Το νέο Hyundai i20, η φρεσκαρισμένη έκδοση του μοντέλου που κυκλοφορεί περίπου 3 χρόνια στην Ευρώπη, είναι μια αξιόλογη πρόταση και με επιλογές που το κάνουν ελκυστικό.
Ειδικά με την έκδοση πετρελαίου, δεν είναι λίγοι που θα το αναζητήσουν στην προσπάθεια περιορισμού των εξόδων. Σχεδιαστικά, λίγες εξωτερικές αλλαγές παρατηρούνται από το προηγούμενο σχέδιο, με φώτα ημέρας LED, περισσότερα νεύρα στο πλάι και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.
Απειροελάχιστες και οι αλλαγές στη καμπίνα, ωστόσο το πλέον σημαντικό είναι ότι προστέθηκε το μοτέρ πετρελαίου 1.1 CRDi με ισχύ 75 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα τρικύλινδρο σύνολο που με ροπή 180 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. κάνει το μοντέλο να είναι αρκετά δυνατό στην εκκίνηση και ταυτόχρονα σβέλτο στην κίνηση. Το μοτέρ διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία, δεν «κροταλίζει» συνεργάζεται άψογα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, περιορίζοντας την κατανάλωση στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Κατά τα λοιπά, αξίζει να σημειώσουμε ότι το μπουτόν εκκίνησης δίνει διαφορετική αίσθηση στον οδηγό, ενώ ο φωτισμός συνεισφέρει στην αναβάθμιση της εικόνας της καμπίνας το βράδυ. Οσον αφορά στο πορτμπαγκάζ, μολονότι δεν είχαμε πολλές αποσκευές, η χωρητικότητα των 295 λίτρων είναι αρκετή.
Εν συντομία…
Οδηγώντας το μοντέλο, οφείλουμε να πούμε ότι έχει ευρωπαϊκό χαρακτήρα. H ανάρτηση απορροφά τους κραδασμούς, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και εν γένει η συμπεριφορά χαρακτηρίζει τη μεταστροφή της κορεατικής μάρκας σε πιο ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Το i20 είναι αντίβαρο στα λεγόμενα ευρωπαϊκά μοντέλα, έχει φινέτσα, χαρακτηριστικά και ποιότητα στο δρόμο, ικανό να προσελκύσει κοινό.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής