Στα νομικά δεδομένα της υπόθεσης που αφορά την ενδεχόμενη τιμωρία του Ολυμπιακού για τα συμβάντα στο παιχνίδι Κυπέλλου με την Παναχαϊκή αναφέρθηκε ο Νίκος Λαγαρίας.

Ο έγκριτος νομικός και επί επταετία μέλος της ΠΕΕΟΔ της ΕΠΟ φιλοξενήθηκε στον «αέρα» της εκπομπής του ΣΠΟΡ FM 94,6 «Έφεση της Τρίτης» και μίλησε στον Κυριάκο Θωμαΐδη για την προσέγγιση της αθλητικής Δικαιοσύνης στα όλο και πιο συχνά φαινόμενα επεισοδίων.

«Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε κάποια γεγονότα που προκαλούν έκπληξη. Ξεκίνησε κάτι στη Λάρισα, όταν είχαν γίνει έξι συλλήψεις με τον Παναιτωλικό. Περίεργα πράγματα για μια πόλη που δεν είχε δώσει δικαιώματα. Ακολούθησε το περιστατικό στο ΑΕΚ-Ολυμπιακός, όπου ξανά έγιναν βιαιοπραγίες και επεισόδια στον περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου. Και τώρα πάλι είδαμε τι έγινε στην Πάτρα, αλλά και στη Χαλκίδα. Βλέπουμε κάποιους οπαδούς να δημιουργούν συμπλοκή με τα ΜΑΤ και αυτό είναι κάτι που πρέπει να απασχολήσει σε άλλο επίπεδο την Πολιτεία», ανέφερε αρχικά.

Στη συνέχεια τοποθετήθηκε αναλυτικά για το τι είναι βιαιοπραγία, το οποίο αποτελεί ένα από τα κριτήρια για την επιβολή της αφαίρεσης βαθμών: «Υπάρχει μια απόκλιση που λογικά παρατηρείται μεταξύ της νομικής και της κοινής γνώμης. Στην περίπτωσή της, η ΑΕΚ είχε ισχυριστεί ότι δεν υπήρξαν βιαιοπραγίες επειδή δεν υπήρξαν σωματικές κακώσεις.

Το θέμα όμως έχει κριθεί πολλές φορές από την τακτική Δικαιοσύνη, ακόμα και από τον Άρειο Πάγο, που αναφέρει ως βιαιοπραγία κάθε παράνομη ενέργεια εναντίον προσώπου που εκδηλώνεται με υλική δύναμη και τείνει στην κακοποίηση του σώματος ή στην προσβολή της ελευθερίας, είτε της τιμής του προσώπου κατά του οποίου στρέφεται και είναι αδιάφορο αν επήλθε πράγματι σωματική κάκωση»
.

Σε εκείνο το σημείο ωστόσο διευκρίνισε ότι υπάρχει κι άλλη προϋπόθεση για να επιβληθεί το -3 στους Πειραιώτες, λέγοντας: «Δεν αρκεί η βιαιοπραγία για αφαίρεση βαθμών, αλλά πρέπει να υπάρχει και σημαντική φθορά. Εδώ πρέπει να εξειδικεύσουν τα αρμόδια όργανα και να κρίνουν τι θα πει σημαντική φθορά. Αν έσπασε, ας πούμε, ένα κάθισμα είναι σημαντική φθορά; Πρέπει να ερμηνευθεί αυτό. Θα έπρεπε να γίνει πιο συγκεκριμένος ο Πειθαρχικός κώδικας.

Μπαίνει, δε, και ένα άλλο ζήτημα. Υπάρχει αναλογία στον Πειθαρχικό Κώδικα γενικότερα μεταξύ των προβλέψεων του Κώδικα σε σχέση με τις ποινές που προβλέπει; Η αναλογικότητα είναι κάτι σχετικό, όπως το βλέπει ο καθένας. Αν κάποιος αποκηρύσσει τη βία θα πει ότι είναι λογική η ποινή. Αν κάποιος όμως δεν την έχει αποκηρύξει, τη θεωρεί αυστηρή»
.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube