Οφείλουμε να ξεχωρίζουμε καταστάσεις, όμως τώρα, σε αυτή τη δύσκολη εποχή για την Ελλάδα, οι εταίροι μας στην Ευρωπαϊκή Ενωση πρέπει να δείξουν πόσο τη στηρίζουν.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa, το αποδεικνύει έμπρακτα με τις τακτικές της πτήσεις προς την Ελλάδα, αν και θα έπρεπε, ίσως, να έχει μία ακόμα παραπάνω. Είναι, βλέπετε, και η συνεργασία με την Aegean στο πλαίσιο της Star Alliance, που αφήνει χώρο πτήσεων και στην ελληνική εταιρεία.
Προ ημερών βρέθηκα στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος", στην τελετή άφιξης της «Βασίλισσας των Αιθέρων», του Β747-8 της Lufthansa. Κι όπως συμβαίνει συνήθως με τους Γερμανούς, η άφιξη ήταν ακριβής, στις 12 το μεσημέρι.
Η νέα ναυαρχίδα της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας προσγειώθηκε για πρώτη φορά με τα χρώματα της Lufthansa, σε μια από τις πλέον υποσχόμενες αγορές της Νότιας Ευρώπης, παρουσία εκατοντάδων εκλεκτών προσκεκλημένων συνεργατών της αεροπορικής εταιρίας, δημοσιογράφων αλλά και 4 ακροατών της εκπομπής "DRIVE & TRAVEL" που μεταδίδεται κάθε Σάββατο από το Nova ΣΠΟΡ FM 94,6 ώρες 12.00 - 14.00, από τους συνεργαζόμενους σταθμούς σε όλη τη χώρα και μέσω του Διαδικτύου σε όλο τον κόσμο.
Στέλνοντας μήνυμα αισιοδοξίας και φιλίας, η Lufthansa επέλεξε την Αθήνα για την παρουσίαση του μακρύτερου αεροσκάφους στον κόσμο, τονίζοντας τη σημασία της ελληνικής αγοράς για την γερμανική εταιρεία. Αριθμώντας περισσότερο από 1,2 εκατομμύριο επιβάτες, οι οποίοι ταξίδεψαν πέρσι από και προς την Ελλάδα, η Lufthansa κατέγραψε αύξηση 5% σε σύγκριση με το 2011, ενώ και οι προοπτικές για το 2013 είναι πολύ ευοίωνες.
“Γνωρίζουμε όλοι το ρητό «η Ισχύς εν τη ενώσει», κάτι που αποδεικνύεται έμπρακτα από τη μακρόχρονη συνεργασία και αμοιβαία υποστήριξη μεταξύ Ελλάδας και Lufthansa, που αποτελούν το τέλειο δίδυμο!”, δήλωσε ο Κάρστεν Σέφερ, αντιπρόεδρος Πωλήσεων και Υπηρεσιών Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής. “Παρά τους ταραχώδεις καιρούς, η καινοτομία και η δέσμευση στην ποιότητα και την πρόοδο αποφέρουν μόνο θετικά αποτελέσματα. Έμπρακτη απόδειξη αποτελούν τα στατιστικά του 2012 για την Ελληνική αγορά, που έχουν ανοδική τάση. Θα εντυπωσιαστείτε από το μέγεθος του αεροσκάφους, καθώς και από τον εσωτερικό σχεδιασμό και τη διαρρύθμιση της καμπίνας. Θα εντυπωσιαστείτε όμως και από το γεγονός ότι παρά τις διαστάσεις του, το επόμενης γενιάς jumbo είναι πολύ πιο αποδοτικό από τα προηγούμενα αεροσκάφη. Στη διάρκεια ενός έτους λειτουργίας του, έχει αποδείξει ότι είναι είναι πολύ οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον. Με την ενσωμάτωσή του στο στόλο μακρινών διαδρομών, η Lufthansa προσφέρει ένα προϊόν που συνάδει απόλυτα με τη δέσμευση της εταιρίας για καινοτομία, τεχνολογία και αποδοτικότητα, ενώ παράλληλα διαθέτει χαρακτηριστικά και ανέσεις που αναμφίβολα θα μεγιστοποιήσουν την ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών μας”, κατέληξε.
Στη τελετή άφιξης παρούσα ήταν και υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη, η οποία τόνισε ότι «Κατά τη διάρκεια των 54 ετών λειτουργίας της στην Ελλάδα, η Lufthansa έχει συμβάλει στην επιτυχημένη σύνδεση της Ελλάδας όχι μόνο με την πολύ σημαντική αγορά της Γερμανίας, αλλά και μέσω του ευρύτατου δικτύου και των συνδέσεών της, με αγορές με ισχυρότατους δεσμούς για τους Έλληνες, όπως η Β. Αμερική. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση κοινωνικοοικονομικών και πολιτισμικών δεσμών».
Το παρών έδωσε και ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητα, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, που επισήμανε ότι η Ελλάδα χρειάζεται τη στήριξη των εταίρων της στην Ε.Ε., ευχόμενος να υπάρξουν και άλλες ανάλογες πρωτοβουλίες.
To θαύμα της τεχνολογίας διαθέτει μια σειρά από αεροδυναμικές βελτιώσεις (νέα πτερύγια, κορυφαίας απόδοσης κινητήρες), που εξασφαλίζουν εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση ρύπων, δύο από τους κύριους στόχους του προγράμματος SCORE της Lufthansa, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την αντικατάσταση των παλαιού τύπου αεροσκαφών με σύγχρονα, αποδοτικά και αθόρυβα αεροσκάφη. Ήδη η γερμανική αεροπορική εταιρεία έχει δρομολογήσει επτά ολοκαίνουρια B747-8, ενώ έχει παραγγείλει άλλα 19 που αναμένεται να παραδοθούν έως το 2015. Το νέο Jumbo έχει δρομολογηθεί από το 2012 σε δρομολόγια από τη Φρανκφούρτη προς: Μπανγκαλόρ, Δελχί, Χονγκ Κονγκ, Ουάσινγκτον, Μαϊάμι και Λος Άντζελες, ενώ σε δοκιμαστική φάση βρίσκονται οι πτήσεις προς Μεξικό και Σάο Πάολο. Η διαχείριση της Lufthansa μελετά επιπλέον 45 πόλεις ανά την υφήλιο ως ενδεχόμενους υπερατλαντικούς προορισμούς των Boeing 747-8.
Κατά τη διάρκεια της τελετής υποδοχής, οι φιλοξενούμενοι της Lufthansa είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τους χώρους του σύγχρονου αεροσκάφους και να θαυμάσουν από κοντά την άνετη καμπίνα και το πολυτελές εσωτερικό της, συμπεριλαμβανομένης της νέας Business Class με τα καινούρια καθίσματα Recaro Comfort Line 3520 που μετατρέπονται σε πλήρως επίπεδο κρεβάτι, την πρόσφατα βραβευμένη από τη Skytrax First Class, με ξεχωριστό κάθισμα και κρεβάτι και την ανανεωμένη Economy Class.
Οφείλω να πω, επισκεπτόμενος το αεροσκάφος, ότι ναι μεν είναι το μεγαλύτερο που υπάρχει, εντούτοις σε πολυτέλεια δεν συγκρίνεται με το AirBus A380 της Emirates. Ιδιου τύπου αεροσκάφος έχει η Lufthansa, όμως όπως και στο Β747-8 δεν έχει προσθέσει πινελιές πολυτέλειας. Η αλήθεια είναι ότι η Emirates προσφέρει χλιδή για τις Θέσεις First και Business και προσιτή πολυτέλεια στην Οικονομική Θέση. Αντίθετα, η Lufthansa τα έχει όλα τα απαραίτητα αλλά σε πολύ λιτή διακόσμηση. Δεν σου λείπει τίποτα εν πτήσεις, αισθάνεσαι ασφάλεια με την εγγύηση Lufthansa (όχι ότι οι άλλες κορυφαίες εταιρείες όπως η Emirates δεν παρέχουν ανάλογη), όμως απουσιάζει το στοιχείο του εντυπωσιασμού, όπως γενικά απουσιάζει από κάθε δραστηριότητα των Γερμανών. Πάντως, σε συνομιλία μας με μιά εξαιρετικά ευγενική κυρία αεροσυνοδό, μάθαμε ορισμένες λεπτομέρειες για το προσωπικόκαι τα νέα δεδομένα. Κατ' αρχήν, σύνταξη στα 68 για τους... αεροσυνοδούς και στα 65 για τους... πιλότους. Βέβαια, όλοι μπορούν να φύγουν με μειωμένη σύνταξη στα 55 τους, ενώ πάνω από αυτή την ηλικία υπάρχει μεγαλύτερη παρακράτηση χρημάτων που τους δίνεται με επιστροφή στη σύνταξη. Επίσης, στους δύο πιλότους, για τα κοντινά δρομολόγια (τρεις στα μακρινά, όπως το Πεκίνο), δεν πρέπει ο ένας στους δύο πιλότους να είναι πάνω από 60 ετών, για ευνόητους λόγους. Πάντως, τις μεγαλύτερες σε ηλικία αεροσυνοδούς έχουν οι αμερικανικές εταιρείες, θεωρώντας ότι έτσι παρέχουν εμπιστοσύνη στους επιβάτες που βλέπουν πλήρωμα με μεγάλη εμπειρία και χιλιάδες ώρες πτήσεων.
Με μια ματιά
Αίσθημα άνεσης και ευρυχωρίας, περισσότερος χώρος για τα πόδια, βελτιωμένη διαρρύθμιση θέσεων/ άνετα καθίσματα/ εργονομική εσωτερική επένδυση καθισμάτων/ τεχνολογικές διευκολύνσεις.
Εμπλουτισμένο ψυχαγωγικό πρόγραμμα με προσωπικές οθόνες για κάθε πελάτη, ψυχαγωγικά προγράμματα «κατόπιν ζήτησης», ταινίες σε οκτώ διαφορετικές γλώσσες, δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές και συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, διεθνή ραδιοφωνικά κανάλια, ποικιλία μουσικών CDs, ηλεκτρονικά παιχνίδια, παιδικό κανάλι.
Business Class (32 θέσεις στο άνω κατάστρωμα, 60 θέσεις στην κυρίως καμπίνα)
- Αίσθημα ευρυχωρίας, σύγχρονο design καμπίνας.
- Πλήρως επίπεδα κρεβάτια: με το πάτημα ενός κουμπιού, το κάθισμα μετατρέπεται σε άνετο κρεβάτι 1,98 μ.
First Class (8 θέσεις)
- Στην κυρίως καμπίνα, στις πρώτες σειρές του ρύγχους, το πιο ήσυχο τμήμα του αεροσκάφους (Αποκλειστικός χώρος όπου δεν επιτρέπεται η διέλευση άλλων επιβατών).
- “Η πιο ήσυχη First Class στον κόσμο” (Ηχομονωτικές κουρτίνες και δάπεδο).
- “Καλύτερο κρεβάτι First Class” (ευρύτερο κρεβάτι, διαστάσεων 80 εκ. x 207 εκ.).
Economy Class
- Σημαντικά μεγαλύτερος ατομικός χώρος για κάθε επιβάτη (περίπου 5-7 εκ. περισσότερος χώρος για τα πόδια).
- Ευρύχωρη καμπίνα/ ανανεωμένος σχεδιασμός; Καμπίνα διαιρεμένη σε δύο μέρη.
- Μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος/ μεγαλύτερη απόσταση από τον χώρο αποθήκευσης χειραποσκευών πάνω από το κάθε κάθισμα.
- Ενσωματωμένη υποδοχή παροχής ενέργειας για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.