Η συνέντευξη παραχωρήθηκε με την βοήθεια και τη συνεργασία της Red Bull.
ΕΡ. Γιάρι καλωσόρισες και πάλι στην Ελλάδα. Σε θυμάμαι πολύ νεαρό, όταν είχε τρέξει για πρώτη φορά στο Ράλλυ Ακρόπολις. Ήσουν γρήγορος, ενθουσιώδης. Τι άλλαξε από τότε;
ΑΠ. Ήταν το 2003 και ακόμα το θυμάμαι πολύ καλά, χαρακτηριστικά. Οδηγούσα το Ford Focus και έφερα ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα της καριέρας μου (σημείωση: ήταν 10ος, πίσω από μεγάλα ονόματα: Μάρτιν, Σάινθ, Σόλμπεργκ, Μπερνς, Μάκινεν, Ροιβάνπερα, Πανιζί, ΜακΡέι, Οριόλ). Ήταν πολύ επιθετικό αυτοκίνητο και πήγαινε πολύ με το πλάι. Από τότε άλλαξαν πολλά. Μεγάλωσα αρκετά, βελτίωσα και τα αγγλικά μου στις σημειώσεις του αγώνα – μέχρι τότε είχα φινλανδικά. Παλιά μου άρεσε απλά να μπαίνω στο αυτοκίνητο και να οδηγώ. Τώρα τα σκέφτομαι όλα: πώς να αναλύω τον αγώνα, τι πρέπει να κάνω για να πάω γρήγορα, πως πρέπει να στήσω το αυτοκίνητο. Όταν ήμουν νεαρός είχα μόνο πάθος. Τώρα αποκτώ και εμπειρία.
ΕΡ. Ποια πρέπει να είναι η ισορροπία, ώστε να οδηγείς μεν γρήγορα και διασκεδαστικά, αλλά να έρχεται και το αποτέλεσμα; Σε έχουμε δει μερικές φορές να το παρακάνεις…
ΑΠ. Έχεις δίκιο. Ειδικά πέρυσι. Προσπάθησα να φθάσω τον Σεμπαστιάν Λεμπ, να τον κοντράρω. Δεν τα κατάφερα και έκανα πολλά λάθη. Είχα όμως πολλές πρωτιές σε ειδικές διαδρομές. Φέτος προσεγγίζω καλύτερα τους αγώνες. Αν εξαιρέσουμε το Μόντε Κάρλο που είχα έξοδο (εγκατέλειψε) εξαιτίας των συνθηκών του οδοστρώματος, συνεχώς βελτιώνω την απόδοσή μου. Ανεβαίνω επίπεδο σιγά για και θέλω να είμαι αξιόπιστος στον αγώνα ώστε να φθάσω στην κορυφή. Σε νέα ομάδα και νέο αυτοκίνητο δεν μπορείς να τα πετύχεις όλα αμέσως. Είμαι χαρούμενος από τη δουλειά που έχω κάνει μέχρι τώρα και θεωρώ ότι την ερχόμενη χρονιά θα μπορώ να διεκδικήσω τον τίτλο.
ΕΡ. Το αυτοκίνητο κάνει τον οδηγό ή ο οδηγός το αυτοκίνητο;
ΑΠ. Εάν το αυτοκίνητο πηγαίνει τον οδηγό δεν είναι καλό. Ο οδηγός πρέπει να έχει τον έλεγχο. Να στήνει το αυτοκίνητο όπως θέλει, στα μέτρα του. Πρέπει να το σχεδιάσεις μόνο σου, να αισθάνεσαι άνετα, να το νιώθεις, να είσαι χαρούμενος με το αυτοκίνητό σου.
ΕΡ. Άσφαλτος ή χώμα;
ΑΠ. Έχω καλές επιδόσεις στην άσφαλτο, όμως προτιμώ το χώμα.
ΕΡ. Το χιόνι;
ΑΠ. (γελά) Όχι και τόσο, έφερα κακό αποτέλεσμα (4ος) στη Σουηδία.
ΕΡ. Πως σου φαίνεται το Ράλλυ Ακρόπολις; Τι περιμένεις;
ΑΠ. Είναι μικρότερο από πέρυσι. Παραμένει από τα δυσκολότερα στο πρωτάθλημα. Χρειάζεται αξιοπιστία και διάρκεια. Θα ήθελα να έχω έναν «καθαρό» και γρήγορο αγώνα για να φθάσω στην κορυφή. Και παλιότερα πήγαινα γρήγορα, αλλά έκανα και λάθη.
ΕΡ. Θέλεις να πεις κάτι στο ελληνικό κοινό; Ορισμένοι σε παρομοιάζουν με τον Πέτερ Σόλμπεργκ που ήταν πολύ θεαματικός και πολύ κοντά στο κοινό.
ΑΠ. Αλήθεια; Ήμουν πέρυσι με τον Πέτερ στην ίδια ομάδα. Είναι πολύ καλός άνθρωπος και συνέχεια χαρούμενος και ευχαριστιέται όταν τα πας καλά. Ζει κάθε στιγμή. Έχουμε αρκετά κοινά, αλλά νομίζω ότι είμαι λίγο περισσότερο ήρεμος από εκείνον.
Γιάρι σε ευχαριστούμε. Καλό αγώνα.
Συνέντευξη: Δημήτρης Μπαλής