Το 1913, η εβδομαδιαία παραγωγή ήταν 20 αυτοκίνητα, ενώ μέχρι σήμερα, η παραγωγή υπερβαίνει τα 11,65 εκατομμύρια οχήματα με λογότυπα 14 διαφορετικών μαρκών. Περίπου 500.000 άτομα έχουν εργαστεί εκεί (28.000 στις αρχές της δεκαετίας του 1960). Σήμερα, το εργοστάσιο της Οξφόρδης απασχολεί 3.700 εργαζόμενους και κατασκευάζει μέχρι 900 Μini καθημερινά (2,25 εκατομμύρια Mini από τότε που ξεκίνησε η λειτουργία του).
Χείρα βοηθείας από ένα Βρετανό ανθρωπιστή
Ο ιδρυτής του εργοστασίου William Morris, μετέπειτα Λόρδος Nuffield, ήταν αυτός που έθεσε σε λειτουργία το μηχανισμό. Ο Morris ήταν ένας ευυπόληπτος ανθρωπιστής – κατά μία έννοια, ο Bill Gates της εποχής του. Συνολικά πρόσφερε περίπου 11 δις λίρες (13 δις ευρώ) σε σημερινή αντιστοιχία.
Στη φιλανθρωπική του δράση εντάσσονται επίσης τρεις πτέρυγες στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης που φέρουν και τον τίτλο τιμής που του αποδόθηκε, και οι αναπνευστήρες υποπίεσης (γνωστοί τότε ως Σιδερένιοι Πνεύμονες) που κατασκεύασε και στη συνέχεια έκανε δωρεά σε τοπικά νοσοκομεία.
Επίσης, στο εργοστάσιο παρήγαγε το αεροσκάφος Tiger Moth, ασθενοφόρα και αλεξίπτωτα, αλλά κύρια δραστηριότητά του ήταν πάντα η παραγωγή αυτοκινήτων όπως τα: Morris Minor, Morris Marina και Austin Maestro, και ασφαλώς το κλασικό Mini.
Εν συντομία…
Σήμερα, στο εργοστάσιο της Οξφόρδης κατασκευάζονται τα: Mini Hatchback, Cabrio, Clubman, Clubvan, Roadster και Coupe, χρηματοδοτείται η εγκατάσταση περίπου 1.000 νέων ρομπότ στο τμήμα αμαξωμάτων και συνολικά θα επενδυθούν 750 εκατομμύρια λίρες. Το BMW Group θα επεκτείνει τη γκάμα Mini από 7 μοντέλα που είναι σήμερα, σε 10 το 2014. Οι προοπτικές πωλήσεων μεσοπρόθεσμα είναι πολύ πάνω από το τρέχον επίπεδο του Μini, 300.000 αυτοκίνητα το χρόνο σε όλο τον κόσμο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής