Οι εργασίες έρευνας & εξέλιξης που ξεκίνησαν το 2007 για το εγχείρημα "i" έθεσαν τις βάσεις για λύσεις βιώσιμης μετακίνησης σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές που συντελούνται στον πλανήτη.

Το BMW Group επιδιώκει μία ενιαία προσέγγιση όπως αυτή που ενσαρκώνει το νέο BMW i brand, με σκοπό τη βέλτιστη εξισορρόπηση μεταξύ ατομικών αναγκών και μελλοντικών απαιτήσεων στις παγκόσμιες μετακινήσεις. Το BMW i δεσμεύεται στη δημιουργία καινοτόμων υψηλού κύρους οχημάτων και υπηρεσιών αυτοκίνητσης με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Αυτό το όραμα γίνεται τώρα πραγματικότητα: το BMW i3, το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής του νέου brand, προσφέρει στους πελάτες ταξίδια μηδενικών ρύπων σε ανώτερη συσκευασία.

Το BMW i3 είναι το παγκοσμίως πρώτο υψηλού κύρους αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από την αρχή για λειτουργία με ηλεκτροκίνηση. Αποτέλεσμα: οδηγική απόλαυση BMW, γνήσια, χωρίς ρύπους και με μία ένταση που δεν μπορεί να συναγωνιστεί οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό όχημα. Όπως η μοναδική αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου – που βασίζεται στη δομή LifeDrive και ένα κλωβό επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) – ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης έχουν εξελιχθεί και κατασκευαστεί από το BMW Group στο πλαίσιο του προγράμματός BMW eDrive. Σημαντικό ρόλο παίζουν τα συστήματα υποστήριξης οδηγού και οι υπηρεσίες αυτοκίνησης των BMW ConnectedDrive και 360° ELECTRIC που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για το BMW i3. Η ευφυής ενσωμάτωση αυτών των χαρακτηριστικών προάγει την premium εμπειρία με ένα ηλεκτροκίνητο όχημα σε περιβάλλον πόλης.

Αρχιτεκτονική LifeDrive και BMW eDrive: δέσμευση στη γνήσια οδηγική απόλαυση

Η αίσθηση οδηγικής απόλαυσης που ενσαρκώνει το BMW i3 είναι το αποτέλεσμα μιας άριστα υλοποιημένης φιλοσοφίας από την οποία απορρέει η βέλτιστη ισορροπία βάρους, επιδόσεων και αυτονομίας σε διαδρομές πόλης. Κύρια συστατικά εδώ είναι η αρχιτεκτονική LifeDrive και η τεχνολογία BMW eDrive. Η χρήση ελαφρού CFRP στον κλωβό επιβατών εξουδετερώνει το πρόσθετο βάρος που επιφέρει η μπαταρία ιόντων λιθίου, ενώ η τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά και στο κέντρο αυξάνει την ευελιξία του αυτοκινήτου χάρη στην πλήρως ισορροπημένη κατανομή βάρους 50:50. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας που τοποθετείται κοντά στον πίσω κινητήριο άξονα προσφέρει μοναδικά χαρακτηριστικά επιδόσεων για τέτοιο σύστημα κίνησης καθώς και απαράμιλλη ελκτική πρόσφυση. Στα οδηγικά χαρακτηριστικά του BMW i3 κυριαρχεί η ευελιξία – ταχεία απόκριση σε συνθήκες οδήγησης πόλης. Η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με το σκληρό σετάρισμα της ανάρτησης, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και ο εντυπωσιακά μικρός κύκλος στροφής (9,86 m), μεταφέρουν τη φιλοσοφία BMW και στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 170 hp και μέγιστη ροπή 250 Nm, που είναι διαθέσιμη από την πρώτη στιγμή. Ο ηλεκτροκινητήρας ζυγίζει μόλις 50 κιλά και προσφέρει ειδική ισχύ και απόκριση ασυναγώνιστη στην κατηγορία του. Η ειδική δομή του υβριδικού σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα του BMW i3, διατηρεί μία γραμμική καμπύλη ισχύος μέχρι και τις υψηλές στροφές. Το BMW i3 επιταχύνει από 0 στα 60 χλμ./ώρα σε 3,7” και από 0 - 100 χλμ./ώρα σε 7,2”.

Η φιλοσοφία ελέγχου “ενός πεντάλ” του BMW i3 – εμπνευσμένη από τους μηχανικούς εξέλιξης συστημάτων κίνησης του BMW Group – συμβάλλει επίσης στη συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Το πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας ενεργοποιείται τη στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Ο ηλεκτροκινητήρας αρχίζει να λειτουργεί σαν γεννήτρια τροφοδοτώντας με ισχύ τη μπαταρία ιόντων λιθίου. Παράλληλα παράγει ελεγχόμενη με ακρίβεια ισχύ πέδησης. Αυτή η ανάκτηση ενέργειας είναι ανάλογη της ταχύτητας που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ρολάρει με μέγιστη απόδοση στις υψηλές ταχύτητες και παράγει ισχυρή πίεση πέδησης στις χαμηλές.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει στο BMW i3 αυτονομία 130 - 160 χλμ. στην καθημερινή οδήγηση. Αυτή μπορεί να αυξηθεί κατά 20 χλμ. περίπου στο ECO PRO mode και στο ECO PRO+ mode. Αν χρειαστεί, το BMW i3 διατίθεται και με κινητήρα επέκτασης της αυτονομίας, που διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου σε σταθερά επίπεδα εν κινήσει μόλις η στάθμη πέσει κάτω από μία προκαθορισμένη τιμή. Το ρόλο αυτό αναλαμβάνει ένας δικύλινδρος βενζινοκινητήρας 650 κ.εκ. που αποδίδει 34 hp και τοποθετείται ακριβώς δίπλα στον ηλεκτροκινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα. Το σύστημα αυξάνει τη μέγιστη αυτονομία του αυτοκινήτου στην καθημερινή οδήγηση στα 300 χλμ. περίπου.

Το παγκοσμίως πρώτο πλήρως δικτυωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χάρη στο BMW ConnectedDrive

Το BMW i3 είναι το παγκοσμίως πρώτο πλήρως δικτυωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κανένα άλλο μοντέλο δεν προσφέρει τέτοιο εύρος ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ οχήματος, οδηγού και εξωτερικού κόσμου.

Μία κάρτα SIM που τοποθετείται στάνταρ στο BMW i3 είναι το μυστικό για τις υπηρεσίες BMW ConnectedDrive – στη νέα έκδοση για το 2013 – που διατίθενται για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο. Για παράδειγμα, λανσάρει υπηρεσίες πλοήγησης ειδικά σχεδιασμένες για να προάγουν την εμπειρία της ηλεκτρικής μετακίνησης σε συνδυασμό με χαρακτηριστικά όπως πληροφορίες Concierge Services και λειτουργία Intelligent Emergency Call. Επιπλέον, οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή BMW i Remote για να μοιράζονται πληροφορίες με το αυτοκίνητό τους οποιαδήποτε στιγμή χρησιμοποιώντας το smartphone τους. Η λειτουργία πλοήγησης πεζού κατευθύνει τον οδηγό από το χώρο στάθμευσης μέχρι τον τελικό προορισμό και την επιστροφή, ενώ το BMW ConnectedDrive προσφέρει επίσης μοναδική καθοδήγηση ταξιδιού πολλαπλών μέσων (παγκόσμια πρωτιά) που ενσωματώνει συνδέσεις με τοπικά δημόσια μέσα συγκοινωνίας στον προγραμματισμό του ταξιδιού. Στόχος είναι η επίτευξη της μέγιστης οδηγικής απόλαυσης σε ένα όχημα μηδενικών ρύπων.

Οι υπηρεσίες BMW ConnectedDrive που σχεδιάστηκαν ειδικά για το BMW i εστιάζουν στους τομείς πλοήγησης και διαχείρισης ενέργειας. Το Range Assistant ενεργοποιείται για τον προγραμματισμό διαδρομών εξ αρχής αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αν ο προορισμός που έχει προγραμματιστεί στο σύστημα πλοήγησης υπερβαίνει την αυτονομία του αυτοκινήτου, το σύστημα υποδεικνύει αλλαγή σε ECO PRO ή ECO PRO+ mode και υπολογίζει μία πιο αποδοτική διαδρομή. Αν χρειαστεί φόρτιση μπαταρίας σε δημόσιο σταθμό, εμφανίζεται λίστα με διαθέσιμους σταθμούς στην περιοχή. Το σύστημα πλοήγησης του BMW i3 διατίθεται επίσης με δυναμική απεικόνιση αυτονομίας, που παρέχει στους οδηγούς ακριβείς, ενημερωμένες και αξιόπιστες πληροφορίες για την επάρκεια φόρτισης μέχρι τον προορισμό τους αλλά και για το επίπεδο φόρτισης στο τέλος του ταξιδιού. Όλοι οι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την αυτονομία λαμβάνονται υπόψη στη διαδικασία υπολογισμού, που εκτελείται σε ένα server της BMW και αποστέλλεται στο σύστημα πλοήγησης μέσω της κάρτας SIM του αυτοκινήτου. Η ένδειξη της αυτονομίας παρουσιάζεται με μορφή ιστογράμματος στο χάρτη πλοήγησης στην κεντρική οθόνη πληροφοριών και είναι απόλυτα ευκρινής.

Η επικοινωνία μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου εγκαινιάζει μία νέα διάσταση στο BMW i3. Η εφαρμογή BMW ConnectedDrive Remote για το BMW i επιτρέπει την πρόσβαση του smartphone σε χρήσιμα δεδομένα του οχήματος για προγραμματισμό ταξιδιού. Αν το BMW i3 είναι συνδεδεμένο σε σταθμό φόρτισης ή σε επιτοίχιο πίνακα φόρτισης BMW i Wallbox, η παροχή ενέργειας μπορεί να ελέγχεται μέσω smartphone, ενώ οι λειτουργίες AC και θέρμανσης για τη μπαταρία υψηλής τάσης μπορούν να ενεργοποιούνται από απόσταση. Επιπλέον, οι πελάτες μέσω των smartphone τους αποστέλλουν προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου τους.

Η εφαρμογή παρουσιάζει επίσης τους σταθμούς φόρτισης (διαθέσιμους και κατειλημμένους ) και υπολογίζει εάν το αυτοκίνητο έχει επάρκεια φόρτισης για να φτάσει έως εκεί. Η ένδειξη αυτονομίας στο smartphone είναι ίδια με του συστήματος πλοήγησης.
Το BMW i3 διατίθεται επίσης με μία γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού BMW ConnectedDrive που αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας σε αστικές συνθήκες. Μεταξύ αυτών είναι Driving Assistant Plus, Parking Assistant, κάμερα οπισθοπορείας και Speed Limit Info.

Ενιαία προσέγγιση: το 360° ELECTRIC προσφέρει μία συνολική λύση παροχής ενέργειας και μετακίνησης

Η αυτονομία του BMW i3 ορίστηκε με γνώμονα τις συνήθεις απαιτήσεις των πελατών σε ενέργεια και φόρτιση του οχήματος δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα.

Οι μελέτες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του εγχειρήματπς "i" – με περισσότερους από 1.000 συμμετέχοντας και κάλυψη 20 εκατομμυρίων χλμ. – αποκάλυψαν ότι η μέση καθημερινή απόσταση που διανύει ένας οδηγός είναι περίπου 45 χλμ. Οι πελάτες μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους είτε μέσω του επιτοίχιου πίνακα (wallbox) που παρέχει το BMW i ή μέσω μιας συμβατικής, οικιακής ηλεκτρικής πρίζας.

Το BMW i προσφέρει μία πλούσια γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών στο πακέτο 360° ELECTRIC που σχεδιάστηκε για να ικανοποιεί τις ανάγκες σε παροχή ενέργειας και προγραμματισμό ταξιδιών. Το φάσμα υπηρεσιών περιλαμβάνει από εγκατάσταση Επιτοίχιου Πίνακα Φόρτισης του BMW i (Wallbox) στο γκαράζ του πελάτη και ειδικές προσφορές σε παροχή ανανεώσιμης ενέργειας, μέχρι κάρτα φόρτισης για πρακτική πρόσβαση στη δημόσια υποδομή φόρτισης και πρόσθετες υπηρεσίες υποστήριξης BMW ConnectedDrive. Αν το BMW i3 αδυνατεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες λόγω ειδικών συνθηκών, το 360° ELECTRIC προσφέρει ευέλικτες λύσεις μετακίνησης με εναλλακτικά οχήματα από τις σειρές BMW και DriveNow.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube