Ζούμε εποχές δύσκολες για την αυτοκίνηση στη χώρα μας. Η συρρίκνωση των πωλήσεων στις 50.000 μονάδες από τις 267.000 του 2008, οδήγησε σε αλαλούμ την αγορά αυτοκινήτου, σε μαζική αναδιάρθρωση των εισαγωγικών εταιρειών και σε μερική των θυγατρικών των εργοστασίων.
Κι είναι αλήθεια ότι οι λιγότερες ή καθόλου απολύσεις συνέβησαν στις θυγατρικές εταιρείες των ξένων εργοστασίων, ενώ οι Ελληνες εισαγωγείς μείωσαν τουλάχιστον κατά 50% το προσωπικό τους. Στο διάστημα της κρίσης πολλά ακούγονται και λίγα γίνονται.
Η Lancia από τα χέρια της θυγατρικής εταιρεία του ομίλου Fiat πέρασε στα χέρια του Συγγελίδη, μόλις πρόσφατα οι Renault και Dacia από τα χέρια της ξένης PGA στον Θεοχαράκη, ενώ απομένει να ολοκληρωθεί η συμφωνία αλλαγής εισαγωγέα για την Peugeot, από Θεοχαράκη σε Συγγελίδη. Η Subaru βρήκε νέο εισαγωγέα σε μέλη του ομίλου Κοντέλλη, ενώ φήμες κυκλοφορούν για το μέλλον της Mazda. Ακούστηκαν, όμως, πολλά και για τη Mercedes, μια εταιρεία ομολογουμένως με ακριβά μοντέλα, αλλά με πολύ μεγάλη παράδοση στη χώρα μας.
Με τα σενάρια αποχώρησης να έχουν φουντώσει, η εταιρεία απέστειλε διάψευση λέγοντας ότι «σε τακτά χρονικά διαστήματα εμφανίζονται στον τύπο δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για επικείμενη αποχώρηση της Mercedes-Benz Ελλάς από την Ελλάδα. Για μία ακόμα φορά η εταιρεία διαψεύδει κατηγορηματικά τα δημοσιεύματα αυτά ως παντελώς ανυπόστατα και ψευδή!
H Mercedes-Benz Ελλάς δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1982 και είναι 100% θυγατρική του Ομίλου Daimler AG όσον αφορά στην εκπροσώπηση και διανομή των επιβατηγών & επαγγελματικών οχημάτων Mercedes-Benz στη χώρα μας (εξαιρουμένων των οχημάτων στρατιωτικής χρήσης παντός τύπου), καθώς και των αυτοκινήτων smart και παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς όχι μόνο δεν προτίθεται να αποχωρήσει από την Ελλάδα αλλά αντιθέτως συνεχίζει να ενδυναμώνει την παρουσία της σε αυτή είτε μέσω νέων επενδύσεων είτε μέσω διεύρυνσης των δραστηριοτήτων της.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πρόσφατα ολοκλήρωσε την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου 300 kW στις ιδιόκτητες κτηριακές εγκαταστάσεις της στη Ν. Κηφισιά, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκεται και η ενσωμάτωση σε αυτή της EvoBus Hellas - η οποία είναι ο γενικός εισαγωγέας στην Ελλάδα των λεωφορείων Mercedes-Benz και Setra διευρύνοντας σημαντικά τις δραστηριότητές της. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενη τη δυναμική των νέων μοντέλων Mercedes-Benz αύξησε πρόσφατα τα σημεία Διανομής της με την προσθήκη δύο νέων μονάδων.
Προφανώς η ενδυνάμωση αυτή, σε συνδυασμό με την ανοδική πορεία της Mercedes-Benz, η οποία τεκμαίρεται από την αύξηση κατά +41% των πωλήσεων επιβατηγών οχημάτων και κατά +158% των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων στο πρώτο οκτάμηνο του 2013, φαίνεται να ενοχλεί, με αποτέλεσμα την εμφάνιση των ανυπόστατων αυτών δημοσιευμάτων».
Η Mercedes-Benz Ελλάς επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της ώστε να προστατεύσει το όνομα, το κύρος και την αξιοπιστία της αλλά και τους σχεδόν 1.000 εργαζόμενους που απασχολούνται στην ίδια και στο Δίκτυό της!
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής