Μπορεί στην Ελλάδα το εμπόριο να διέρχεται κρίση και πολλές επιχειρήσεις να έχουν κλείσει, εντούτοις πάντα υπάρχει ελπίδα ανάκαμψης. Πάντως, από πλευράς οχημάτων εξυπηρέτησης των επαγγελματιών, βρισκόμαστε σε ανοδική τροχιά, διότι ολοένα και περισσότερα και καλύτερα μοντέλα παρουσιάζονται. Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz, αλλάζει ριζικά το Atego με την έκδοση Euro VI, ώστε να παραμείνει best-seller στην κατηγορία των διανομών από 6,5 t έως 16 t.

Κινητήρες υψηλής τεχνολογίας

Διατίθενται δύο επανασχεδιασμένοι κινητήρες BlueEfficiency Power Euro VI, σε 7 κατηγορίες ιπποδυνάμεων οι οποίες συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο είτε με αυτοματοποιημένο κιβώτιο. Στις μικρές εκδόσεις του, εξοπλίζεται με νέας σχεδίασης 4κύλινδρους κινητήρες BlueEfficiency 5.1 lt με απόδοση από 156 hp έως 231 hp. Μπορεί επίσης να εφοδιαστεί με νέους 6κύλινδρους κινητήρες πετρελαίου common rail, 7.7 lt με επιδόσεις από 238 hp έως 299 hp.
Σημειώνεται ότι οι εκπομπές NOx και μικροσωματιδίων έχουν μειωθεί κατά 90%, σε σχέση με τους κινητήρες Euro V, ενώ έχουν και μεγαλύτερα διαστήματα συντήρησης (έως 120.000 χλμ.). Παράλληλα, μειώθηκε κατά 50% η κατανάλωση AdBlue.

ESP & αυτόματο κιβώτιο στο βασικό εξοπλισμό

Η ισχύς στους νέους κινητήρες μεταδίδεται μέσω του Mercedes Powershift 3, έξι ή οκτώ ταχυτήτων. Το σύστημα μετάδοσης, περιλαμβάνει το σύστημα ευστάθειας, το γνωστό ESP από τα επιβατικά οχήματα.

Εν συντομία…

Σχεδιαστικά, το νέο Atego θυμίζει έντονα τα Actros, Antos και Arocs. Ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας με ενσωματωμένα φώτα ημέρας (LED ως προαιρετικός εξοπλισμός). Εντελώς επανασχεδιασμένο εσωτερικό: πίνακας οργάνων με μεγάλη οθόνη γραφικών, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών – προαιρετικά διαθέσιμο με δέρμα, καθίσματα νέου σχεδιασμού, άνετο στρώμα 7 ζωνών κ.α. Θα προσφέρεται σε 42 διαφορετικούς συνδυασμούς, με διάφορα μήκη μεταξονίων, τρία μήκη καμπίνων και τετρακίνητες εκδόσεις.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube