Με έμφαση στο πάθος και την καινοτομία, κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάστηκε ενσαρκώνει απόλυτα με το δικό του τρόπο το motto της Έκθεσης: “Fascination Mercedes”: το νέο GLA, το πρώτο compact SUV με το αστέρι της μάρκας, καθώς και τα τέσσερα πρωτοποριακά νέα μοντέλα S-Class.
Εξάλλου, λίγο πριν το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, στα τέλη Αυγούστου, η Mercedes–Benz είχε προκαλέσει αίσθηση με το πρωτοποριακό επίτευγμα της στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης.
Το αυτοκίνητο που μίλησε στο συναίσθημα των επισκεπτών της μεγαλύτερης Εκθεσης Αυτοκινήτου στον κόσμο, είναι η Concept S-Class Coupe. Αυτό το εκπληκτικό τετραθέσιο προσφέρει μια «γεύση» της επόμενης γενιάς των coupe της Mercedes. "Το Concept S -Class Coupe είναι σήμερα ο πιο όμορφος τρόπος να οδηγήσει κανείς μία S -Class" δήλωσε ο Δρ. Dieter Zetsche, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και επικεφαλής των Mercedes-Benz Cars. Με την εκφραστική εμφάνισή του, το Concept S -Class Coupe αντανακλά τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz που δίνει έμφαση στην ικανοποίηση των αισθήσεων. Ο ξεχωριστός εξοπλισμός είναι ό,τι πιο καινοτόμο και εξαιρετικό έχει να προσφέρει η σύγχρονη πολυτέλεια. Το μοντέλο παραγωγής της σειράς έχει προγραμματιστεί να λανσαριστεί στην αγορά τον επόμενο χρόνο. Σύμφωνα με τον Δρ. Zetsche: «Δεν μπορούμε να δώσουμε ακόμη όλες τις λεπτομέρειες, αλλά σίγουρα ο παράγοντας «wow!» θα περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου!"
S 500 INTELLIGENT DRIVE : επανάσταση στην αυτόνομη οδήγηση
Με το S 500 INTELLIGENT DRIVE, η Mercedes-Benz έχει γίνει o πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο που απέδειξε ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι δυνατή τόσο στην κίνηση της πόλης όσο και έξω απ’ αυτήν. Το αυτοκίνητο με το πρωτοποριακό σύστημα αυτόνομης οδήγησης ακολούθησε τα ίχνη της πρωτοπόρου Bertha Benz που τόλμησε να κάνει το πρώτο μακρινό ταξίδι με ένα αυτοκίνητο ακριβώς πριν από 125 χρόνια και έκανε τη διαδρομή από το Mannheim στο Pforzheim διανύοντας απόσταση μεγαλύτερη των 100 χιλιομέτρων.
Στη βαριά κυκλοφορία του αστικού κέντρου του Rhine/Neckar, η αυτο-οδηγούμενη S -Class έπρεπε να διαχειριστεί αυτόνομα εξαιρετικά πολύπλοκες καταστάσεις - με πεζούς, ποδηλάτες, φωτεινούς σηματοδότες, κυκλικούς κόμβους και τραμ. Αυτό που έκανε τόσο επαναστατική την καινοτομία της αυτόνομης οδήγησης είναι ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για το επίτευγμα αυτό δεν ήταν ιδιαίτερα εξεζητημένη ή ακριβή αλλά περιλάμβανε στοιχεία που ήδη διατίθενται στη νέα Ε και S–Class, στο πακέτο INTELLIGENT DRIVE, και ορισμένα ακόμη που είναι έτοιμα να «βγουν» στην παραγωγή. Ο Δρ. Zetsche δήλωσε σχετικά: «Η S 500 INTELLIGENT DRIVE χρησιμοποιεί αισθητήρες που είναι διαθέσιμοι στην έκδοση παραγωγής της S-Class – απλά λίγο περισσότερους από αυτούς. Το αυτοκίνητο τους χρησιμοποιεί για να δεχτεί και να αναλύσει τις τεράστιες ποσότητες δεδομένων όσον αφορά στην κίνηση . Είναι σαν το αυτοκίνητο να παίζει μόνιμα σκάκι ταχύτητας - αλλά σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και με δεκάδες αντιπάλους ταυτόχρονα. Διότι στην κίνηση υπάρχουν πολύ περισσότερα πιόνια στο παιχνίδι από ό,τι θα ταίριαζε σε μια σκακιέρα."
Η S 500 INTELLIGENT DRIVE αποτελεί ορόσημο στη διαδρομή από την αυτο-κίνηση (αυτοκίνητο) στην αυτο-οδήγηση (αυτόνομη οδήγηση) . "Με την S–Class είμαστε οι πρώτοι που μπορούμε να οδηγήσουμε αυτόνομα σε συνθήκες κίνησης και μποτιλιαρίσματος…" δηλώνει ο Prof. Thomas Weber, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler για την Ερευνητική Ομάδα και Διευθυντής Ανάπτυξης της Mercedes-Benz Cars "…και θα συνεχίσουμε να έχουμε αυτό το προβάδισμα. Στόχος μας είναι να είμαστε οι πρώτοι που θα βάλουμε ακόμη περισσότερες λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι πριν το τέλος της δεκαετίας θα είμαστε σε θέση να κινούμαστε αυτόνομα μέσα σε μία Mercedes-Benz.”
Η S -Class με κατανάλωση τριών λίτρων – η νέα S 500 PLUG-IN HYBRID
Η τεχνογνωσία της μάρκας υπογραμμίζεται επίσης από την πιο αποδοτική S -Class όλων των εποχών, την S 500 PLUG-IN HYBRID. Το τρίτο υβριδικό μοντέλο, μαζί με την S 400 HYBRID και S 300 BlueTEC HYBRID επιτυγχάνει κατανάλωση μικτού κύκλου μόλις 3,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 69 γρ./χλμ.. "Αυτό κάνει την S 500 PLUG-IN HYBRID το πιο αποδοτικό σεντάν πολυτελείας" δηλώνει ο Δρ. Joachim Schmidt, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Cars, Sales & Marketing. «Και αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι ότι αυτή η νέα S -Class μπορεί να “γεμίσει” σε οποιαδήποτε πρίζα".
O ηλεκτροκινητήρας των 80 kW με την εξωτερικά φορτιζόμενη μπαταρία επιτρέπει την οδήγηση με μηδενικούς ρύπους για απόσταση 30 χιλιομέτρων περίπου. Συνδυάζεται με τον νέο V6 biturbo κινητήρα 3.0 lt (245 kW/333 hp). Το λανσάρισμά της στην αγορά έχει προγραμματιστεί για το επόμενο έτος.
Mercedes-Benz S 63 AMG – Οι απόλυτες οδηγικές επιδόσεις στην κατηγορία πολυτελείας
Η νέα S 63 AMG έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ως η πιο δυναμική S -Class που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Αυτή η πανίσχυρη λιμουζίνα επιδόσεων αποτελεί πρότυπο όσον αφορά στο χειρισμό, το ελαφρύ της βάρος και την αποδοτικότητα. Στην καρδιά της χτυπά ο AMG V8 biturbo κινητήρας 5.5 lt με 430 kW (585 hp) και 900 Nm ροπής, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον: ο κινητήρας αυτός έχει μεγαλύτερη ισχύ, αλλά καταναλώνει περίπου ένα λίτρο λιγότερο από τον προκάτοχό του.
Με τον ελαφρύ σχεδιασμό της, η S 63 AMG ζυγίζει περίπου 100 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Η κατανάλωση καυσίμου είναι 10,1 - 10,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ διατίθεται για πρώτη φορά προαιρετικά με το σύστημα τετρακίνησης AMG 4-MATIC.
Το πιο σπορ compact SUV – η νέα Mercedes-Benz GLA
Φρέσκος σχεδιασμός για καθημερινή χρήση - ακόμα και σε ανώμαλο έδαφος. Με τη νέα GLA η Mercedes-Benz εισέρχεται στην κατηγορία των premium compact SUV οχημάτων με αξιώσεις συμπληρώνοντας τη γκάμα των SUV της (GLA, GLK, ML, GL και G-Class). Πλέον, με πέντε σειρές μοντέλων, η εταιρεία έχει τη μεγαλύτερη γκάμα στην κατηγορία απ’ όλους τους ευρωπαίους premium κατασκευαστές. Ταυτόχρονα, η GLA αποτελεί το τέταρτο από τα πέντε νέα compact μοντέλα της Mercedes-Benz.
Ο Δρ. Zetsche δηλώνει: «Έχουμε ξεκινήσει την επίθεση μας στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων εδώ στη Φρανκφούρτη από το 2011 με σύνθημα το «The pulse of a new generation» (ο παλμός της νέας γενιάς). Δύο χρόνια αργότερα, έχω συχνά υψηλότερους παλμούς - όταν κοιτάζω τα στοιχεία των πωλήσεων. Με ένα συν της τάξεως του 19% περίπου, η Mercedes-Benz δεν ήταν μόνο η ταχύτερα αναπτυσσόμενη premium μάρκα τον Αύγουστο, αλλά στο σύνολο του χρόνου – κι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα νέα compact μοντέλα μας. Από την αρχή του 2013, έχουν επιφέρει αύξηση πάνω από 60% σε σχέση με το προηγούμενο έτος."
Η πρώτη Mercedes-Benz στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact SUVs είναι ευέλικτη στην πόλη, ευκίνητη έξω από την πόλη, δυναμική και αποτελεσματική στην εθνική οδό (τιμή cd : 0.29). Η GLA είναι το πρώτο SUV της Mercedes που προσφέρει ως επιλογή τη νέα γενιά του συστήματος τετρακίνησης 4MATIC με πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. "Για την έρημο, τη λάσπη και τους απότομους λόφους, έχουμε το Unimog και τη G-Class" λέει ο Δρ. Zetsche. "Επιπλέον, οι GL, ML & GLK προσφέρουν τον κατάλληλο εξοπλισμό για όλες τις υπαίθριες δραστηριότητες. Τώρα, με τη νέα GLA, η γκάμα μας ολοκληρώνεται, αφού σ’ αυτήν προστίθενται τα «παπούτσια πεζοπορίας» της μάρκας.
Οι βενζινοκινητήρες 1.6 και 2.0 lt ξεκινούν από τα 115 kW (156 hp) στη GLA 200 και φτάνουν έως τα 155 kW (211 hp) στη GLA 250. Επίσης θα διατίθενται δύο εκδόσεις πετρελαιοκινητήρων στη GLA 200 CDI με 100 kW (136 hp) και μέγιστη ροπή 300 Nm και στη GLA 220 CDI με 125 kW (170 hp) και 350 Nm. Οι παραγγελίες της νέας GLA ξεκινούν από το Νοέμβριο, ενώ θα βρίσκεται στις αντιπροσωπείες την άνοιξη του 2014.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής