«Μίλησε» ο πρωταθλητής! Ο Μαξ Φερστάπεν θύμισε την περσινή εξαιρετική χρονιά του και με ταχύτερο γύρο στις… περιπετειώδεις κατατακτήριες δοκιμές στην Ίμολα, που είχαν 5 κόκκινες σημαίες (οι τέσσερις για ατυχήματα, η μία για την έντονη βροχόπτωση), πήρε την pole position και θα ξεκινήσει πρώτος στο sprint race (23/04) και στο Γκραν Πρι (24/04).
Βγήκαν για τον τελευταίο γύρο στα 2:58 πριν το τέλος οι οδηγοί, αλλά ένα νέο ατύχημα αυτή τη φορά από τον Νόρις στέρησε την πιθανότητα αλλαγής στην κορυφή αφού τα 38 δεύτερα που απέμεναν δεν έφταναν για να γίνει γύρος...
Δεύτερος ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σαρλ Λεκλέρ, αφήνοντας πίσω του τους Νόρις, Μάγκνουσεν, Αλόνσο, Ρικάρντο Πέρεζ, Μπότας, Φέτελ και Σάινθ που συμπλήρωσαν τη δεκάδα. «Τραγωδία» για τη Mercedes, που είδε για πρώτη φορά μετά τη Σουζούκα το 2012 να μην έχει κανένα εκ των δύο μονοθεσίων της στο Q3!
Υπενθυμίζεται πως με τις νέες αλλαγές η νίκη στο αυριανό sprint race θα δώσει 8 βαθμούς, αυτή στο Γκραν Πρι της Κυριακής 25 και άλλον έναν ο ταχύτερος γύρος. Αν ένας πιλότος κάνει το… απόλυτο τότε θα μιλάμε για 34 βαθμούς!
Η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται λέει ο θυμόσοφος λαός και αυτό επιβεβαιώθηκε με το ξεκίνημα του Q1 στις κατατακτήριες δοκιμές, αφού τα φρένα της Williams του Άλμπον πήραν φωτιά, στη συνέχεια έγινε έκρηξη στο μονοθέσιο και φυσικά η δράση διακόπηκε με κόκκινη σημαία, μιας και η πίστα είχε γεμίσει θραύσματα!
Το φινάλε του πρώτου μέρους των κατατακτήριων βρήκε τους Τσουνόντα, Γκασλί, Λατίφι, Οκόν και Άλμπον εκτός συνέχειας, με την κόκκινη σημαία να κάνει την… επανεμφάνισή της στο Q2 όταν ο Σάινθ έκανε το λάθος και έφυγε εκτός πίστας. Είχε προλάβει, πάντως, να κάνει ταχύτερο χρόνο από άλλους οδηγούς, εξασφαλίζοντας μια θέση στην δεκάδα και στο sprint race θα εκκινήσει το Σάββατο στο sprint race από τη 10η θέση. Παρόλα αυτά, το Q2 στην βροχερή Ίμολα ήταν καταστροφικό για την Mercedes, που είδε τον Λιούις Χάμιλτον και τον Τζορτζ Ράσελ να μένουν εκτός δεκάδας! Όπως συνέβη και με τους Σουμάχερ, Ζου και Στρολ.
Περιπετειώδης ήταν και το Q3, όπου η βροχή έκανε την πίστα να γλιστράει και τα μονοθέσια να πηγαίνουν πιο αργά από το αναμενόμενο. Ο Μάγκνουσεν έφυγε εκτός πίστας, αλλά ξεκόλλησε από την αμμοπαγίδα, μπήκε στα pits και μετά τις αλλαγές στο μονοθέσιό του κατάφερε να συνεχίσει, με την κόκκινη σημαία να γίνεται… πράσινη και να έχουμε κανονικά κατατακτήριες. Ο Λεκλέρ έκανε ταχύτερο γύρο και πέρασε πρώτος, η κίτρινη σημαία, από το ατύχημα του Μπότας, «υποχρέωσε» τον Φερστάπεν να κόψει ταχύτητα στο sector 2 αλλά αυτό δεν στάθηκε πρόβλημα για να πάρει την πρωτιά. Η κόκκινη σημαία βγήκε εκ νέου με 2:58 να απομένουν, κάτι που σήμαινε πως οι οδηγοί προλάβαιναν μόλις έναν γύρο ακόμη.
Όταν μπήκαν ξανά στην πίστα και ξεκίνησαν την τελευταία τους προσπάθεια, με τον Λεκλέρ να ελπίζει για την… ανατροπή, ήρθε ο Νόρις να φύγει εκτός πίστας και να βγει εκ νέου κόκκινη σημαία, με τα 38 δευτερόλεπτα που απέμεναν να «τελειώνουν» τα δοκιμαστικά και να χαρίζουν την pole position στον Φερστάπεν, ο οποίος θα έχει για παρέα στην πρώτη γραμμή της εκκίνησης τον Λεκλέρ.