Με Ψήφισμα του το Δημοτικό Συμβούλιο Καλλιθέας τάσσεται εκ νέου κατά “της δημιουργίας Λιμένα Κρουαζιέρας φαραωνικού τύπου και τεραστίων διαστάσεων στον Φαληρικό Όρμο”. Το Ψήφισμα, του 2ου σε μέγεθος Δήμου της Αττικής, απεστάλη στην Κυβέρνηση, την Αυτοδιοίκηση και τον ΟΛΠ ΑΕ, εξεδόθη με αφορμή το σχέδιο ΚΥΑ “Έγκριση Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού”, το οποίο απεστάλη στους Δήμους για διαβούλευση.
Το κείμενο του Ψηφίσματος έχει ως ακολούθως:
10/6/2013 - Ψήφισμα επί του σχεδίου κοινής υπουργικής απόφασης με τίτλο “Έγκριση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτού”
Κατόπιν της κατάθεσης σε δημόσια διαβούλευση σχεδίου κοινής υπουργικής απόφασης με τίτλο “Έγκριση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτού” μέσω του οποίου για μια ακόμη φορά επιχειρείται η επαναφορά του θέματος της εγκατάστασης λιμένα κρουαζιερόπλοιων στο φαληρικό όρμο, σε αντίθεση με όλες τις προγενέστερες πολεοδομικές ρυθμίσεις που έχουν θεσμοθετηθεί καθώς και τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εκπονούνται, το Δημοτικό Συμβούλιο της Καλλιθέας διατυπώνει τις ακόλουθες θέσεις:
1.) Πριν από έναν χρόνο το ΥΠΕΚΑ ανήρτησε για διαβούλευση Σχεδίου Νόμου με τίτλο “ΡΣΑ Αθήνας – Αττικής 2021”, βάσει μελετών που κατήρτισε ο ΟΡΣΑ. Στο σχέδιο αυτό ρητά αναφέρεται ότι “Ο Πειραιάς αποτελεί το κεντρικό Λιμάνι Κρουαζιέρας και συμπληρωματικά το Λιμάνι του Λαυρίου”. Στο σχέδιο Νόμου αυτό και για το συγκεκριμένο θέμα εκφράσθηκαν θετικά η Περιφέρεια και οι Δήμοι.
Στο σχέδιο που μας απεστάλη προχθές για διαβούλευση με τίτλο “Ειδικό Σχέδιο Χωροταξικού Σχεδιασμού κ.λπ.” στο άρθρο 6 ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ και το κεφάλαιο Γ1 “Τουρισμός Κρουαζιέρας” προστέθηκε η παράγραφος γ’, η οποία αναφέρει “Ειδικά για την περίπτωση της Αττικής διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας στον Πειραιά, στην ευρύτερη περιοχή του Φαληρικού Όρμου και στο Λαύριο”. Επίσης με δηλώσεις του υφυπουργού κ. Μηταράκη ανακοινώνεται ότι ‘θα γίνει ιδιωτικό λιμάνι κρουαζιέρας στο Φάληρο με ΣΔΙΤ κόστους 200 εκατ. ευρώ”. Και όλα αυτά όταν στο Λιμάνι του Πειραιά υπάρχουν ειδικές εγκαταστάσεις και κτίρια για την εξυπηρέτηση του κρουαζιερόπλοιων, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ νέο έργο επέκτασης και η Περιφέρεια Αττικής έχει προκηρύξει το έργο αυτό με 130 εκατ. ευρώ, η δε Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά και ο Δήμος Πειραιά δηλώνουν ότι “δε χρειάζεται άλλο λιμάνι, ο Πειραιάς, αρκεί”. Σημειώνεται ότι το έργο του ΟΛΠ έχει εγκριθεί από την ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων) στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι εννέα υπουργείων.
2.) Ο Δήμος Καλλιθέας, όπως και άλλοι Δήμοι (Πειραιώς, Μοσχάτου, Περιφέρεια Αττικής), αλλά και όλα τα ναυταθλητικά σωματεία, έχουν επισήμως τοποθετηθεί κατά της χωροθέτησης και δημιουργίας ενός τεραστίου λιμανιού στον Φαληρικό Όρμο. Ένα λιμάνι του οποίου η έκταση σε χερσαίους χώρους και προβλήτες πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων θα τσιμεντοποιήσει όλο το μέτωπο του φαληρικού Δέλτα.
3.) Επιπλέον, οι Δήμοι Καλλιθέας και Μοσχάτου έχουν εκφράσει την κατ’ αρχήν θετική γνώμη τους για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου από το Στάδιο Ειρήνη και Φιλίας μέχρι το ΤΑΕ-ΚΒΟ-ΝΤΟ. Η μελέτη αυτή χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” και έρχεται να συμπληρώσει το άλλο μεγάλο έργο που γίνεται στο χώρο του Ιπποδρόμου. Επομένως, η προσπάθεια δημιουργίας Λιμένα Κρουαζιέρας φαραωνικού τύπου και τεραστίων διαστάσεων σε μια περιοχή που λειτουργούν ήδη ναυταθλητικοί όμιλοι, μαρίνες σκαφών θαλασσίου τουρισμού και άλλες εγκαταστάσεις αθλητισμού έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις υπάρχουσες πολεοδομικές ρυθμίσεις οι οποίες έχουν εξαντλήσει οποιαδήποτε περιθώρια επί πλέον χρήσεων. Είναι αυτονόητο ότι η περιβαλλοντική υποβάθμιση με την καταστροφή όσων χώρων έχουν ακόμη απομείνει ελεύθεροι, έρχεται να αποτελειώσει το έγκλημα που διαπράχθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Εύλογα λοιπόν ανακύπτει το ερώτημα πως εννοείται η ορθολογική διαχείριση των πόρων σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης; Γιατί πρέπει να καταστρέψουμε ότι ακόμη έχει απομείνει σχετικά ελεύθερο όταν υπάρχει και επεκτείνεται το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά;
Ως εκ τούτου εκφράζουμε τη πλήρη αντίθεση μας στη δημιουργία Λιμένα Κρουαζιέρας στο Φαληρικό Όρμο. Καλούμε την Κυβέρνηση να αφουγκραστεί τις ομόφωνες αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων Πειραιά, Μοσχάτου και Καλλιθέας και να αποτρέψει μια τέτοια εξέλιξη.
Διαπαραταξιακή Επιτροπή του Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίζεται να προβεί σε σχετικές συναντήσεις και διαβήματα προς τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς.
Πηγή: TravelDailyNews
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής