε αφήσει καλές εντυπώσεις, καθώς περιόριζε την ορατότητα του πιλότου.

Το HALO είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά από την FIA το 2015. Από τότε όλες οι ομάδες έκαναν δοκιμές με το σύστημα ασφαλείας, με αρκετούς οδηγούς να έχουν ενστάσεις για την εφαρμογή του.

Το σύστημα προστασίας κεφαλής, HALO έχει τρία σημεία επαφής πάνω στο μονοθέσιο, δύο πίσω από τον πιλότο και ένα μπροστά του. Στα πρώτα στάδια κατασκευής του ήταν φτιαγμένο από ανθρακονήματα, ενώ η επόμενη έκδοσή του ήταν από τιτάνιο.

Επίσης οι ομάδες έχουν εκφράσει τις απορίες του για τον τρόπο που θα βγαίνει από το μονοθέσιο ο οδηγός.

Το HALO αποτελεί μια ακόμα προσπάθεια της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας αυτοκινήτου για την μεγαλύτερη ασφάλεια των πιλότων και την αποφυγή ατυχημάτων, όπως αυτό του Φελίπε Μάσα το 2009 στο Ουγγρικό grand prix.

Επιμέλεια: Περικλής Καλογερόπουλος

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube