Σαν να μην έφταναν στους πιλότους οι «βρόχινες» δοκιμές των δύο πρώτων δοκιμών στο Μόντρεαλ στο πλαίσιο του έβδομου γκραν πρι της σεζόν, ήρθε και η… κουτσουρεμένη- κατά 30 λεπτά -τρίτη περίοδο για να δυσκολέψει τη ζωή των ομάδων.
Η τελευταία περίοδος των ελεύθερων δοκιμών ξεκίνησε με 30 λεπτά καθυστέρηση, εξαιτίας μιας ζημιάς που είχε προκληθεί στις μπαριέρες στη στροφή 11, με τους πιλότους να έχουν μόνο μισή ώρα στη διάθεσή τους, αφού η ολοκλήρωση της τρίτης περιόδου θα πρέπει να απέχει δύο ώρες από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών.
Οι πιλότοι στην έναρξη της διαδικασίας «φόρεσαν» τα βρόχινα και τα ενδιάμεσα ελαστικά, αφού η πίστα ήταν βρεγμένη. Ωστόσο, στη συνέχεια η αγωνιστική γραμμή στέγνωσε με τις ομάδες να επιλέγουν την ενδιάμεση και τη slick γόμα της Pirelli.
Οι κορυφαίοι πιλότοι δεν θέλησαν να ρισκάρουν με αποτέλεσμα να βγουν στην πίστα στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.
Ο Μαρκ Γουέμπερ ήταν το τελευταίος πιλότος που πήρε χρόνο και ο πιο γρήγορος, αφού η καρό σημαία τον βρήκε στην πρώτη θέση.
Τον δεύτερο χρόνο έκανε ο Άντριαν Σούτιλ με την Force India, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Λιούις Χάμιλτον. Από την τέταρτη θέση ολοκλήρωσε τη διαδικασία ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος πλασαρίστηκε μπροστά από τον Σεμπάστιαν Φέτελ.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Γουέμπερ, Red Bull, 1:17.895
2. Σούτιλ, Force India, +0.353
3. Xάμιλτον, Mercedes, +0.837
4. Αλόνσο, Ferrari, +1.082
5. Φέτελ, Red Bull, +1.236
6. Ρόσμπεργκ, Mercedes, +1.562
7. Ντι Ρέστα, Force India, +1.601
8. Μάσα, Ferrari, +1.855
9. Μπάτον, McLaren, +1.895
10. Ραϊκόνεν, Lotus, +2.421
11. Γκροσάν, Lotus, +2.701
12. Μαλδονάδο, Williams, +3.140
13. Ρικιάρντο, Toro Rosso, +3.469
14. Τσίλτον, Marussia, +3.757
15. Χούλκενμπεργκ, Sauber, +4.126
16. Γκουτιέρες, Sauber, +4.825
17. Βερνιέ, Toro Rosso, +5.163
18. Φαν ντερ Γκάρντε, Caterham, +5.237
19. Πέρες, McLaren, +5.414
20. Πικ, Caterham, +5.725
21. Μπότας, Williams, +6.422
22. Μπιανκί, Marussia, +8.300