Βαρόμετρο για τον ελληνικό τουρισμό, αποτελεί η κίνηση των αεροδρομίων και ειδικά των Αθηνών, που είναι και το μεγαλύτερο.
Χθες, κατά τη διάρκεια της κοπής της πίτας του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, προς τους δημοσιογράφους που καλύπτουν το ρεπορτάζ, δόθηκαν τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης, σύμφωνα με τα οποία έπειτα από μια πενταετία (2009 – 2013) πτωτικής πορείας αφίξεων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», το 2014 προβλέπεται αύξηση τουριστικής κίνησης. Σε αυτό συνηγορούν όλα τα μέχρι στιγμής δεδομένα.
Από τα 12,6 εκατ. αφίξεων το 2013 (-3,2%) έναντι του 2012, έχοντας θετικό το δεύτερο εξάμηνο του 2013 και τον Δεκέμβριο να κλείνει με +4,5% αφίξεις και +11% ξένους επισκέπτες, και με τα στοιχεία του Ιανουαρίου φέτος που έκλεισε με +7% σε αφίξεις (+11,2% οι ξένοι επισκέπτες), πάμε για ρεκόρ ταξιδιωτών που είτε θα έρθουν για να επισκεφθούν την Αθήνα, είτε θα έρθουν για να μετεπιβιβαστούν προς άλλους προορισμούς.
Η αλήθεια είναι ότι οι ξένοι βοηθούν την τουριστική ανάκαμψη, διότι το 2013 ξεπέρασαν κατά 2,7% τις αφίξεις του 2012, σε αντίθεση με την εγχώρια κίνηση που περιορίστηκε δραματικά. Αιτία είναι αφενός η οικονομική κρίση στη χώρα μας και αφετέρου οι ακριβές τιμές των εισιτηρίων προς τους ελληνικούς προορισμούς. Κι είναι επίσης αλήθεια ότι φθηνότερα ταξιδεύεις στην Ιταλία, τη Γαλλία, την Ελβετία, παρά στη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο ή το Ηράκλειο Κρήτης. Ο ανταγωνισμός που υπήρχε (Aegean – Olympic – Cyprus) δεν βοήθησε και δεν υφίσταται πλέον, αφού έχουμε τις δύο ελληνικές εταιρείες ενοποιημένες και τη δε κυπριακή να έχει σταματήσει τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη και να διατηρεί Ηράκλειο – Θεσσαλονίκη και Ρόδο - Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε όλα τα στοιχεία, αναλυτικά, στο www.driveandtravel.gr