O αστικός μύθος θέλει τον ιδρυτή της εταιρείας Χάρολντ Χάμφρεϊς να ζητεί στη διαθήκη του να μη χαθεί επ' ουδενί λόγω το συμβόλαιο με τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, την ομάδα της καρδιάς του. Ηταν το 1974 κι η UMBRO που ξεκίνησε ως οικογενειακή επιχείρηση δύο αδελφών στο Cheadle της Βορειοδυτικής Αγγλίας στη δεκαετία του 1930, πλέον είχε εξαπλωθεί και βρισκόταν σε ανοιχτό ανταγωνισμό με τους κολοσσούς του είδους ADIDAS και PUMA.
Το πρώτο συμβόλαιο με την UMBRO για τη Γιουνάιτεντ το είχε κλείσει ο αείμνηστος Ματ Μπάσμπι, το 1959, αναδιοργανώνοντας τον σύλλογο στην επαύριο του τραγικού δυστυχήματος του Μονάχου. Η αξία του εκείνη την εποχή ήταν 218.000 λίρες συνολικά και θα διαρκούσε για τα επόμενα 15 χρόνια. Ποσό εκπληκτικό, αφού η πιο ακριβή μεταγραφή του '73 που θα ολοκληρωνόταν η συμφωνία ήταν ο Γιόχαν Κρόιφ, που είχε κοστίσει στην Μπαρτσελόνα από τον Αγιαξ ένα εκατομμύριο δολάρια, ποσό που τότε αντιστοιχούσε σε 670.000 λίρες!
Όταν ανανεώθηκε (σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αποθανόντα το συμβόλαιο) για άλλα 15 χρόνια, το κόστος είχε εκτοξευτεί σε 150.000 τον χρόνο και το 1987 πριν ολοκληρωθεί η τρέχουσα συμφωνία έγινε νέος διακανονισμός που έφερνε περίπου 500.000 στα ταμεία της Γιουνάιτεντ για μια πενταετία! Η άφιξη της Πρέμιερ Λιγκ με την ομάδα να παίρνει τον πρώτο της τίτλο από το 1967, την πήγε ακόμη πιο ψηλά με τα χρήματα να ανεβαίνουν πρώτα σε ένα εκατομμύριο και μετά σε τέσσερα εκατομμύρια ετησίως!
Το 2000 κυκλοφόρησαν οι πρώτες φήμες για συμφωνία μαμούθ με τη NIKE που θα ακουμπούσε τα 300 εκατομμύρια λίρες για 15 σεζόν, κάτι που τελικά έγινε ενάμιση χρόνο μετά. Πρώτα ωστόσο βρέθηκε η χρυσή τομή με την UMBRO που απείλησε με αγωγή και προκειμένου να μη συρθούν στα δικαστήρια οι τρεις πλευρές βρήκαν μία κοινά αποδεκτή λύση!
Η φανέλα της Γιουνάιτεντ λοιπόν πάντα ήταν το μήλον της έριδος κι απέφερε πάρα πολλά λεφτά στα ταμεία, οπότε η νέα συμφωνία που συζητείται αυτή την εποχή είναι λογικό να αποτελεί θέμα για τα αγγλικά μίντια. Αυτό που είναι απίστευτο είναι το ποσό που μπορεί να αποκομίσει η Γιουνάιτεντ, αφού ακούγεται πως μπορεί να φτάσει τις 70 εκατομμύρια λίρες για κάθε σεζόν, από οποιαδήποτε εταιρεία επιλεγεί ως ο επίσημος προμηθευτής αθλητικού υλικού.
Συνεπώς ο πόλεμος μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών αθλητικής ένδυσης είναι πια σε εξέλιξη αφού η συμφωνία με τη ΝΙΚΕ λήγει το 2015 οπότε από τη σεζόν 2015-16 όλοι θέλουν να πάρουν στον κατάλογό τους, τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Η Adidas, η PUMA και η Warrior που πήρε από πέρυσι τον εξοπλισμό αθλητικού υλικού της Λίβερπουλ, θα μονομαχήσουν σκληρά με τη ΝΙΚΕ για το χέρι της πολύφερνης νύφης!
H τρέχουσα συμφωνία με την εταιρεία NIKE που αποφέρει στους «κόκκινους διαβόλους» 23,5 εκατ. λίρες ετησίως ολοκληρώνεται το καλοκαίρι του 2015, ενώ τον περασμένο Ιούλιο έληξε η περίοδος κατά την οποία ο αγγλικός σύλλογος ήταν υποχρεωμένος να διαπραγματευτεί αποκλειστικά με την αμερικανική εταιρεία, αφού εκείνη απώλεσε την ευκαιρία για ανανέωση με προνομιακούς όρους!
Παρά το γεγονός ότι οι υπόλοιποι ανταγωνιστές έχουν μπει δυναμικά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, η NIKE εμφανίζεται πάντα ως το φαβορί. Πλην όμως αυτή τη φορά το τίμημα θα είναι σχεδόν το τριπλάσιο σε σχέση με το τρέχον.
Μόλις την περασμένη Δευτέρα, η Αρσεναλ ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την PUMA η οποία θα της αποφέρει 30 εκατ. λίρες ετησίως, όμως η Γιουνάιτεντ είναι έτοιμη να σπάσει κάθε ρεκόρ για σύλλογο, που αυτή την ώρα είναι της Ρεάλ Μαδρίτης με την Αdidas, η οποία πληρώνει στους Μαδριλένους 31 εκατ. λίρες ετησίως.
Η πρώτη καταγεγραμμένη συμφωνία εταιρείας με ομάδα ανάγεται στον τελικό Κυπέλλου Αγγλίας το 1934 όταν η Μάντσεστερ Σίτι κι η Πόρτσμουθ φόρεσαν στολές της UMBRO για να υπάρχει ομοιομορφία και η αμοιβή τους ήταν 1.000 λίρες για κάθε ομάδα κι ένα καινούργιο ζευγάρι παπούτσια για τον κάθε παίκτη! Από εκείνο το σημείο μέχρι τα 70 εκατομμύρια ετησίως η απόσταση είναι πραγματικά χαώδης!