Όταν η ιστορία συναντά την ταχύτητα και αυτά συνδέονται με την επιθυμία των ομάδων να εγκαταλείψουν την Γηραιά Ήπειρο με νίκη, τότε το αποτέλεσμα μόνο συναρπαστικό μπορεί να είναι!

Και αυτό περιμένουμε το προσεχές σαββατοκύριακο στο 13ο γκραν πρι της Formula 1 στην πίστα της… Μόντσα (6-8/9).



Μετά την άνετη νίκη του Σεμπάστιαν Φέτελ στο γκραν πρι στην πίστα του Σπα οι κύριοι αντίπαλοί του (Φερνάντο Αλόνσο-Κίμι Ραϊκόνεν) ψάχνουν τρόπο να τον… κρατήσουν πίσω ώστε να διατηρήσουν τις όποιες ελπίδες έχουν να κυνηγήσουν τον τίτλο του πρωταθλήματος της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο τουρ εκτός Ευρώπης που θα ξεκινήσει στις 22 Σεπτεμβρίου από τη Σιγκαπούρη και θα ολοκληρωθεί στη Βραζιλία στις 24 Νοεμβρίου.



Η βαθμολογία των οδηγών:

1. Σεμπάστιαν Φέτελ, 197
2. Φερνάντο Αλόνσο, 151
3. Λιούις Χάμιλτον, 139
4. Κίμι Ραϊκόνεν, 134
5. Μαρκ Γουέμπερ, 115
6. Νίκο Ρόσμπεργκ, 96
7. Φελίπε Μάσα, 67
8. Ρομέιν Γκροσάν, 53
9. Τζένσον Μπάτον, 47
10. Πολ Ντι Ρέστα, 36

Και η βαθμολογία των κατασκευαστών:

1. Red Bull, 312
2. Mercedes, 235
3. Ferrari, 218
4. Lotus, 187
5. McLaren, 65
6. Force India, 61
7. STR, 25
8. Sauber, 7
9. Williams, 1
10. Marussia/Caterham, 0

Από το 1921 ο «Ναός της ταχύτητας» προσφέρει πολλές συγκινήσεις, καθώς η μορφολογία της πίστας απαιτεί ιδιαίτερο στήσιμο των μονοθεσίων, αλλά και ιδιαίτερη οδηγική ικανότητα.

Οι υψηλές ταχύτητες και τα φρένα που ακολουθούν ταλαιπωρούν τα μονοθέσια, αλλά και τους μηχανικούς που πρέπει να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό, εφτά γκραν πρι πριν την αυλαία του πρωταθλήματος.

Πενήντα τρεις γύροι είναι αρκετοί για να κρίνουν τον νικητή, ο οποίος θα έχει διανύσει συνολικά306.720 χιλιόμετρα, καθώς το μήκος της ιταλικής πίστας είναι 5.793 χλμ.

Η πρώτη στροφή μετά την καρό σημαία είναι και η πιο αργή από τις 11 του σιρκουί. Οι πιλότοι έχοντας πρώτη στο κιβώτιο ταχυτήτων πέφτουν στα 86 χλμ. την ώρα ταχύτητα που είναι η πιο χαμηλή της πίστας. Οι υπόλοιπες δέκα στροφές λόγω της μορφολογίας τους, δεν απαιτούν πολλά… φρένα.

Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 340 χλμ. την ώρα, ενώ στη στροφή 11 τα μονοθέσια μπαίνουν με τετάρτη στο κιβώτιο, την ώρα που το κοντέρ τους δείχνει 215 χλμ. την ώρα.

Πέρα από τη μορφολογία της πίστας η γενική ατμόσφαιρα που επικρατεί δημιουργεί ένα ιδιαίτερο συναίσθημα στους πιλότους και ιδιαίτερα στους Αλόνσο και Μάσα, αφού τρέχουν εντός έδρας.

«Το να κερδίζεις στην Μόντσα είναι απίστευτο και αν κερδίζεις, οδηγώντας το κόκκινο μονοθέσιο, τότε είναι ακόμη πιο υπέροχο. Το να είσαι στο βάθρο και να βλέπεις τους χιλιάδες θαυμαστές με τα κόκκινα μπλουζάκια και τις κόκκινες σημαίες είναι απλά ένα καταπληκτικό συναίσθημα. Ο μοναδικός μας σκοπός είναι ίδιος με πέρυσι, δηλαδή να κερδίσουμε»,έχει δηλώσει ο Φερνάντο Αλόνσο

.



Ο ταχύτερος γύρος έχει γίνει το 2004 από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο. Πέρυσι, ο Λιούις Χάμιλτον με McLaren είχε ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου, ενώ ο πολυνίκης της Μόντσα είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ με πέντε νίκες (1996,1998,2000,2003 και 2006).

Αναλυτικά οι νικητές:

2000: Σουμάχερ, Ferrari
2001: Μοντόγια, Williams
2002: Μπαρικέλο, Ferrari
2003: Σουμάχερ, Ferrari
2004: Μπαρικέλο, Ferrari
2005: Μοντόγια, McLaren
2006: Σουμάχερ, Ferrari
2007: Αλόνσο, McLaren
2008: Φέτελ, Red Bull
2009: Μπαρικέλο, Brawn
2010: Αλόνσο, Ferrari
2011: Φέτελ, Red Bull
2012: Χάμιλτον, McLaren

Η Pirelli στην Ιταλία θα προμηθεύσει τις ομάδες με τη σκληρή και τη μεσαία γόμα ελαστικών, όπως ακριβώς και την περσινή σεζόν.

Ακόμη στην πίστα της Ιταλίας οι πιλότοι θα έχουν δύο ζώνες ενεργοποίησης του συστήματος των κινούμενων αεροτομών, DRS.



Επιμέλεια: Σταυρούλα Σάββα

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube