Σε πρόσφατη έρευνα, περίπου ένας στους οκτώ Αυστριακούς (12%) δήλωσαν ότι θα ταξίδευαν φέτος στην Ελλάδα για διακοπές. Το 10% εξέφρασε την επιθυμία να επισκεφτεί την Ισπανία και το 9% δήλωσε ότι θα έκανε υπερατλαντικό ταξίδι στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας αντιπροσωπευτικής έρευνας σε δείγμα 1.000 Αυστριακών, που διεξήχθη από την εταιρία έρευνας αγοράς GfK Austria για λογαριασμό της Austrian Airlines (μέλους του Lufthansa Group), κύριο κίνητρο για ένα αεροπορικό ταξίδι είναι ο πολιτισμός της χώρας.

Το 42% των συμμετεχόντων στην έρευνα, δήλωσε ότι ήθελαν να επισκεφτούν «αξιόλογους πολιτιστικά τουριστικούς προορισμούς». Οι «διακοπές στη θάλασσα» κατέλαβαν τη 2η θέση ως κίνητρο ταξιδιού με ποσοστό 37%, ενώ την 3η θέση κατέλαβαν τα «υπερατλαντικά ταξίδια», με ποσοστό 24%. Αυτό σημαίνει ότι ένας στους τέσσερις Αυστριακούς επιθυμεί να πραγματοποιήσει ένα μακρινό ταξίδι.

"Ομολογώ ότι τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας με εκπλήττουν κάπως. Δεν επιβεβαιώνουν το κλισέ του οκνηρού παραθεριστή που κυρίως ενδιαφέρεται για τον ήλιο και τη θάλασσα. Όσον αφορά τους προορισμούς, έχουμε ήδη λάβει υπόψη τα αποτελέσματα αυτά, αυξάνοντας τα δρομολόγια προς Ελλάδα, Ισπανία και ΗΠΑ", δήλωσε ο Κάρστεν Μπενζ, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Austrian Airlines και αρμόδιος στον τομέα προορισμών.

Το 2012, περίπου 27 εκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν αεροπορικώς από ή μέσω κάποιου Αυστριακού αεροδρομίου, κατά 3% περισσότεροι συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η έρευνα αποκάλυψε ότι ο μέσος Αυστριακός ταξιδεύει 3,5 φορές το χρόνο. Το 37% όσων πραγματοποιούν διακοπές στο εξωτερικό επιλέγει την αεροπορική μετάβαση, ποσοστό που φτάνει στο 56% στις περιπτώσεις όσων ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους.

"Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι, όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, η τιμή και η αξιοπιστία αποτελούν τα σημαντικότερα κριτήρια στην επιλογή του μέσου μεταφοράς των ταξιδιωτών. Η τροφοδοσία έχει όλο και λιγότερη σημασία στις Ευρωπαϊκές πτήσεις", επισήμανε ο Αλεξάντερ Ζεχ, ερευνητής αγοράς από την εταιρία GfK.

Κατά την επιλογή μιας αεροπορικής εταιρίας, οι ερωτηθέντες Αυστριακοί έθεσαν ως σημαντικότερες προϋποθέσεις την τιμή και την αξιοπιστία. Το 38% των ερωτηθέντων ανέφερε την τιμή ως παράγοντα που επηρεάζει την επιλογή της αεροπορικής εταιρίας, το 17% τα κατάλληλα ωράρια πτήσεων, το 17% την δυνατότητα για απευθείας πτήσεις και το 12% την αξιοπιστία της εταιρίας. Παρόλο που ως κριτήριο επιλογής τέθηκαν και οι υπηρεσίες, ωστόσο η τροφοδοσία δεν αναφέρθηκε πλέον.

Σταθερές προοπτικές

Οι Αυστριακοί δήλωσαν ότι στο μέλλον θα εξακολουθήσουν να ταξιδεύουν με τους ίδιους ρυθμούς που ταξίδευαν και στο παρελθόν. Παρόλο που το 20% του συνόλου δήλωσε ότι θα συνεχίσουν τα αεροπορικά ταξίδια, ένα αντίστοιχο περίπου ποσοστό δήλωσε ότι είχαν σκοπό να μειώσουν τη συχνότητα των αεροπορικών πτήσεων. Εν τω μεταξύ, το 60% των συμμετεχόντων από Αυστρία επιθυμεί να διατηρήσει τη συχνότητα των αεροπορικών ταξιδιών τους όπως στο παρελθόν.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube