Έπειτα από έξι χρόνια στην ομάδα, έχει καταφέρει να κοιτάξει στα μάτια την Mercedes μόλις μία φορά το 2017, ενώ την προηγούμενη χρονιά είδε τον νεοφερμένο Σαρλς Λεκλέρκ να τον νικά κατά κράτος μέσα στην ομάδα. Με το συμβόλαιο του να ολοκληρώνεται μετά το πέρας της φετινής χρονιάς, έχει άραγε ο Σεμπάστιαν Φέτελ μέλλον στην ιταλική ομάδα.
Ο Γερμανός πιλότος είχε καταφθάσει το 2014 μετά βαΐων και κλάδων στην Scuderia, ενώ στο Μαρανέλο επικρατούσε φρενίτιδα ενθουσιασμού. Είχαν άλλωστε αποκτήσει τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή με την Red Bull Racing, βλέποντας στο πρόσωπο του το άτομο που θα έφερνε τέλος στην «ξηρασία» που επικρατούσε στην ομάδα. Είχαν συμπληρωθεί πλέον επτά χρόνια από τον τελευταίο τίτλο της Ferrari στο πρωτάθλημα οδηγών, με τον Κίμι Ραϊκόνεν να στέφεται πρωταθλητής το 2007, ενώ αγνοεί και πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008.
Από την άλλη ο Φέτελ, έχοντας τέσσερις συνεχόμενες κατακτήσεις από το 2010 μέχρι το 2013, διαδεχόταν τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος δεν είχε καταφέρει μέσα σε τρία χρόνια να φέρει ένα πρωτάθλημα στην Scuderia. Το 2010 τερμάτισε δεύτερος με 252 βαθμούς, μόλις τέσσερις πίσω από τον Φέτελ, ενώ το 2013 με 278 και μόλις τρεις βαθμούς πίσω. Ο Γερμανός δυσκολεύτηκε αρκετά την πρώτη του χρονιά, τερματίζοντας στην πέμπτη θέση με 167 βαθμούς.
Τα επόμενα δύο χρόνια βρέθηκε αντιμέτωπος με τον εμφύλιο πόλεμο της Mercedes, με τους Λούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ να είναι οι βασικές διεκδικητές του τίτλου. Το 2017 ήταν η χρονιά που βρέθηκε πιο κοντά στον Άγγλο πιλότο, ωστόσο τερμάτισε δεύτερος με 317 βαθμούς, 46 πίσω από τον πρωτοπόρο Χάμιλτον. Την επόμενη χρονιά η διαφορά αυξήθηκε στους 88 βαθμούς, ενώ το 2019 στους 173 με τον Γερμανό πλέον να μην κοιτά καν την Mercedes ως άμεσο αντίπαλο. Αυτή την φορά ήταν ο συμπαίκτης του Σαρλς Λεκλέρκ, που υπερίσχυσε του Γερμανού πιλότου.
Ο Φέτελ σε πολυάριθμες περιπτώσεις φάνηκε πως ήταν πιο αργός από τον νεαρό Μονεγάσκο. Μπορεί τα λάθη του να είχαν μειωθεί εν συγκρίσει με την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο η στιγμή που υπό καμία πίεση έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιου του στο Γκρα Πρι της Ιταλίας, η σύγκρουση με τον Μαξ Φερστάπεν στο Βρετανικό Γκραν Πρι και η σύγκρουση με τον Λεκλέρκ στο βραζιλιάνικο Γκρα Πρι, έδειξαν ότι ο 32χρονος βρίσκεται σε μία σταθερή πτωτική πορεία.
Σε δύο περιπτώσεις κατάφερε να παρουσιάσει ψήγματα του παλιού καλού εαυτού του, με την νίκη στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης και τον τερματισμό στην δεύτερη θέση στο Γερμανικό Γκραν Πρι, από όπου είχε εκκινήσει τελευταίος. Μέσα στην χρονιά τόσο ο ίδιος όσο και ο Λεκλέρκ αγνόησαν εντολές της ομάδας, με αποκορύφωμα την σύγκρουση στην «Ιντερλάγκος». Ήταν χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που επικρατούσε στην Scuderia, η οποία δεν ήθελε να μπει στην διαδικασία να επιλέξει πρώτο και δεύτερο.
Μπορεί το αγωνιστικό τμήμα και ο Ματία Μπινότο να υποστήριζαν ακόμα τον Γερμανό και να του συμπεριφερόταν ως πρώτο οδηγό, ωστόσο ο κόσμος στο Μαρανέλο βρισκόταν πίσω από τον νεαρό Μονεγάσκο. Οι περισσότερες pole position από κάθε άλλο πιλότο του grid, καθώς και η νίκη μέσα στην Ιταλία μπροστά στον κόσμο της ομάδας, ήταν κάποια από τα στοιχεία που κατέστησαν τον Λεκλέρκ αγαπημένο της κερκίδας.
Το 2020 αναμένεται να είναι η τελευταία χρόνια του συμβολαίου του με την Ferrari, ενώ ο Λεκλέρκ ανανέωσε μέχρι το 2024, δείχνοντας έτσι ότι είναι το μέλλον της ομάδας. Ο Ματία Μπινότο δεν έχει κάνει λόγο για ανανέωση του συμβολαίου του Γερμανού, ενώ τόνισε ότι δεν σκοπεύει να κατονομάσει κάποιον από τους δύο οδηγούς ως πρώτο ή δεύτερο.
Από την άλλη ο Γερμανός διαψεύδει τα σενάρια που κάνουν λόγο για την απόσυρση του μετά την φετινή χρονιά, ωστόσο δεν έχει γίνει γνωστό εάν κάποια ομάδα σκοπεύει να του προσφέρει συμβόλαιο για το 2021, όταν και η Formula 1 θα εισάγει τα νέα μονοθέσια.
Τελευταία δημοσιεύματα έκαναν λόγο πως στην Ferrari δεν ήταν ικανοποιημένοι με την έως τώρα απόδοση του μονοθέσιου, κάνοντας λόγο για προβλήματα στην αεροδυναμική. Σε περίπτωση που η Scuderia μείνει για άλλη μία φορά στην σκιά της Mercedes, τότε στο Μαρανέλο θα προβούν σε κάποιες ριζικές αλλαγές. Μένει λοιπόν να φανεί εάν ο Φέτελ θα είναι μέρος της ιταλικής ομάδας και μετά το 2020, ή αν η θητεία του στην Ferrari λήξει άδοξα. Παρ’ όλα αυτά όλοι πάντα θα αναρωτιούνται τι ήταν αυτό που κράτησε τον Γερμανό πιλότο μακριά από τίλους στην Ferrari. Η πίεση που πήγαζε συνεχώς από τον Μαρανέλο, ή η ανωτερότητα της Mercedes;
Επιμέλεια: Μάριος Αγγελέτος ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube