Από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχουν περάσει ιστορικά αυτοκίνητα, τα οποία πρωταγωνίστησαν και αποτέλεσαν πόλο έλξης για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας, κάθε φορά που ερχόταν η ώρα για την εκκίνηση του επονομαζόμενου και ως «Ράλλυ των Θεών»!
Από το θρυλικό Mini Cooper, το Ford Escort και το Fiat 131 Abarth, μέχρι το Peugeot 205 T16, τη Lancia Delta και τα πιο… πρόσφατα Subaru Impreza και Toyota Celica, το sport-fm.gr θυμάται μια… 11άδα αυτοκινήτων που έτρεξαν σε ένα από τα ιστορικότερα ράλλυ του WRC!
Austin Mini Cooper
Αναμφίβολα ένα από τα ιστορικότερα αυτοκίνητα της λίστας μας! Η πρώτη του εμφάνιση σε ράλλυ χρονολογείται τη μακρινή δεκαετία του ‘60, όταν μετά τις διάσημες νίκες στο Μοντε Κάρλο, πήρε την πρωτιά και στο Ακρόπολις (ERC, 1967), με τον Βρετανό Πάντι Χόπκιρκ πίσω από το τιμόνι και τον Ρον Κρέλιν για συνοδηγό. Το 2011 η ομάδα επέστρεψε υπό την… αιγίδα της BMW ως «Mini WRC Team», τρέχοντας ως τέτοια στα δύο επόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα.
Ford Escort
Το θρυλικό Ford κατέκτησε για πρώτη φορά την κορυφή στο Ράλλυ Ακρόπολις έναν χρόνο μετά τον θρίαμβο του Mini Cooper (1968), ενώ χάρη στα «δίδυμα» Βάλντεγκαρντ-Θορζέλιους και Βάαφνεν-Ρίτσαρντς κυριάρχησε στη χώρα μας την πενταετία 1977-1981, με τέσσερις πρωτιές σε πέντε ράλλυ ! Η πιο πρόσφατη πρωτιά Ford Escort στο «Ράλλυ των Θεών» ήρθε το 1997, με οδηγό τον Κάρλος Σάινθ, πατέρα του συνονόματού του που στις μέρες μας αγωνίζεται στη Formula 1, για λογαριασμό της Ferrari.
Lancia Stratos
Από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα ράλλυ όλων των εποχών! Κατασκευάστηκε από την ιταλική Lancia για να συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, με τον μοναδικό του σχεδιασμό να εντυπωσιάζει εκείνη την εποχή. Βέβαια, και οι επιδόσεις του δεν πήγαιναν πίσω, αφού παρά το γεγονός πως δεν κατέκτησε κανένα Ράλλυ Ακρόπολις, πήρε τρεις συνεχόμενους τίτλους WRC (1974, 1975. 1976)!
Fiat 131 Abarth
Παρουσιάστηκε το 1974 στο Τορίνο και μια τριετία αργότερα έφτασε να κυριαρχεί σε ράλλυ παγκοσμίως, κατακτώντας και τρεις φορές (1977, 1978. 1980) τον τίτλο του WRC! Η μοναδική του νίκη στο Ακρόπολις ήρθε το 1978, με οδηγό τον μετέπειτα παγκόσμιο πρωταθλητή Γερμανό, Βάλτερ Ρορ. Εκείνη την πενταετία (1977-1981), το Fiat 131 τερμάτισε πρώτο σε 20 διαφορετικά ράλλυ !
Audi Quattro
Το Audi Quattro «ντεμπούταρε» στο WRC του 1981 και πήρε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή το 1982 και το 1984, στις σεζόν που ο Γάλλος Μισέλ Μουτόν και ο Σουηδός Στιγκ Μπλόμκβιστ αντίστοιχα, ήταν οι γρηγορότεροι και στα Ράλλυ Ακρόπολις!
MG metro 6R4
Από τα αυτοκίνητα με τον χαρακτηριστικότερο σχεδιασμό, το αγωνιστικό Mg Metro παρουσιάστηκε στον κόσμο τον Μάιο του 1985. Συμμετείχε στο WRC για τις δύο επόμενες χρονιές, χωρίς να κερδίσει κάποιον τίτλο.
Peugeot 205 T16
Η συγκεκριμένη «έκδοση» της Peugeot κυριάρχησε στην κατηγορία Group B του WRC, κατακτώντας τον τίτλο τόσο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των κατασκευαστών τη διετία 1985-1986, κόντρα σε Audi, Lancia και Ford, όσο και στους οδηγούς, με τους Φινλανδούς, Τίμο Σάλονεν και Γιούχα Κάνκουνεν. Οι δυο τους κατετάγησαν πρώτοι και στα δύο Ράλλυ Ακρόπολις εκείνων των σεζόν.
Lancia delta HF
Η απόλυτη κυρίαρχος στο WRC για μια γεμάτη πενταετία (1987-1992), η θρυλική Lancia Delta έχει γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της στην ιστορία των παγκόσμιων ράλλυ! Χάρη σε αυτό το τρομερά αυτοκίνητο, η Lancia πανηγύρισε έξι παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών, ενώ πίσω από το τιμόνι της στέφθηκαν από δύο φορές παγκόσμιοι πρωταθλητές οι Γιούχα Κάνκουνεν και Μίκι Μπιασιόν. Στο Ράλλυ Ακρόπολις με την θρυλική Delta τερμάτισαν πρώτοι και οι Μαρκού Αλέν, Ντιντιέ Οριόλ, ενώ με μία Lancia Delta HF Integrale κατέκτησαν την πρωτιά στο FIA 2-Litre Cup οι Άρης Βωβός και Κώστας Στεφανής.
Subaru Impreza
Η Subaru έβγαλε το θρυλικό της μοντέλο στα ράλλυ το 1993, κατακτώντας με αυτό συνολικά έξι παγκόσμια πρωταθλήματα (τρία συνεχόμενα κατασκευαστών και τρία οδηγών). Ο Κόλιν ΜακΡέι του χάρισε την πρώτη του νίκη σε αγώνα WRC, στο Ακρόπολις του 1996, ενώ με αυτό πανηγύρισαν στη χώρα μας και οι Ρίτσαρντ Μπερνς, Πίτερ Σόλμπεργκ!
Mitsubishi Lancer Evo
Το Lancer Evo της Mitsubishi έκανε θαύματα στα χέρια του τρομερού Φινλανδού, Τόμι Μάκινεν, από το 1996 έως το 1999, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να πάρει κάποια νίκη στο Ακρόπολις. Παρ’ όλα αυτά, με εκείνη στέφθηκε τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, χαρίζοντας στους φίλους των αγώνων πολλές εντυπωσιακές στιγμές!
Toyota Celica GT4
Κατασκευάστηκε για να τρέξει στο WRC, στο οποίο έτρεξε για πρώτη φορά το 1988, πανηγυρίζοντας την πρώτη του νίκη στο ράλλυ της Αυστραλίας, έναν χρόνο αργότερα. Με αυτό η Toyota έγινε η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία εκτός Ευρώπης που μπήκε στο WRC, κερδίζοντας τίτλους! Με το GT4 ο Κάρλος Σάινθ κατέκτησε την πρωτιά στο Ακρόπολις το 1990, σε μια χρονιά στην οποία στέφθηκε και παγκόσμιος πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του. Με Toyota Celica GT4 έτρεξε για τελευταία φορά σε Ακρόπολις ο «Τζίγγερ», to 1992.