Το ίδιο διάστημα η εταιρία θα λανσάρει και μία σειρά νέων κιβωτίων. Η Opel ξεκινά την ανανέωση της γκάμας κινητήρων συνόλων της τώρα, με τους νέους κινητήρες 1.6 lt βενζίνης και πετρελαίου, και με την επόμενη γενιά πεντατάχυτων και εξατάχυτων κιβωτίων. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα προστεθεί μία νέα οικογένεια βενζινοκινητήρων μικρού κυβισμού. Όλα τα σύνολα έχουν εξελιχθεί με γνώμονα τις κορυφαίες επιδόσεις και την πολιτισμένη λειτουργία.

Στοχεύοντας στην ικανοποίηση των αυξανόμενων απαιτήσεων των πελατών για κινητήρες μικρού κυβισμού που προσφέρουν υψηλή ιπποδύναμη με μειωμένη κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές CO2, οι νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου θα λανσαριστούν σταδιακά σε όλη την προϊοντική γκάμα της Opel.

Η άριστη κατανάλωση σε σχέση με την απόδοση και η εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία είναι τα κύρια χαρακτηριστικά και των δύο οικογενειών κινητήρων 1.6 lt, ενώ τα βελτιωμένα κιβώτια προσφέρουν ποιοτική διαδικασία αλλαγών σχέσων, σύμφωνα με τα πρότυπα του ανταγωνισμού της Opel. Ένα νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και ένα νέο αυτοματοποιημένο μηχανικό θα ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον.

Νέος βενζινοκινητήρας 1.6 SIDI Turbo

Υιοθετώντας σύστημα Spark Ignition Direct Injection (SIDI), ο νέος, τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις. Η έκδοση Eco Turbo, που αποδίδει 170 hp και μέγιστη ροπή 280 Nm, εστιάζει στη βελτιστοποιημένη κατανάλωση, στην υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και στην άριστη ελαστικότητα. Ο Performance Turbo, με 200 hp και μέγιστη ροπή 300 Nm, προσφέρει ειδική ισχύ 125 hp ανά λίτρο, η καλύτερη στην κατηγορία σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.6 turbo της Opel, οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση έχουν μειωθεί κατά 13%, ενώ η μέγιστη ισχύς και ροπή έχουν αυξηθεί μέχρι 30%. Η ελαστικότητα του Eco Turbo φαίνεται στην κατά 20% βελτιωμένη επιτάχυνση με πέμπτη σχέση από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα, ενώ ο 200 hp Performance Turbo προσδίδει ακόμα πιο σπορ αίσθηση στο χαρακτήρα του νέου κινητήρα.

Ανάμεσα στα πιο αξιόλογα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι:

- Εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία: ο μοναδικός κινητήρας στην κατηγορία του με αντικραδασμικούς άξονες για αθόρυβη λειτουργία. Καινοτόμο μπλοκ κυλίνδρων λεπτών τοιχωμάτων με διαιρούμενο, ελαφρού βάρους στροφαλοθάλαμο και χυτή αλουμινένια πλάκα έδρασης. Μέτρα διαχείρισης ήχου για μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών, με ειδικές ρυθμίσεις για κάθε όχημα.
- Βέλτιστη απόδοση καυσίμου με ελάχιστες εκπομπές ρύπων: μπουζί/μπεκ κεντρικά τοποθετημένα στον κορυφή του θαλάμου καύσης.
- Ταχεία απόκριση γκαζιού: δυναμική στρατηγική ελέγχου υπερπλήρωσης προσφέρει ταχεία απόκριση – εφάμιλλη μιας σχεδίασης twin-scroll, συν βελτιωμένη χωροταξία. Συμπιεστής με αντηχεία χαμηλής και υψηλής πίεσης που ελαχιστοποιούν το σφύριγμα και τους παλμικούς θορύβους.

Νέος 1.6 CDTI κινητήρας πετρελαίου

Ο νέος 1.6 turbo diesel της Opel προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις σε όλες τις βασικές παραμέτρους ενός κινητήρα. Λανδάρεται με το Zafira Tourer και θα αντικαταστήσει τους σημερινούς diesel 1.7 lt και χαμηλότερης ισχύος 2.0 lt σε μία ευρεία γκάμα μοντέλων Opel, ενώ θα ακολουθήσουν ισχυρότερες εκδόσεις.

Αποδίδοντας 136 hp και ισχυρή ροπή 320 Nm, ο πρώτος αλουμινένιος κινητήρας diesel της Opel προσφέρει μία εξαιρετική αναλογία κατανάλωσης σε σχέση με την απόδοση - 85 hp ανά λίτρο – ασυναγώνιστη στην κατηγορία. Τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 ήδη επιβεβαιώνονται στο Zafira Tourer.

Όπως ο αντίστοιχος βενζινοκινητήρας, ο 1.6 CDTI ωφελείται από μία σειρά τεχνολογιών διαχείρισης ήχου για ελαχιστοποίηση των θορύβων, κραδασμών και τριγμών. Έχουν καταγραφεί οι χαμηλότερες τιμές θορύβων σε συγκριτικές δοκιμές του Zafira Tourer με άλλα οχήματα που είχαν κινητήρες 1.6 turbo diesel.

Με το σύστημα BlueInjection selective catalytic reduction (SCR) της Opel ή την τεχνολογία lean nox trap (LNT), ο 1.6 CDTI πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 και είναι καθαρός όσο ένας βενζινοκινητήρας.

Ανάμεσα στα πιο αξιόλογα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι:
- Μπλοκ κυλίνδρων και πλάκα έδρασης από αλουμίνιο – εξοικονόμηση βάρους πάνω από 20 kg.
- Βελτιστοποιημένες επιδόσεις με έλεγχο καύσης κλειστού βρόγχου και πολλαπλούς ψεκασμούς καυσίμου - μέχρι 10 ανά κύκλο, για αποδοτική, καθαρή και αθόρυβη λειτουργία.
- Ταχεία απόκριση γκαζιού με υγρόψυκτο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, που λειτουργεί με υψηλή μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 1.7 bar.
- Χαμηλότερες τριβές κινητήρα εσωτερικής καύσης, ελεγχόμενη αντλία νερού και αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής συμβάλλουν στην οικονομία καυσίμου και στις μειωμένες εκπομπές CO2.

Βελτιωμένη γκάμα μηχανικών και αυτόματων κιβωτίων

Με πολυάριθμες αναβαθμίσεις στο εσωτερικό και το μηχανισμό επιλογής σχέσεων, η επόμενη γενιά πεντατάχυτων και εξατάχυτων κιβωτίων της Opel προσφέρει ανώτερη ποιότητα αλλαγών σε σχέση με τα πρότυπα του ανταγωνισμού. Τώρα λανσάρονται για τα μοντέλα ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira και Insignia με κινητήρες που αποδίδουν ροπή πάνω από 130 Nm.

Η Opel σχεδίασε ένα νέο κιβώτιο έξι σχέσεων για τα μικρά και την υποκατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων με κινητήρες που αποδίδουν μέγιστη ροπή μέχρι 235 Nm,. Είναι αισθητά ελαφρύτερο από παρόμοια κιβώτια και ενσωματώνει πολλές από τις αναβαθμίσεις της επόμενης γενιάς.

Για τα ADAM και Corsa, υπό εξέλιξη είναι ένα νέο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο με σειριακή λειτουργία αλλαγών και start/stop, καθώς και αυτόματη λειτουργία πέντε σχέσεων.

Μελλοντικά, τις βελτιώσεις της τρέχουσας γενιάς εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Opel θα ακολουθήσει το ντεμπούτο ενός νέου, οκτατάχυτου κιβωτίου. Η ευρύτερη κλιμάκωση σχέσεων θα βελτιώσει κατά μέσο όρο την κατανάλωση πάνω από 3%.

Επιμέλεια:Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube