Τα έργα θα αποφέρουν έσοδα 14,5 δις ευρώ μέχρι το 2036, αντί 37,7 δις με τις συμβάσεις του 2007.
Πρόκειται για τα έργα: α) Ιονία Οδός (Αντίρριο – Ιωάννινα) – πρόοδος κατασκευής 31%, β) Ε65 (Κεντρική Ελλάδα) – πρόοδος κατασκευής 17%, γ) Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί) – πρόοδος κατασκευής 70% και Ολυμπία Οδός (Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα) – πρόοδος κατασκευής 29%.
Η ενέργεια αυτή έγινε αφού υπήρξαν μαραθώνιες επαφές τους τελευταίους μήνες μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Ελληνικού Δημοσίου, παραχωρησιούχων εταιρειών, τραπεζών, Ευρωπαϊκής Επιτροπής), οι οποίες κατέληξαν σε συμφωνία.
Οι συμβάσεις δεν είναι καινούργιες αλλά τροποποιήθηκαν οι υπάρχουσες. Βασικό σημείο συμφωνίας όλων των πλευρών, ήταν ότι τα έργα πρέπει να γίνουν και να ολοκληρωθούν εντός του προβλεπόμενου διαστήματος (έως το 2015). Το Ελληνικό Δημόσιο θα δώσει στις εταιρείες 170 εκατ. ευρώ (για καθυστερήσεις) τα οποία θα επενδυθούν στα έργα από τις εταιρείες που δέχθηκαν να μειώσουν την απόδοση του κέρδους τους κατά πολύ (γύρω στο 8& στην Αιγαίου και στην Ολυμπία Οδό – στα δύο άλλα έργα έμεινε η ίδια απόδοση), ενώ παίρνουν και το ρίσκο των διοδίων και του πληθωρισμού.
Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ στο www.driveandtravel.gr