Το παραπάνω απόφθεγμα, θα μπορούσε να ήταν ένα μότο, μια ευχή ή ακόμα και μια προτροπή για κάθε νέο άνθρωπο που θέλει να εξελιχθεί, να πιστέψει στον εαυτό του και να καταξιωθεί στο επιχειρίν.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως, ήταν η κεντρική ιδέα στην 1η διοργάνωση της Σχολής Επιχειρηματικότητας στη Θεσσαλονίκη, που πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 11 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής από τη διεθνή ΜΚΟ ThinkYoung.
Πολύτιμη υποστήριξη πρόσφερε το Ίδρυμα της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) και η Coca-Cola στην Ελλάδα!
Το concept της διοργάνωσης….
100 ταλαντούχοι νέοι, 5 ημέρες, ενδιαφέροντα workshops και μερικοί από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες της αγοράς σε ρόλο μέντορα!
Για μία εβδομάδα, νέοι επίδοξοι επιχειρηματίες 18-35 χρονών, είχαν τη δυνατότητα να δουλέψουν σε δεκαμελείς ομάδες με στόχο να εξελίξουν και να αναδείξουν μία επιχειρηματική ιδέα.
Σκοπός τους, η παρουσίαση της ιδέας, την τελευταία ημέρα μπροστά στην κριτική επιτροπή, που θα έκρινε τον μεγάλο νικητή.
Ας δούμε, όμως, τι έγινε!
Οι πολύτιμες συμβουλές και η καθοδήγηση
Στην απαιτητική αυτή προσπάθεια, οι συμμετέχοντες δεν ήταν μόνοι τους. Μέντορες τους, επιτυχημένοι και καινοτόμοι επιχειρηματίες της ελληνικής αγοράς, οι οποίοι μοιράστηκαν γνώσεις και προσωπικές εμπειρίες με τους ταλαντούχους νέους προσφέροντάς τους έμπνευση για να συνεχίσουν!
Συζητήσεις, σκληρή δουλειά, όνειρα, καινοτόμες ιδέες, δημιουργικότητα, διασκέδαση ήταν τα στοιχεία εκείνα που συνέθεσαν όλη την εβδομάδα! Μία εβδομάδα ξεχωριστή, που έφερε πολλούς νέους με όνειρα και θέληση ένα βήμα πιο κοντά στο να κάνουν επιχειρηματική πραγματικότητα τις ιδέες τους!
Η επίσκεψη στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή
Σημαντική στιγμή της Σχολής Επιχειρηματικότητας υπήρξε η επίσκεψη στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης. Εκεί, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για θέματα που αφορούν επιχειρηματικές δράσεις και ευκαιρίες στη γεωργία, την επιστήμη και τη βιομηχανία τροφίμων μέσω της μάθησης αγροτικών και επιχειρηματικών πρακτικών που είναι οικονομικά βιώσιμες, φιλικές προς το περιβάλλον και κοινωνικά υπεύθυνες.
Στο τέλος του πενθημέρου, οι ομάδες παρουσίασαν το επιχειρηματικό τους σχέδιο μπροστά στην κριτική επιτροπή.
Η ομάδα που ξεχώρισε, με μια πολύ καινοτόμα ιδέα.
Νικητές αναδείχθηκαν τα μέλη της ομάδας Discus με την ιδέα «grabEat». Μια πρωτοποριακή διαδικτυακή πλατφόρμα που σκοπό έχει να περιορίσει την σπατάλη των τροφίμων στα εστιατόρια.
Η «επένδυση» και η επιβράβευση
H Coca-Cola εξασφάλισε μια θέση για όλα τα μέλη της νικήτριας ομάδας στο πρόγραμμα VentureGarden, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και mentoring στην επιχειρηματικότητα, διάρκειας 14 μηνών.
Παράλληλα, και οι τρεις πρώτες ομάδες κέρδισαν 6μηνη συνδρομή σε διεθνή οικονομικά περιοδικά, για να βρίσκονται πάντα μέσα στις εξελίξεις.
Οι εντυπώσεις των νέων από τη συμμετοχή τους στη Σχολή Επιχειρηματικότητας της Θεσσαλονίκης
Και επειδή η ανταπόκριση των νέων στην επίσκεψη στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή ήταν πολύ μεγάλη, η Coca-Cola θα δώσει την ευκαιρία σε 6 τυχερούς να παρακολουθήσουν ένα βιωματικό σεμινάριο της επιλογής τους - όπως κεραμική, δημιουργία καλλυντικών από φυσικά συστατικά κ.α., ώστε να μάθουν ακόμη περισσότερα για τους συγκεκριμένους κλάδους και τις δυνατότητες τους.
Ένα έπαθλο με ανεκτίμητη αξία….
Το πραγματικό έπαθλο, ωστόσο, για όλους τους συμμετέχοντες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ήταν το γεγονός πως η Σχολή Επιχειρηματικότητας τους έδωσε την ευκαιρία να εξελιχθούν, να βιώσουν νέες εμπειρίες και να συνειδητοποιήσουν πως έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις ιδέες του πραγματικότητα.