Στον αστικό κύκλο της Λισσαβώνας και στους επαρχιακούς δρόμους γύρω από το Κασκάις πήραμε μια πλήρη οδηγική γεύση στο διήμερο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης. Το μικρότερο μοντέλο της Hyundai έρχεται αναβαθμισμένο, όχι μόνο εμφανισιακά, αλλά και τεχνολογικά. Η 3η γενιά του i10 διαθέτει μια δυναμική σχεδίαση, χάρη στις μυώδεις γραμμές, ενώ το εσωτερικό φέρει νέα, πιο μοντέρνα εικόνα. Πιο συγκεκριμένα, η ποιότητα των υλικών έχει ανέβει επίπεδο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας συναντάμε την οθόνη 8 ιντσών.
Οπως και το προηγούμενο, το καινούργιο i10 «παρακολουθεί» όλες τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της συνδεσιμότητας. Διαθέτει σύνδεση για Apple CarPlay και Android Auto. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον προαιρετικό κατάλογο υπάρχει και ασύρματη φόρτιση.
Φυσικά, το νέο i10 εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας που βρίσκουμε και σε μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας, όπως είναι το σύστημα κόπωσης οδηγού, η προειδοποίηση ορίου ταχύτητας, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας αλλά και η αυτόματη επιλογή δέσμης φώτων.
Μεγαλύτερο μεταξόνιο
Οι διαστάσεις του νέου Hyundai i10 έχουν αυξηθεί ελάχιστα. Συγκεκριμένα, το μήκος είναι 5 χιλιοστά μεγαλύτερο, το πλάτος +20 χιλιοστά και το ύψος μειώθηκε κατά 20 χιλιοστά. Η σημαντικότερη αλλαγή όμως είναι η αύξηση του μεταξονίου, το οποίο είναι κατά 40 χιλιοστά μεγαλύτερο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Συνεπώς, η καμπίνα έγινε πιο ευρύχωρη και ο χώρος αποσκευών αγγίζει τώρα τα 252 λίτρα.
Κάτω από το καπό μπορεί κανείς να συναντήσει είτε τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1 λίτρου και 67 ίππων είτε τον 1.2 των 84 ίππων και 118 Nm ροπής. Τα δύο μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή με το 5άρι αυτόματο κιβώτιο. Αργότερα, η Hyundai θα διαθέτει στον κατάλογό της το i10 με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων. Η τιμή εκκίνησης στη χώρα μας είναι οι 11.190 ευρώ και αφορά τη βασική έκδοση fresh με τον 1.0 κινητήρα των 67 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο. Με 600 ευρώ επιπλέον, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει την έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα και τους 84 ίππους.
Οδηγικά, το νέο i10 είναι σταθερό με εξαιρετική κύλιση, κάτι που μπορεί να βρει κανείς σε μοντέλα της κατηγορίας Β. Μάλιστα, ενδιαφέρον προκαλεί η χαμηλή ένταση θορύβου, ωστόσο οι δρόμοι της Πορτογαλίας έχουν κορυφαία ποιότητα. Σε γενικές γραμμές, είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο πόλης για την καθημερινότητα και όχι μόνο.
Χρονιά επανάστασης χαρακτηρίζει το 2020 σε δήλωσή του στην «Κ» ο γενικός διευθυντής του ομίλου της Hyundai και της KIA, Ανδρέας Χριστοφορίδης, αφού πλέον ο όμιλος μπαίνει δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και των υβριδικών, που ανοίγει νέους δρόμους με το Kona και το Nero. Οσο για την ελληνική αγορά πιστεύει ότι το 2020 θα έχει ανοδική πορεία.
Άρης Γαλανόπουλος ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube