Η εταιρεία Nike θα λανσάρει χιτζάμπ για μουσουλμάνες αθλήτριες στις αρχές του 2018 και θα γίνει η πρώτη μεγάλη εταιρεία αθλητικών ειδών που θα προσφέρει μια παραδοσιακή ισλαμική μαντίλα ειδικά σχεδιασμένη για αγώνες, ανακοίνωσε η εταιρεία χθες.

Το κάλυμμα του κεφαλιού, που θα διαφημιστεί υπό τη σειρά προϊόντων "Pro Hijab", έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει στις αθλήτριες να ακολουθήσουν την παραδοσιακή ισλαμική πρακτική της κάλυψης του κεφαλιού χωρίς να μειώνεται η αθλητική τους απόδοση.

Κατασκευασμένη από ελαφρύ και εύκαμπτο υλικό, η μαντίλα αναμένεται να διατεθεί προς πώληση σε μαγαζιά στις αρχές του 2018, είπε σε δήλωσή της η Nike.

Τα τελευταία χρόνια, η μαντίλα έχει καταστεί το πιό εμφανές σύμβολο της ισλαμικής κουλτούρας στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. Πολλές μουσουλμάνες καλύπτουν το κεφάλι τους δημόσια με τη μαντίλα ως ένδειξη σεμνότητας, αλλά μερικοί επικριτές της θεωρούν ότι αποτελεί σύμβολο καταπίεσης των γυναικών.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι μουσουλμάνες αθλήτριες που έχουν επισκεφθεί τα κεντρικά γραφεία της Nike στο Μπίβερταουν έξω από το Πόρτλαντ στις βορειοδυτικές ΗΠΑ έχουν παραπονεθεί για τις δυσκολίες που έχουν όταν αγωνίζονται φορώντας μαντίλα. Για να σχεδιάσει τη μαντίλα, η εταιρεία συμβουλεύτηκε μουσουλμάνες αθλήτριες σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταξύ αυτών και δρομείς από τη Μέση Ανατολή και ποδηλάτισσες.

Άλλες εταιρείες έχουν επίσης στρέψει την προσοχή τους σε μουσουλμάνες αθλήτριες ως αγοραστικό κοινό. Πέρσι, η δανέζικη εταιρεία αθλητικών ειδών Hummel παρουσίασε μια ποδοσφαιρική φανέλα με συνδεδεμένη μαντίλα για την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών του Αφγανιστάν. Άλλες μουσουλμάνες που αθλούνται σε μη επαγγελματικό επίπεδο έχουν χρησιμοποιήσει αθλητικές μαντίλες κατασκευασμένες από μικρότερες εταιρείες.

Οι ετήσιες καθαρές πωλήσεις ωστόσο της Nike υπολογίζονται σε δισεκατομμύρια, και η εμβέλεια της εταιρείας στον πληθυσμό παγκόσμια μπορεί να κάνει περισσότερα για να ενθαρρύνει και άλλες μουσουλμάνες αθλήτριες, είπε η Άμνα αλ Χαντάντ, αρσιβαρίστρια από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα την οποία σπονσοράρει η εταιρεία και η οποία ήταν μεταξύ των συμβουλευθέντων από την εταιρεία για τη σειρά "Pro Hijab". Η κίνηση αυτή θα "ενθαρρύνει μια εντελώς καινούργια γενιά να ακολουθήσει τον αθλητισμό χωρίς να νιώθει ότι υπάρχει κάποιος περιορισμός λόγω σεμνότητας ή ενδυμασίας", είπε η Χαντάντ.

Πηγή: thetoc.gr

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube

Παναθηναϊκός Α.Ο.: «Το αίτημα των μελών δεν μπορεί να εξεταστεί, πόσο μάλλον να γίνει αποδεκτό»

Βράβευση Παναγιώτη Γκιώνη στην Ε.Ο.Ε. ανάμεσα στους Έλληνες Olympians του Παρισιού

Ο Γιάννης Βρούτσης εκπρόσωπος των Κρατών – Μελών της ΕΕ στο ΔΣ του WADA, για τρία χρόνια

O 2oς Αγώνας δρόμου «Συν-Εκκίνηση» στο Πάρκο Τρίτση

Ψηλότερα στην παγκόσμια κατάταξη Σγουρόπουλος και Τσεκούρα μετά το Feeder του Ντίσελντορφ

Βρούτσης: «Το Καυτανζόγλειο να γίνει το ΟΑΚΑ της Θεσσαλονίκης»

Στις θέσεις 33-64 του απλού στο πορτογαλικό Feeder η Τόλιου

Ένα χρυσό μετάλλιο, τρία ασημένια κι ένα χάλκινο για την Ελλάδα στα ατομικά του Διεθνούς Τουρνουά Φιλίας της Κύπρου

Στο κυρίως ταμπλό του πορτογαλικού Feeder η Τόλιου, έχασε δύσκολα στο καθοριστικό ματς η Τέρπου

Άρχισαν νικηφόρα το πορτογαλικό Feeder Τόλιου, Τέρπου, αγωνίζονται την Κυριακή για την πρόκριση στο κυρίως ταμπλό