Ολη η ιστορία θυμίζει ταινία ή καλύτερα, ντοκιμαντέρ, που ίσως η Ford Motor Ελλάς να έπρεπε να ετοιμάσει κάποια στιγμή.

Η πολύ επιτυχημένη παρουσία της Ford στην Ελλάδα ξεκίνησε από τη… Μυτιλήνη το 1919 με εντολή ανάθεσης, όπως θα λέγαμε σήμερα, κατευθείαν στον Ιωάννη Κοντέλλη μετά την επιστροφή του από το Ντιτρόιτ των Η.Π.Α.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιλογή της Μυτιλήνης έγινε διότι ήταν η ιδιαίτερη πατρίδα του Κοντέλλη, ενώ επίσης αξίζει να τονίσουμε ότι εκείνη την εποχή και λίγο πριν τη Μικρασιατική καταστροφή, η Ελλάδα ήταν απλωμένη παντού και δεν είχε τον υδροκεφαλισμό της Αθήνα, που γνώρισε με τη λεγόμενη αστυφιλία, απόρροια του άνω του ενός εκατομμυρίου προσφύγων Μικρασιατών, αλλά και των κυμάτων Ελλήνων που κατέκλυσαν την Αθήνα μετά την Κατοχή από τους Γερμανούς.

Για να επιστρέψω στα του Κοντέλλη, το Ντιτρότι, αυτή η βιομηχανική πόλη, ήταν το μέρος όπου ο Χένρυ Φορντ ίδρυσε έναν από τους κολοσσούς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας ένα όραμα και εφαρμόζοντας μία στρατηγική.

Το όραμά του ήταν απλό: «Θα κατασκευάσω ένα αυτοκίνητο για τους πολλούς…» και η στρατηγική του ήταν «σε τόσο χαμηλή τιμή που όλοι θα έχουν τη δυνατότητα να το αποκτήσουν».

Δείτε ανέκδοτες φωτογραφίες της ιστορικής διαδρομής Κοντέλλη, στο www.driveandtravel.gr

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube