Η Mercedes-Benz CLA μπορεί ν α κατέχει τον άτυπο τίτλο του πρωταθλητή στην αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,23 (0,22 στην έκδοση BlueEfficiency) αλλά η υπόθεση αυτή είναι τόσο παλιά όσο σχεδόν η ύπαρξη του αυτοκινήτου. Βλέπετε, οι κινητήρες ήταν αρκετά αδύναμοι και τα οφέλη, κυρίως ως προς την ταχύτητα που μπορούσε να διασχίσει τον αέρα ένα όχημα, είχαν γίνει αντιληπτά σχεδόν ένα αιώνα πίσω στον χρόνο.

Πολύ πριν εμφανιστεί το τσεχοσλοβακικό Tatra T77 (εν έτει 1934 με cd 0,245 και ισχύ 65 ίππους το 6-θέσιο σεντάν έφτανε τα 150 χλμ/ώρα!), το απαγορευτικό στην Γερμανία μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο να κατασκευάζει αεροπλάνα, πλοία και άρματα είχε ως αποτέλεσμα η χώρα να στραφεί στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 1921 στο Βερολίνο παρουσιάστηκε το περίφημο Tropfenwagen (το αυτοκίνητο –σταγόνα) όπου το σχήμα του αποτέλεσε το εφαλτήριο για την μάχη με τον άνεμο.

Αργότερα, η αεροδυναμική είχε δημιουργήσει μία άτυπη κόντρα ανάμεσα στην Mercedes και την Auto Union με την τελευταία να γράφει ιστορία την δεκαετία 1930-40 με το θρυλικό Type C (με Cd κάτω από 0,24 και V16 μοτέρ 520 ίππων μπορούσε να αγγίξει τα 400 χλμ/ώρα). Η συνέχεια ανήκε στον Hans Ledwinka ο οποίος έβαλε την βάση για το πώς έπρεπε να σχεδιάζονται τα αυτοκίνητα με το Tatra type 87 του 1940 (κατά πολλούς το σχήμα του αντέγραψε ο Porsche και δημιούργησε τον πασίγνωστο Σκαραβαίο).

Περισσότερα - πηγή: caroto.gr

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube