Όπως καμία άλλη μοτοσικλέτα της οικογένειας BMW μέχρι σήμερα, η R 18 έχει βαθιές ρίζες στην παράδοση ιστορικών μοτοσυκλετών BMW – τόσο από τεχνικής όσο και από σχεδιαστικής απόψεως. Δανείζεται τεχνολογικά και οπτικά στοιχεία από διάσημα μοντέλα όπως η BMW R 5, αποφεύγοντας κάθε τι περιττό και παραμένοντας προσηλωμένη στις βασικές αξίες των μοτοσικλετών: ‘γνήσια’, τεχνολογικά απέριττη, με τον boxer κινητήρα στο επίκεντρο της οδηγικής απόλαυσης, σε συνδυασμό με ‘ευχάριστες δονήσεις’. Το πάντρεμα κλασικής σχεδίασης και ‘καθαρής’, σύγχρονης τεχνολογίας πέτυχε το στόχο που τέθηκε για την R 18 – τη δημιουργία μιας προηγμένης και ταυτόχρονα συναισθηματικής οδηγικής εμπειρίας.
Ο ισχυρότερος κινητήρας BMW boxer όλων των εποχών με άφθονα αποθέματα ροπής
Στην καρδιά της νέας BMW R 18 βρίσκεται ο νέος 2-κύλινδρος κινητήρας boxer – ο λεγόμενος “Big Boxer”. Τόσο η εντυπωσιακή εμφάνιση όσο και η τεχνολογία υποδηλώνουν μία συνέχεια των παραδοσιακών αερόψυκτων κινητήρων που προσφέρουν μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία από το 1923 όταν και ξεκίνησε η παραγωγή τους από την BMW Motorrad. Ο ισχυρότερος 2-κύλινδρος boxer κινητήρας σε επίπεδο μαζικής παραγωγής έχει κυβισμό 1.802 κ.εκ. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 67 kW (91 hp) στις 4.750 σαλ. Από τις 2.000 μέχρι τις 4.000 rpm, πάνω από 150 Nm ροπής είναι διαθέσιμα συνεχώς, και αυτή η ελκτική ισχύς συνδυάζεται με έναν ‘γεμάτο’, διαπεραστικό ήχο.
Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δύο τμημάτων και πίσω ψαλίδι που περιέχει τον άξονα μετάδοσης. Το κεντρικό στοιχείο της ανάρτησης της νέας R 18 είναι ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δύο τμημάτων. Η σχεδίασή του συνεχίζει τη μακρά παράδοση της BMW Motorrad στο συγκεκριμένο τύπο πλαισίου. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής ακόμα και σε ‘μη εμφανή’ σημεία όπως οι συγκολλήσεις μεταξύ ατσάλινων σωλήνων και χυτών ή σφυρήλατων εξαρτημάτων. Όπως στη θρυλική BMW R 5, το πίσω ψαλίδι – με παρόμοια σχεδίαση – περικλείει τον πίσω άξονα μετάδοσης με αυθεντικό στυλ μέσω βιδών έδρασης.