Ηταν όλοι εκεί. Κυβέρνηση, περιφέρεια και τοπική αυτοδιοίκηση, μαζί στο Περιστέρι, στην εκδήλωση των εγκαινίων των δύο νέων σταθμών της πόλης, ποιυ μαζί με τον «ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ» κάνουν το Περιστέρι τη μοναδική πόλη μετά την Αθήνα με τόσους σταθμούς μετρό.
Δίκαια, διότι είναι τεράστια περιοχή, εργατούπολη κατά βάση, με έντονο το βιοτεχνικό και βιομηχανικό στοιχείο, που σφύζει από ζωή μέρα και νύχτα από την Κηπούπολη - το ανώτερο άκρο- μέχρι και τον Κηφισό.
Σήμερα, η "ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.", που αποκλειστικό σκοπό έχει την παροχή σύγχρονων υποδομών μεταφοράς των πολιτών, παρέδωσε τους σταθμούς «ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ» και «ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ» στη ΣΤΑΣΥ Α.Ε., ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία τους για το επιβατικό κοινό από αύριο Σάββατο.
Στην τελετή παράδοσης των δύο σταθμών από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Χρίστο Τσίτουρα παρευρέθηκαν ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, ο τέως Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Μάκης Βορίδης, ο Μητροπολίτης Περιστερίου κ.κ. Χρυσόστομος, ο δήμαρχος Περιστερίου Ανδρέας Παχατουρίδης, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, Νικόλαος Παπαθανάσης και ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ ΑΕ, Αλέξανδρος Δελούκας και ο Ιωάννης Οικονόμου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ. Παρούσα σύσσωμη η δημοτική αρχή της πόλης του Περιστερίου και η αντιπολίτευση, διότι το έργο ενώνει και δεν χωρίζει κανέναν.
«Με το έργο αυτό, ο μεγαλύτερος δήμος της Δυτικής Αθήνας, ο Δήμος Περιστερίου, θα διαθέτει, πλέον, τρεις σταθμούς ΜΕΤΡΟ (Αγ. Αντώνιος, Περιστέρι, Ανθούπολη), οι οποίοι θα εξυπηρετούν 75 χιλιάδες άτομα ημερησίως. Οι κάτοικοι του Περιστερίου θα μπορούν να φθάνουν με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα στον Σταθμό «Ελληνικό», στην άλλη πλευρά του Λεκανοπεδίου, σε λιγότερο από μισή ώρα και στο Σύνταγμα σε μόλις 10 λεπτά, ενώ σήμερα τα επιβατικά αυτοκίνητα, σε ώρα αιχμής, κάνουν τουλάχιστον 45 λεπτά. Η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής βελτιώνεται ουσιαστικά, καθώς παρέχεται πλέον ένα γρήγορο και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς, η χρήση του οποίου θα μειώσει καθοριστικά τα καθημερινά προβλήματα της οδικής κυκλοφορίας που παρατηρούνται μέχρι σήμερα», δήλωσε ο Χρήστος Τσίτουρας, πρόεδρος της Αττικό Μετρό.
Παραλαμβάνοντας τους σταθμούς, «οι Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. με τους 2.500 χιλιάδες σκληρά και πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες εργαζόμενους αναλαμβάνουν με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στην Πολιτεία, τον Έλληνα φορολογούμενο και το επιβατικό κοινό μας, την λειτουργία των νέων σταθμών με την βεβαιότητα ότι οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχονται καθημερινά σε 1 εκατομμύριο επιβάτες θα παρασχεθούν από αύριο στις 5:30 το πρωί και στους νέους μας επιβάτες που θα χρησιμοποιούν τους δύο σταθμούς που σήμερα εγκαινιάζονται», υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., Νίκος Παπαθανάσης.
«Είπαμε ότι το μετρό θα έρθει στο Περιστέρι και στην Ανθούπολη μέχρι τον Απρίλιο και ήρθε. Είπαμε ότι τα έργα του μετρό θα ολοκληρωθούν μέχρι το σταθμό του Ελληνικού ως τον Ιούλιο φέτος -και θα ολοκληρωθούν- και μέχρι το Χαϊδάρι το Σεπτέμβριο, θα ολοκληρωθούν επίσης. Τα έργα του τραμ, η επέκταση στον Πειραιά, ξεκινάνε. Σιδηροδρομικά έργα ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ μπαίνουν στις ράγες αυτό και τον επόμενο μήνα. Και οι αυτοκινητόδρομοι, ένα έργο που είχε κολλήσει για δύο χρόνια, ξεκολλάει.
Είμαστε στην εποχή που κατεξοχήν οι πολιτικοί πρέπει να μιλάνε με έργα και αυτό κάνουμε. Τα λόγια δεν έχουν σημασία. Σημασία έχει το μετρήσιμο και χειροπιαστό έργο. Και η επανεκκίνηση των έργων θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα που θέλω να περάσω σήμερα.
Αυτό εδώ το έργο είχε μια εμπλοκή για πολλούς μήνες (θέμα Siemens που προμηθεύει αποκλειστικά με ηλεκτρομηχανικό υλικό το μετρό) και χάρη στην πρωτοβουλία που είχε πάρει ο συνάδελφός μου, ο κύριος Βορίδης, το πρόβλημα ξεπεράστηκε. Αυτός είναι και ο λόγος που του είπα να έρθει σήμερα εδώ πέρα, διότι ακριβώς επειδή πρέπει να μιλάμε για ένα καινούριο ήθος στην πολιτική, δεν είναι σωστό να καρπωνόμαστε εμείς τα έργα των προηγούμενων.
Εδώ δεν είμαστε σε οποιουσδήποτε σταθμούς του Μετρό. Όλοι έχουν τη σημασία τους. Είμαστε σε σταθμούς του μετρό στη Δυτική Αθήνα, στο Περιστέρι, στα λαϊκά προάστια της πρωτεύουσας και γι΄ αυτό το συγκεκριμένο έργο έχει διπλή σημασία. Λοιπόν καλοτάξιδο το μετρό από δω και πέρα», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης.
Η πλατεία Ευαγγελίστριας και Δημαρχείου
Στη νέα ενοποιημένη μορφή της (κατά το παρελθόν ήταν δύο πλατείες που τέμνονταν από την οδό Παναγή Τσαλδάρη), καλύπτει πλέον μια ενιαία έκταση 9 στρεμμάτων, με χώρους πρασίνου και ανάπαυσης των επισκεπτών. Επιπλέον, ένα ακόμη ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό χαρακτηριστικό της νέας πλατείας είναι ο υψηλής αισθητικής γυάλινος θόλος που επιτρέπει στο φυσικό φως να προσεγγίζει τα δύο επίπεδα του σταθμού «ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ».
Ο σταθμός «ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ»
Οριοθετείται επί της Λεωφόρου Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου, με εισόδους- εξόδους στην Πλατεία Δημοκρατίας και στην Π. Τσαλδάρη και Αισώπου. Με στόχο την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, η Αττικό Μετρό Α.Ε., πραγματοποιεί σημαντικές αναπλάσεις του αστικού χώρου πλησίον των έργων της, όπως την πλατεία Δημοκρατίας στον Δήμο Περιστερίου που αποδόθηκε για χρήση περίπου 2 χρόνια νωρίτερα.
Ο σταθμός «ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ»
Οριοθετείται επί της οδού Αναπαύσεως μεταξύ των οδών Αμφιλοχίας και Θηβών, με είσοδο-έξοδο επί της οδού Αναπαύσεως και επί της Θηβών. Υπενθυμίζεται ότι λόγω των ακατάλληλων εδαφολογικών συνθηκών στην αρχική θέση του Σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ μετατοπίστηκε αυτός κατά 350 μέτρα νοτιότερα, λόγω σαθρού υπεδάφους (εκεί παλιά υπήρχαν ορυχεία για κάρβουνο - άλλωστε έχει μείνει το όνομα στην περιοχή), διασφαλίζοντας έτσι και την μελλοντική επέκταση του έργου προς Αγιο Ιερόθεο, Πετρούπολη και Ίλιον, η οποία βρίσκεται στο στάδιο των προκαταρκτικών ερευνών και μελετών. Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης 450 θέσεων πλησίον του σταθμού «ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ».
Είναι προφανές ότι η παράδοση των δύο νέων σταθμών του μετρό αναβαθμίζει την περιοχή του δήμου Περιστερίου, όχι μόνο λόγω της υψηλής αισθητικής των σταθμών και των αναπλάσεων που πραγματοποιήθηκαν στους επιφανειακούς χώρους, αλλά και για τις κυκλοφοριακές συνθήκες γενικότερα στην περιοχή αυτή, η οποία πλέον καλύπτεται κατά τρόπον απολύτως ικανοποιητικό, όσον αφορά στην συγκοινωνιακή της εξυπηρέτηση από το μετρό.
Συγκοινωνιακές ρυθμίσεις
Με τη λειτουργία των δύο νέων σταθμών, και από τη στιγμή που ο τερματικός σταθμός δεν θα είναι ο Αγιος Αντώνιος αλλά η Ανθούπολη, αλλάζει και η συγκοινωνία. Κατ' αρχήν, οι δύο γραμμές λεωφορείων: η γραμμή "075 Αττικό νοσοκομείο - Αγιος Αντώνιο" και η γραμμή "731 Ανθούπολη - Αγιος Αντώνιος" ενώθηκαν σε μία "Αττικό νοσοκομείο - Ανθούπολη" (με τέρμα εκεί). Η γραμμή "748 Χρυσούπουλη - Ανθούπολη" γίνεται κυκλική με επιστροφή στη Χρυσούπολη. Η συχνότητα κίνησής τους από τις γειτονιές θα είναι κάθε 12 λεπτά. Σημαντικό στοιχείο ώστε οι πολίτες να μην περιμένουν πολλοί και όσοι έχουν αυτοκίνητο να μην το χρησιμοποιούν για λίγες εκατοντάδες μέτρα.
Η δεύτερη αλλαγή είναι για τα ταξί. Παραμένει η "πιάτσα" στον Αγιο Αντώνιο, όμως αυτό το απαράδεκτο και επικίνδυνο γεγονός να παρκάρουν στον κεντρικό δρόμο και οι πολίτες που περιμένουν λεωφορείο να βγαίνουν μπροστά από τα παρκαρισμένα ταξί, μάλλον θα σταματήσει διότι η όχληση θα μοιραστεί. Παραμένει και η "πιάτσα" ταξί στην κεντρική πλατεία της πόλης, στην εκκλησία Ευαγγελίστρια και στο Δημαρχείο, ενώ δημιουργείται νέα "πιάτσα" ταξί στην οδό Καρκαβίτσα στην Ανθούπολη, με φορά αντίθετη από αυτή των αυτοκινήτων.
Η συνέχεια
Αττικό Μετρό Α.Ε., συνεχίζοντας παρά τις αντίξοες οικονομικές συγκυρίες το κατασκευαστικό της έργο, πρόκειται σύντομα να παραδώσει στο επιβατικό κοινό 5 ακόμα σταθμούς: την επέκταση προς Ελληνικό τον Ιούνιο (5,5 χλμ.-4 σταθμοί) και την επέκταση προς Χαϊδάρι τον Σεπτέμβριο (1,4 χλμ-1 σταθμός). Ταυτόχρονα, έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά (7,6 χλμ. – 6 Σταθμοί), ενώνοντας το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα υπεγράφη η σύμβαση της επέκτασης του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ-12 σταθμοί), όπου ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής. Αναμφισβήτητα, το Μετρό αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο ανάπτυξης στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, προσεγγίζοντας ολοένα και περισσότερες γειτονιές και παρέχοντας συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής