Το δυναμικό, τετραθέσιο αυτοκίνητο προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα της οικογένειας του νέου Audi A3 όπως: το χαμηλό βάρος λόγω της σχετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας, οι ισχυροί και πολύ αποδοτικοί κινητήρες, και οι πολυάριθμες επιλογές συστημάτων πολυμέσων (infotainment) και υποστήριξης οδηγού. Στην κορυφή της σειράς βρίσκεται το S3 Sport Sedan με ιπποδύναμη που αγγίζει τους 300 hp.
Εξωτερική σχεδίαση
Το Audi A3 Sport Sedan αισθητικά, "παντρεύει" την κλασική φιλοσοφία τριών όγκων με την κομψή φόρμα ενός coupe. Η χαρακτηριστική σχεδιαστική γραμμή "tornado line" δημιουργεί μια ακμή φωτοσκίασης που διατρέχει όλο το πλαϊνό τμήμα. Σε συνδυασμό με κοντούς προβόλους το 4θυρο μοντέλο έχει μεταξόνιο 2,64 μ. και συνολικό μήκος 4.46 μ.
Πάνω από τα μαρσπιέ, η δυναμική γραμμή ανεβαίνει πιο απότομα σε σχέση με τα άλλα δύο μοντέλα Α3. Οι πλαϊνές επιφάνειες φέρουν πιο έντονες καμπύλες, ενώ οι θόλοι των τροχών είναι ελαφρώς πιο ανάγλυφοι. Έχοντας πλάτος 1,80 μ., το A3 Sport Sedan είναι κατά 11 χιλ. φαρδύτερο από το A3 Sportback, ενώ με ύψος 1,42 μ. παραμένει 9 χιλ. χαμηλότερο από το Sportback.
Το νέο Audi A3 Sport Sedan αναδεικνύει επίσης τη σχεδιαστική μοναδικότητα του στα άκρα του καπό, στους προφυλακτήρες, στις εισαγωγές αέρα και στην εμπρός επιβλητική ενιαία τραπεζοειδή μάσκα. Πίσω, μία αεροτομή ενσωματωμένη στο πορτμπαγκάζ και τα φώτα τονίζουν τις οριζόντιες γραμμές του αυτοκινήτου με τα φαρδιά και τα χαμηλά κοψίματά τους. Για πρώτη φορά στη κατηγορία, τεχνολογία full LED των φωτιστικών σωμάτων θα διατίθεται προαιρετικά υπογραμμίζοντας την εξέχουσα θέση του νέου A3 Sport Sedan.
Αμάξωμα
Με κινητήρα 1.4 TFSI, το νέο Α3 Sport Sedan έχει απόβαρο μόλις 1.250 κιλά. Η Audi χρησιμοποιεί πολλά στοιχεία μετάλλου διαμορφωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτύχει τα λιγότερα δυνατά βάρη, την μέγιστη αντοχή, ενώ και το καπό του κινητήρα κατασκευάζεται από αλουμίνιο προσφέροντας ένα πολύ άκαμπτο αμάξωμα, ανθεκτικό στις πιθανές συγκρούσεις και μειωμένους θορύβους.
Κινητήρες / Μετάδοση
Η γκάμα των κινητήρων θα αποτελείται αρχικά από τέσσερεις τετρακύλινδρες μονάδες. Πλήρως ανασχεδιασμένοι, συνδυάζοντας τεχνολογίες υψηλής αποδοτικότητας (efficiency) της Audi, όπως ο συνδυασμός τεχνολογιών άμεσου ψεκασμού καυσίμου με υπερσυμπίεση, η καινοτόμα θερμική διαχείριση (Thermal management system) και το σύστημα εξοικονόμησης της ενέργειας start-stop.
Ένας από τους πιο σημαντικούς κινητήρες για την Ελληνική αγορά είναι ο 1.4 TFSI τεχνολογίας Cylinder On Demand με ισχύ 140 hp και ροπή 250 Nm. Σε χαμηλά φορτία του κινητήρα, το σύστημα απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό ακόμα μικρότερες καταναλώσεις. Η κατανάλωση μικτού κύκλου είναι μόλις 4,7 λίτρα / 100 χλμ.ενώ το αυτοκίνητο επιταχύνει σε 8,4’’με τελική ταχύτητα τα 217 χλμ./ώρα.
Ο 1.8 TFSI αποδίδει 180 hp και ροπή 250 Nm. Χρησιμοποιεί ένα πλούσιο πακέτο τεχνολογιών αιχμής, όπως διπλό ψεκασμό στους θαλάμους καύσης και στην πολλαπλή εισαγωγής ενώ προσφέρει σπορ επιδόσεις με επιτάχυνση σε 7,3’’ και τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα, με κατανάλωση μικτού κύκλου 5,6 λίτρα / 100 χλμ. και εκπομπές CO2 129 γρ./χλμ.
Το νέο Audi A3 Sport Sedan θα διατίθεται αρχικά με δύο κινητήρες πετρελαίου. Ένας "μικρός" 1.600 κ.εκ - 105 hp με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας αφού οι εκπομπές ρύπων CO2 δεν ξεπερνούν τα 99 γρ./χλμ. και ένας 2.0 TDI - 150 hp. Αργότερα θα ακολουθήσει και ένας τρίτος, ακόμα πιο ισχυρός 2.0 TDI - 185 hp.
Ανάλογα με τον κινητήρα, συνδυάζεται με μηχανικό εξατάχυτο (εξάρι) κιβώτιο ή με S tronic, ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για ομαλές αλλαγές χωρίς διακοπή της μετάδοσης ισχύος. Ο έλεγχος γίνεται είτε μέσω του επιλογέα ταχυτήτων, ή από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Η χαρτογράφηση αλλαγών στο πρόγραμμα D προσφέρει μέγιστη απόδοση (efficiency) καυσίμου, ενώ στο σπορ πρόγραμμα S οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα. Σε συνεργασία με το σύστημα δυναμικής οδήγησης Audi Drive Select, το S tronic προσφέρει στο πρόγραμμα υψηλής απόδοσης μία λειτουργία ‘’neutral mode’’ που μειώνει επιπλέον την κατανάλωση.
Πλαίσιο
Καθοριστικό στοιχείο είναι η ισορροπημένη κατανομή φορτίου άξονα (60% μπροστά και 40% πίσω, με μικρές διαφορές από κινητήρα σε κινητήρα). Όλοι οι κινητήρες έχουν κλίση δώδεκα μοιρών προς τα πίσω, ενώ οι εμπρός αναρτήσεις είναι τοποθετημένες πολύ κοντά στα εμπρός άκρα.
Η εμπρός ανάρτηση είναι σχεδίασης McPherson με βραχίονες Α και αλουμινένια ρουλεμάν, ενώ εδράζεται σε ένα αλουμινένιο υποπλαίσιο. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση ανάλογα της ταχύτητας λειτουργεί αποδοτικά σε συνεργασία και με άλλα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Η πίσω ανάρτηση είναι τεσσάρων συνδέσμων, ενώ τα ελατήρια και τα αμορτισέρ εδράζονται ξεχωριστά. Οι Sport αναρτήσεις των εκδόσεων Ambition και S χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 25 χιλ.
Το A3 Sport Sedan εφοδιάζεται με τροχούς από 16 έως και 18 ιντσών, ενώ η quattro GmbH προσφέρει τροχούς έως και 19 ιντσών. Τα εμπρός δισκόφρενα είναι εσωτερικά αεριζόμενα.
Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) περιλαμβάνει λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού. Στις γρήγορες στροφές, φρενάρει ελαφρά τον εσωτερικό εμπρός τροχό για να ελαχιστοποιεί την υποστροφή ενώ βελτιώνει παράλληλα την πρόσφυση.
Εσωτερικό
Οι γραμμές και οι επιφάνειες χαρακτηρίζονται από αισθητική καθαρότητα, ενώ ένα μεγάλο τόξο εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ. Το ταμπλό με το καμπύλο εμπρός τμήμα αποπνέει φινέτσα, ενώ η κεντρική κονσόλα έχει ελαφρά κλίση προς τον οδηγό. Η προαιρετική έγχρωμη οθόνη του συστήματος πληροφόρησης οδηγού (DIS) προβάλλει εικόνες σε 3D γραφικά με υψηλή ανάλυση.
Το ηχοσύστημα MMI Radio συνδυάζεται με μία ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οθόνη, ενώ η κεντρική μονάδα χειρισμού βρίσκεται στο μέσω περίπου της κεντρικής κονσόλας. Το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο ενεργοποιείται μέσω μπουτόν . Το δερμάτινο τιμόνι έχει τρεις ή τέσσερις ακτίνες, ανάλογα με την έκδοση ενώ ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει τιμόνι με επίπεδο το κάτω τμήμα της στεφάνης (flatt bottomed) και χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων.
Στο νέο Audi Α3 Sport Sedan προσφέρονται Sport εμπρός καθίσματα, στην έκδοση Ambition ενώ προαιρετικά διατίθενται Sport καθίσματα S με ενσωματωμένα προσκέφαλα.
Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ευρυχωρία και άνετη πρόσβαση. Τα 425 λίτρα του χώρου αποσκευών αυξάνονται με την αναδίπλωση των πλατών των πίσω καθισμάτων που προαιρετικά διατίθενται με άνοιγμα για τη μεταφορά φορτίων μεγάλου μήκους. Το πορτμπαγκάζ ανοίγει αυτόματα προς τα επάνω μόλις το ξεκλειδώσετε.
Πολυμέσα (Infotainment) και Audi connect
Όπως τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας, το A3 Sport Sedan διατίθεται με μια πληθώρα διαθέσιμων εναλλακτικών συστημάτων πολυμέσων. Κορυφαία έκδοση είναι το MMI Navigation plus με σκληρό δίσκο, αποθηκευτική ικανότητα 64 GB, DVD drive και φωνητικό έλεγχο με ολόκληρες λέξεις. Μία οθόνη 7 ιντσών υψηλής ανάλυσης προβάλλει το χάρτη πλοήγησης με λεπτομερή 3D γραφικά. Το σύστημα MMI Navigation plus συνεργάζεται με κινητά τηλέφωνα ή φορητές συσκευές μέσω Bluetooth. Το τερματικό του χρήστη φέρει ένα κεντρικό χειριστήριο πίεσης/περιστροφής με τεχνολογία αφής (MMI touch) στην πάνω επιφάνειά του, για την εισαγωγή γραμμάτων, συμβόλων και αριθμών.
Στα συστήματα πολυμέσων (infotainment) περιλαμβάνονται μονάδα ψηφιακής λήψης ραδιοφώνου (DAB+), Audi phone box για εύκολη σύνδεση ενός κινητού τηλεφώνου στην κεραία του αυτοκινήτου και ηχοσύστημα Bang & Olufsen. Ο ενισχυτής των 705 Watt οδηγεί 14 ηχεία με ήχο 5.1 surround, ενώ πλαίσια με λυχνίες LED φωτίζουν τα πλέγματα των ηχείων στις εμπρός πόρτες.
Το Audi connect καλύπτει όλες τις τεχνολογίες που συνδέουν τον οδηγό με το αυτοκίνητο, το Διαδίκτυο και άλλα οχήματα μαζί. H Audi έχει αναβαθμίσει το σύστημα και, όπου υπάρχει δυνατότητα, η σύνδεση με το Internet γίνεται ταχύτατα μέσω της τεχνολογίας 4G. Ένα τηλέφωνο 4G αντικαθιστά την προηγούμενη μονάδα UMTS, και η ταχύτητα downloading φτάνει μέχρι 100 MBit/s μέσα στο αυτοκίνητο.
Με το Audi connect οι επιβάτες σερφάρουν ελεύθερα στο διαδίκτυο και κάνουν χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) μέσω ενσωματωμένου WLAN hotspot. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του εξατομικευμένες διαδικτυακές υπηρεσίες όπως: πλοήγηση μέσω εικόνων των Google Earth και Google Street View, online δελτία οδικής κυκλοφορίας Audi και την εφαρμογή smartphone music stream της Audi. Δελτία ειδήσεων και υπηρεσίες πληροφοριών ολοκληρώνουν τη γκάμα. Οι online υπηρεσίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Twitter είναι άριστα ενσωματωμένες στο αυτοκίνητο.
Μία νέα υπηρεσία Audi connect που κάνει ντεμπούτο στο A3 Sport Sedan είναι οι πληροφορίες χώρων στάθμευσης. Αυτή προβάλλει πληροφορίες για χώρους στάθμευσης, γκαράζ και υπόγεια γκαράζ κοντά σε ένα προορισμό που έχει επιλέξει ο οδηγός. Όποτε είναι εφικτό, ο οδηγός ενημερώνεται για τον αριθμό των διαθέσιμων χώρων και τα τέλη στάθμευσης. Η Οδός που βρίσκεται ο χώρος στάθμευσης μπορεί να καταχωρηθεί σαν προορισμός του συστήματος πλοήγησης.
Χαρακτηριστικά
Το νέο Audi A3 Sport Sedan θα περιλαμβάνει μία μεγάλη λίστα βασικού εξοπλισμού. Το πακέτο παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει αερόσακο γονάτων οδηγού. Το σύστημα πληροφόρησης οδηγού DIS (με έγχρωμη οθόνη στις εκδόσεις Ambition) περιλαμβάνει πρόγραμμα απόδοσης (οικονομικής οδήγησης), ένδειξη αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο ακόμα και υπόδειξη για ξεκούραση (εάν διαπιστωθεί ότι ο οδηγός είναι κουρασμένος).
Επιπλέον, η έκδοση Ambition περιλαμβάνει sport ανάρτηση, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, sport καθίσματα και το Audi drive select system. Πέραν των χαρακτηριστικών του βασικού εξοπλισμού, προαιρετικά προσφέρονται επιπρόσθετες επιλογές προσωπικής άνεσης και ασφάλειας – όπως η πανοραμική κρυστάλλινη οροφή, Comfort Key, προβολείς Xenon Plus. Σε συνδυασμό με το MMI Navigation plus, το σύστημα φωτισμού χρησιμοποιεί δεδομένα πλοήγησης για βέλτιστο φωτισμό του δρόμου ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Προαιρετικά συστήματα υποστήριξης οδηγού προέρχονται επίσης από την premium κατηγορία. Το adaptive cruise control (ACC) διατηρεί την επιθυμητή απόσταση μεταξύ του A3 Sedan και του προπορευόμενου οχήματος με ταχύτητα μέχρι 150 χ.λ.ω. Με το πακέτο υποστήριξης, που συνδυάζει πολλαπλά συστήματα, η δυνατότητα ελέγχου επεκτείνεται μέχρι 200 χ.λ.ω. Σε συνδυασμό με S tronic, το ACC προσφέρει επίσης μία λειτουργία stop&go για χαμηλές ταχύτητες.
Το Audi side assist με πίσω αισθητήρα ραντάρ παρακολουθεί τις αλλαγές λωρίδων κυκλοφορίας, ενώ το Audi active lane assist βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα του με μικρές διορθωτικές παρεμβάσεις στο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης εφόσον χρειάζεται. Η βιντεοκάμερα του Audi active lane assist χρησιμοποιείται επίσης για αναγνώριση σημάτων (πινακίδων) οδικής κυκλοφορίας. Μία προηγμένη λύση για εύκολο παρκάρισμα είναι το park assist με απεικόνιση της γύρω περιοχής. Η λειτουργία αυτή απαλλάσσει τον οδηγό από τον έλεγχο του τιμονιού στους ελιγμούς παράλληλου και κάθετου παρκαρίσματος.
Μία ακόμα προηγμένη τεχνολογία είναι το σύστημα ασφάλειας Audi pre sense basic. Το Pre sense front ενσωματώνεται στο adaptive cruise control system. Σε περίπτωση επικείμενης οπίσθιας σύγκρουσης, το σύστημα πληροφορεί τον οδηγό χρησιμοποιώντας μία στρατηγική κλιμακωτής αντίδρασης. Αν χρειαστεί μπορεί να ενεργοποιήσει ακόμα και ισχυρό φρενάρισμα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, με ταχύτητες κάτω από 30 χ.λ.ω., το Audi pre sense front μπορεί να φρενάρει το A3 Sedan σχεδόν με πλήρη ισχύ πέδησης. Εάν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το brake assist system εμποδίζει τις δευτερεύουσες συγκρούσεις, αποτρέποντας την ανεξέλεγκτη συνέχιση της πορείας του αυτοκινήτου.
Αγορά
Στην Ελλάδα όπως και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, το νέο Αudi A3 Sport Sedan αναμένεται στις εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων Audi τον Σεπτέμβριο.
Audi S3 Sedan
Μόλις λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα του νέου Α3 Sport Sedan, η Audi θα λανσάρει την κορυφαία έκδοση, το S3 Sport Sedan. Ο 2.0 TFSI αποδίδει 300 hp και ροπή 380 Nm. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας υψηλών επιδόσεων συνδυάζει προηγμένες τεχνολογίες απόδοσης και οικονομίας: διπλό ψεκασμό καυσίμου, πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, σύστημα βύθισης βαλβίδων της Audi και περιστροφική βαλβίδα θερμικής διαχείρισης.
Το Audi S3 Sport Sedan με κιβώτιο S tronic, επιταχύνει σε 4,9’’, ενώ με μηχανικό κιβώτιο χρειάζεται 5,3’’. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ.ώρα. Το τετρακύλινδρο turbo επιτυγχάνει κατανάλωση μικτού κύκλου μόλις 6,9 λίτρα /100 χλμ. με εκπομπές CO2 τα 159 γρ./χλμ. Ένας ταχύτατος πολύδισκος συμπλέκτης τετρακίνησης quattro, κατανέμει τις δυνάμεις στον εμπρός και πίσω άξονα .
Η ανάρτηση χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 25 χιλ. Οι τροχοί αλουμινίου των 18 ιντσών εφοδιάζονται με μεγάλα φρένα: οι εμπρός δίσκοι έχουν διάμετρο 340 χιλ. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης μεταβάλλει προοδευτικά το λόγο υποπολλαπλασιασμού – πιο αργό γύρω από την ευθεία και πολύ γρήγορο στις μεγάλες γωνίες του τιμονιού. Το σύστημα δυναμικής οδήγησης Audi drive select αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού, ενώ το μαγνητικό σύστημα ελέγχου απόσβεσης (Audi Magnetic Ride) διατίθεται προαιρετικά.
Οπτικά, η κορυφαία έκδοση διαφέρει στα σημεία: στους προφυλακτήρες, στη μάσκα, στις εισαγωγές αέρα, στα κελύφη των εξωτερικών καθρεπτών, στα μαρσπιέ και στην πίσω αεροτομή. Οι τέσσερις οβάλ απολήξεις του συστήματος εξαγωγής ενσωματώνονται σε ένα διαχύτη με χρωμιωμένο ένθετο. Στο εσωτερικό, το S3 Sedan διαθέτει Sport καθίσματα (προαιρετικά Sport καθίσματα S), όργανα με γκρι ενδείξεις και διακοσμητικές λωρίδες με μαύρη 3D (τρισδιάστατη) εμφάνιση.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής