Το ID.4 θα είναι το πρώτο όχημα στο μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας αγοράς, την κατηγορία compact SUV, με κλιματικά ουδέτερη παραγωγή και λειτουργία. Ακριβώς όπως το compact ID.3, βασίζεται στη Μεταβλητή Πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση (Modularer E-Antriebs Baukasten - ΜΕΒ) του Ομίλου, με όλα τα χαρακτηριστικά της οικογένειας ID.: συμπαγείς διαστάσεις, άφθονοι εσωτερικοί χώροι, σπορ χαρακτήρας, διαισθητική λειτουργία και πλήρης συνδεσιμότητα.
Με έντονη, μοντέρνα παρουσία, πάντα σε λειτουργία, πάντα συνδεδεμένο και με μηδενικές εκπομπές ρύπων - στην καρδιά του πιο δημοφιλούς τμήματος της αγοράς στον κόσμο. Με το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης να έχει ακυρωθεί, η Volkswagen αποκάλυψε διαδικτυακά το πρώτο της ολοκαίνουργιο, compact SUV, το ID.4, ακόμα ως πρωτότυπο. Το δεύτερο στην οικογένεια ID., το οικογενειακό μοντέλο θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2020.
Το όνομα αποκαλύπτει πολλά. Το ψηφίο 4, ένα νούμερο πάνω από το ID.3, υποδηλώνει το νέο μοντέλο ως εκπρόσωπο στην κατηγορία compact SUV. Είναι το φυσικό επόμενο βήμα μετά το ID.3, ένα όχημα με το οποίο η Volkswagen άνοιξε το τρίτο σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της, μετά το Beetle και το Golf. Η συντομογραφία ID. σημαίνει έξυπνο design, έξυπνη ταυτότητα και προηγμένες, έξυπνες τεχνολογίες.
Το αεροδυναμικό εξωτερικό σχήμα του ID.4 θέτει τέλεια το σκηνικό για την αρχιτεκτονική της MEB: εμπρός άκρο σχετικά κοντό, μεταξόνιο μακρύ, ως αποτέλεσμα εξαιρετικοί χώροι στο εσωτερικό. Ο οδηγός και οι επιβάτες στο ID.4 βρίσκονται σε ένα ενιαίο χώρο, φιλοσοφίας open space.
Το ID.3 ήταν προγραμματισμένο να παρουσιαστεί σήμερα, στο ακυρωθέν Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, για πρώτη φορά ως ένα διαθέσιμο κατά παραγγελία μοντέλο παραγωγής, σε τρεις εκδόσεις με διαφορετικά μεγέθη μπαταριών - Pure, Pro και Pro S. Το ID.3 αποκαλύπτεται επίσημα διαδικτυακά και η στρατηγική της Volkswagen για την ηλεκτροκίνηση υλοποιείται επιτυχώς. Σύμφωνα με νέα σχέδια, έως και 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής μέχρι το 2025 - σημαντικά περισσότερα από όσα είχαν αρχικά προγραμματιστεί.
Η Volkswagen αποκαλύπτει σήμερα το μοντέλο σειράς παραγωγής που μπορεί να διαμορφωθεί κατά παραγγελία. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις - ID.3 Pure, ID.3 Pro και ID.3 Pro S. Οι εκδόσεις διαφέρουν κυρίως σε σχέση με την ισχύ και την χωρητικότητα της μπαταρίας, την εμβέλεια και τη δυνατότητα φόρτισης. Ως μοντέλο κορυφαίας αυτονομίας, το ID.3 Pro S διαθέτει τον πλέον ιδιαίτερο εξοπλισμό.
Το εισαγωγικό μοντέλο, ID.3 Pure, διαθέτει μπαταρία με χρήσιμη χωρητικότητα 45 kWh, επιτρέποντας μια εμβέλεια έως και 330 χλμ. (κατά WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι εγκατεστημένος στον πίσω άξονα παράγει 93 kW ή 110 kW (126 ή 150 PS), ανάλογα με την επιλογή του πελάτη. Το ID.3 Pro διαθέτει μπαταρία 58 kWh με εμβέλεια μέχρι 420 χλμ. (κατά WLTP), και ισχύ 107 kW ή 150 kW (146 ή 204 PS). Το ID.3 Pro S διαθέτει χωρητικότητα μπαταρίας 77 kWh και αυτονομία έως 550 χλμ. (κατά WLTP), με ισχύ 150 kW (204 PS). Και τα τρία μοντέλα μπορούν να φορτιστούν με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο AC, ή συνεχές DC ρεύμα. Σε μόλις 30 λεπτά το ID.3 Pro με φορτιστή 100 kW φορτίζει αρκετή ενέργεια για να καλύψει απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων.
Από το 2021, το εργοστάσιο του Zwickau θα παράγει μέχρι και 330.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, καθιστώντας το το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Σε διεθνές επίπεδο, προετοιμασίες για το λανσάρισμα της οικογένειας ID. είναι επίσης σε πλήρη εξέλιξη στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Η προπαραγωγή έχει ήδη ξεκινήσει στο κινεζικό εργοστάσιο στο Anting.
Πηγή: Kathimerini.gr