Πριν από πάρα πολλά χρόνια η ισχύς μιας μηχανής μετριόταν με την μονάδα που είχε υιοθετήσει ο James Watt από τα τέλη του 18ου αιώνα. Εδώ και πολλές δεκαετίες όμως ως μέτρο σύγκρισης της ισχύς ενός κινητήρας σε ένα αυτοκίνητο λαμβάνεται η ιπποδύναμη και η φωτογραφία μας δείχνει μια μεγάλη αλήθεια: την σχέση των τετράτροχων με τους ίππους πολύ νωρίτερα από το αυτοκίνητο.
Μετά την εφεύρεση της ατμομηχανής το 1712, ο Nicholas Cugnot (Νικολά Κινιό) κατασκευάζει το 1769 ένα ατμοκίνητο όχημα με ένα τεράστιο λέβητα στο εμπρός μέρος. Η ισχύς του έφτανε μερικά kW, δεν μπορούσε άλλωστε να μετρηθεί με κάποια άλλη μονάδα μέτρησης. Ωστόσο, η ταχύτητα μίας άμαξας και η μεταφορική της ικανότητα μπορούσε να γίνει αντιληπτή μόνο από τον αριθμό και την ράτσα των ίππων.
Μέσα από την σχέση των ιππήλατων αμαξών καθιερώθηκε ο ορισμός της ιπποδύναμης, της ελκτικής δύναμης που ασκούσαν τα άλογα για να τραβήξουν την άμαξα. Βέβαια, στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει αυτή η ελκτική δύναμη αλλά η ροπή του κινητήρα. Περισσότερα - πηγή: caroto.gr
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής