Να 'μαστε λοιπόν στην ντάλα του καλοκαιριού να αναρωτιόμαστε πότε πέρασαν πέντε μήνες από την έναρξη του πρωταθλήματος της Formula 1.
Το γκραν πρι της Ουγγαρίας (28-30/7) σηματοδότησε την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού και το sport-fm.gr εν μέσω διακοπών προσπαθεί να κάνει ένα… review του πρώτου μισού του πρωταθλήματος.
Λοιπόν, ο Σεμπάστιαν Φέτελ προηγείται στη βαθμολογία με έναν ήρεμο τρόπο μάλλον χαρακτηριστικό του… πρωταθλητή. Θα ήταν υποτιμητικό να θεωρηθεί ότι την έκπληξη κάνει ο Κίμι Ραϊκόνεν που ακολουθεί στη δεύτερη θέση μιας και οι ικανότητες του πίσω από το τιμόνι –όταν θέλει- είναι πολλές και γνωστές.
Από την άλλη, η μία ζέστη η άλλη κρύο απόδοση της Ferrari αφήνει ανοιχτούς λογαριασμούς… αντεπίθεσης για τα τελευταία εννιά γκραν πρι της σεζόν και όλα αυτά στη σκιά των μυστικών δοκιμών της Mercedes με τα νέα ελαστικά της Pirelli, των πολλών παραπόνων από τις ομάδες για τα πολλά πιτ στοπ στους αγώνες και της ανακοίνωσης αποχώρησης από το πρωτάθλημα του Μαρκ Γουέμπερ.
Η ήρεμη δύναμη ενός πρωταθλητή!
Ξέρει τι θέλει και πώς να το πάρει. Ο λόγος γίνεται για τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος μπαίνει στο κοκπιτ μόνο για την καρό σημαία και δεν διστάζει να παρακάμπτει τις εντολές της ομάδας του για να την πάρει (γκραν πρι Μαλαισίας).
Ο Γερμανός πιλότος της Red Bull έχει πανηγυρίσει τέσσερις νίκες (Μαλαισία, Μπαχρέιν, Καναδά, Γερμανία) στα μέσα της σεζόν – πέρυσι είχε πέντε σε όλο το πρωτάθλημα- χωρίς να έχει κουραστεί ιδιαίτερα.
Μάλιστα, ο Φέτελ ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου στη Γερμανία και στον Καναδά για πρώτη φορά στην καριέρα του.
Ο τρεις φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής- ο οποίος ήταν στο… κλαμπ των πιλότων που έχουν παράπονα από τα ελαστικά της Pirelli- απέχει 38 βαθμούς από τον δεύτερο Κίμι Ραϊκόνεν.
Ένας… ζεστός “Iceman”!
Ο Κίμι Ραϊκόνεν ξεκίνησε τη σεζόν με τον καλύτερο τρόπο παίρνοντας τη νίκη στο πρώτο γκραν πρι στην Κίνα. Ο Φινλανδός πιλότος έχει ανέβει πέντε φορές στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, με αποτέλεσμα να έχει καπαρώσει τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, την οποία φυλάει με νύχια και με δόντια από τον Φερνάντο Αλόνσο.
Τα αποτελέσματα του Ραϊκόνεν είναι ο λόγος που βρίσκεται στο μεταγραφικό στόχαστρο της Red Bull μετά την ανακοίνωση αποχώρησης του Μαρκ Γουέμπερ στο τέλος της σεζόν.
Μία ζέστη μία κρύο…
Μπορεί ο Φερνάντο Αλόνσο να έχει δύο νίκες προς το παρόν στο πρωτάθλημα, ωστόσο η απόδοση της Ferrari μόνο σταθερή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο Ισπανός πιλότος μετά το γκραν πρι της Ουγγαρίας εξέφρασε τα παράπονά του προς τη σκουντερία.
Ο Αλόνσο κατάφερε στο έβδομο γκραν πρι της σεζόν να ανέβει στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος και να μείνει εκεί για τρεις αγώνες, εκμεταλλευόμενος τα άσχημα αποτελέσματα του Ραϊκόνεν σε Μονακό (10ος) και Καναδά (9ος).
Η απόδοση των ελαστικών και οι υποτονικές εμφανίσεις της F138 στις κατατακτήριες δοκιμές –η τρίτη είναι η καλύτερη θέση εκκίνησης, ενώ τις περισσότερες φορές έχει δει τα κόκκινα φώτα να σβήνουν από την έκτη θέση και κάτω- δεν βοηθούν τον Ισπανό να διεκδικήσει τη νίκη.
Η έκπληξη που έγινε συνήθεια και η συνήθεια που έγινε λατρεία…
Ήταν να μην πάρει φόρα η Mercedes. Η έλευση του Λιούις Χάμιλτον στην ομάδα… έσπασε την κατάρα με τα ασημένια βέλη έχουν πανηγυρίσει εφτά από τις δέκα πολ ποζίσιον, ενώ έχουν μετουσιώσει την πρωτιά σε καρό σημαία τις τρεις φορές, δύο με τον Νίκο Ρόσμπεργκ (Μονακό, Μεγάλη Βρετανία) και μία με τον Λιούις Χάμιλτον (Ουγγαρία).
Ωστόσο, ο Γερμανός πιλότος δεν έχει καταφέρει να βρει καλό ρυθμό, αφού έχει εγκαταλείψει τρεις φορές, ενώ έχει δει την καρό σημαία κάτω από την πέμπτη θέση τέσσερις φορές.
Να αποδείξει ότι πήρε τη σωστή απόφαση – αν και δεν θα κοπιάσει ιδιαίτερα, λόγω της υποτονικής απόδοσης της McLaren- θέλει ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μισού του πρωταθλήματος βρίσκεται στην τέταρτη θέση, απέχοντας μόλις εννιά βαθμούς από τον τρίτο Φερνάντο Αλόνσο.
Ένας… πληγωμένος ταύρος…
Η σεζόν δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο για τον Μαρκ Γουέμπερ εντός και εκτός πίστας. Μετά το δέκατο γκραν πρι βρίσκεται στην πέμπτη θέση, φτωχότερη επίδοση από το 2008, έχοντας μόνο τρεις συμμετοχές στο βάθρο.
Λίγο τα 36 χρόνια του, λίγο ο… κακομαθημένος Σεμπάστιαν Φέτελ, λίγο τα υποτονικά του αποτελέσματα οδήγησαν τον Αυστραλό να ανακοινώσει την αποχώρηση του από το πρωτάθλημα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Καταστροφή
Μόνο η λέξη καταστροφή μπορεί να χαρακτηρίσει την McLaren τη φετινή σεζόν. Η βρετανική ομάδα βρίσκεται στην έκτη θέση του πρωταθλήματος των Κατασκευαστών, βλέποντας μπροστά της την Force India, έχοντας ωστόσο μόλις δύο βαθμούς διαφορά.
Ο Τζένσον Μπάτον βρίσκεται στην ένατη θέση του πρωταθλήματος, με την πέμπτη να είναι η καλύτερη θέση που έχει πλασαριστεί μέχρι τώρα. Η υποτονική απόδοση της MP4-28 μέχρι το γκραν πρι της Ουγγαρίας δεν άφηνε ελπίδες στους ανθρώπους της ομάδας για βλέψεις βάθρου και νίκης.
Ένας μικρός με μέλλον!
Ο 23χρονος Ζαν Ερίκ Βερνιέ διανύει τη δεύτερη χρονιά του στο πρωτάθλημα της Formula 1 και η βαθμολογική συγκομιδή του τον έχουν κατατάξει ως τον καλύτερο ρούκι μέχρι τώρα στη σεζόν. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι βρίσκεται στη λίστα των υποψήφιων πιλότων της Red Bull.
Ο Γάλλος πιλότος της Toro Rosso προς το παρόν έχει μαζέψει 13 βαθμούς, τρεις λιγότερους από αυτούς που ολοκλήρωσε την περσινή σεζόν. Η καλύτερη επίδοσή του είναι η έκτη θέση, έχει εγκαταλείψει τέσσερις φορές δύο εκ των οποίων λόγω μηχανικού προβλήματος.
Καλοί και… κακοί
Πιο ώριμος από ποτέ ο Ρομάν Γκροσάν έχει βελτιώσει την απόδοσή του και τον τρόπο που οδηγεί. Ο Γαλλοελβετός πιλότος της Lotus έχει ανέβει δύο φορές στο βάθρο στο γκραν πρι του Μπαχρέιν και της Γερμανίας, έχει 49 βαθμούς και έχει βρίσκεται στην όγδοη θέση του πρωταθλήματος.
Ο Φελίπε Μάσα ξεκίνησε πολύ καλά τη σεζόν, παρουσιάζοντας δείγματα από τον παλιό καλό Βραζιλιάνο. Τα διαδοχικά ατυχήματα από το γκραν πρι του Μονακό τον έκαναν να χάσει τον ρυθμό του.
Επιμέλεια: Σταυρούλα Σάββα