Η οικογένεια CB μετράει τρία αδέρφια το R, το F και το Χ με το καθένα να απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό και με όλα μαζί όμως να καλύπτουν όλο το φάσμα των κατηγοριών.
Αν και best seller όμως η HONDA έπρεπε να κάνει κάτι πιο δραστικό, έπρεπε να βάλει και άλλους αναβάτες στην κατηγορία αυτή, αναβάτες που τους αρέσει η περιπέτεια και που δεν σταματάνε εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.
Για να γίνει αυτό, το CB500X έπρεπε να αλλάξει λίγο προσανατολισμό και να επαναπροσδιοριστεί ο χαρακτήρας του γιατί η ανανέωση του 2016 δεν έφθασε να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω!
Οι αλλαγές λοιπόν στις οποίες προχώρησε η HONDA ήταν ο 19αρης μπροστινός τροχός, αυξημένες διαδρομές αναρτήσεων, ψηλότερη ζελατίνα, διαφορετική σέλα, νέοι τροχοί, νέα TFT οθόνη, διαφορετική θέση τιμονιού, πιο ογκώδη πλαϊνά και καποιες ακόμα λεπτομέρειες που θα δούμε στην πορεία.
Ο κινητήρας συνεχίζει να είναι γραμμικός, φιλικός χωρίς ξεσπάσματα με μοναδικο μείον κάποιους κραδασμούς που έρχονται στα μαρσπιέ κάπου στις 6.000 στροφές.
Είναι 471 κ.εκ, αποδίδει 47 ίππους στις 8.600 στροφές και 4,4 κιλά ροπης στις 6.500 στροφές.
Η ποιότητα κατασκευης παραμένει σε υψηλά επίπεδα όπως και η προσοχή στις λεπτομερείες κάτι που χαρακτηρίζει την HONDA βέβαια μιας και αυτό το μοντέλο είναι ακουμπισμένο από το μαγικό ραβδάκι της.
Ο νεος συμπλέκτης με υποβοήθηση μαλακός, προοδευτικός δεν θα κουράσει καθόλου τα δάκτυλά σας ενώ το επανασχεδιασμένο κιβώτιο ταχυτήτων είναι πραγματικά σαν βούτυρο και δεν ακούγεται κανένας μηχανικός εκνευριστικός θόρυβος.
Ανεβαίνοντας πάνω της καταλαβαίνεις κατευθείαν την διαφορά με την προηγούμενη γενιά και την αλλαγή που έχει γίνει στην γεωμετρία της θεσης οδηγησης, είσαι πιο ψηλά, είσαι καμαρωτός, ακριβώς όπως σε όλα τα adventure μοντέλα.
Τα χέρια κουμπώνουν πάνω στο τιμόνι, τα πόδια πατάνε πολύ καλά στο έδαφος παρά το μεγαλύτερο ύψος της σέλας και πραγματικά ομολογώ ότι η μοτοσυκλέτα από κοντά δεν έχει καμία σχέση με τις φωτογραφίες και τα δελτία τύπου που αναφέρονται σε αυτήν.
Οι αναρτήσεις του αν και δεν είναι κάτι σούπερ ουαου είναι βελούδινες και καταφέρνουν να αποσβαίνουν τα πάντα μέσα από ένα συμβατικό πιρούνι 41 χιλιοστών με διαδρομή 150 χιλιοστών και από ένα μόνο πίσω αμορτισέρ ειδικά αν μιλάμε για χρήση εκτός δρόμου πάντα όμως μέσα σε λογικά πλαίσια.
Τα φρένα επίσης ικανοποιητικά επαρκούν και με το παραπάνω για αυτά που πρεσβεύει η μοτοσυκλέτα.
Το δικάναλο ABS παρόλο που δεν απενεργοποιείται δεν θα δημιουργήσει θέμα σε οδήγηση εκτός δρόμου.
Σε ανοιχτό δρόμο το CB500X θα ταξιδέψει αξιοπρεπέστατα από τα 120 μέχρι τα 140 χιλιόμετρα με την ζελατίνα να κάνει αρκετά καλή δουλειά εκτρέποντας τον αέρα ενώ αν τύχει και βρεθείτε σε στροφιλίκια μην κλείσετε καθόλου γκαζι λόγω μπροστινού τροχού και αναρτήσεων, γιατί;
Γιατί απλά μπορεί!
Μέσα στην πόλη νομίζω δεν χρειάζεται να πω πολλά, είναι για κάθε μέρα όλη μέρα ένας πραγματικός εργάτης, ένας δουλευταράς που δεν σήκωνει κεφάλι και που οι υπερωρίες είναι το φετίχ του.
Η κατανάλωση του κυμάνθηκε μεταξύ 3,8 και 4,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, νομίζω δεν χρειάζεται να σχολιαστεί αυτό το νούμερο.
Η τιμή του τώρα είναι λίγο τσιμπημένη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, στα 7.200€, απλά μην σκεφτείτε μόνο αυτό, σκεφτείτε ότι αγοράζετε HONDA με όλα τα παραπάνω!
Το CB500X είναι ένα αρμονικό σύνολο, τίμιο και πολύ εύκολο στην οδήγηση του, δεν είναι μια μοτοσυκλέτα που θα σας κερδίσει από τα specks της, ούτε μια μοτοσυκλέτα που θα ξηλώσει την άσφαλτο, έχει ακριβώς όσο γκαζι χρειάζεται ώστε να ευχαριστήθητε οδήγηση σε ορεινές διαδρομές, να εξερευνήσετε χωμάτινα μονοπάτια, να την φορτώσετε και κατευθείαν μετά την ρουτίνα της καθημερινότητας να εξαφανιστείτε!
Πηγή: Kathimerini.gr