Ηταν το χαρακτηριστικό που σημάδεψε το σημερινό γκραν πρι της Φόρμουλα 1, στη Βαρκελώνη. Παρά τον άθλο του Μαχ Φερστάπεν, ο οποίος στα 18 του χρόνια και λίγες ημέρες αφότου προβιβάστηκε από την Toro Rosso στη Red Bull (άλλαξε θέσεις με τον Ντάνιλ Κβίατ ο οποίος τα έκανε «θάλασσα» στο ρωσικό γκραν πρι και μπήκε στο «μάτι» πολλών οδηγών) νίκησε για πρώτη φορά, όντας ο νεότερος νικητής στη Φόρμουλα 1, το ατύχημα μεταξύ Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ, ήταν καταλυτικό για την έκβαση του αποτελέσματος.
Αρκετή ώρα μετά τον αγώνα της Καταλονίας, οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι το περιστατικό ήταν καθαρά αγωνιστικό, επικαλούμενοι ότι ο Ρόσμπεργκ έκανε μια κίνηση για να προστατέψει την εσωτερική του, όπως έχει δικαίωμα. Βέβαια, για όσους είδαμε τον αγώνα, μπορεί οι αγωνοδίκες να κρίνουν με το «γράμμα του νόμου», ωστόσο υπάρχει και το «πνεύμα του νόμου». Κατά την άποψή μου, ο Ρόσμπεργκ έκανε την κίνηση δεξιά να κλείσει την «πόρτα», όταν ο Χάμιλτον είχε ήδη κινηθεί και είχε φθάσει στον δεξί τροχό. Πλέον, ο Βρετανός δεν είχε περιθώριο, βγήκε στο γρασίδι, γλίστρισε, γύρισε και έπεσε πάνω στον Γερμανό, με τους δύο να οδηγούνται εκτός πίστα, στην αμμοπαγίδα. Το σημειώνω αυτό, διότι όταν στην εκκίνηση ο Ρόσμπεργκ που ξεκίνησε δεύτερος έκανε κίνηση να περάσει τον Χάμιλτον από την εξωτερική, ο Χάμιλτον κρατήθηκε στην εσωτερική και δεν έκανε κίνηση να προστατεύσει τη θέση του.
Για το συμβάν οι δύο οδηγοί είχαν διαφορετική άποψη.
Ρόσμπεργκ:
«Ήμουν ενήμερος για την κατάσταση. Είδα τον Λιούις να έρχεται πιο κοντά και έτσι έκανα τη συνήθη κίνηση κλείνοντας την «πόρτα» το συντομότερο που μπορούσα. Κατέστησα σαφές ότι δεν θα άφηνα χώρο ελεύθερο κι έτσι έμεινα έκπληκτος ότι πήγε να περάσει ούτως ή άλλως. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι ήταν ένα «αγωνιστικό ατύχημα», οπότε θα το δεχτούμε και θα το αφήσουμε εκεί. Ήταν ο αγώνας μας (και της Mercedes) για να κερδίσουμε. Ήμουν εδώ για να κερδίσω, αυτό είναι που έψαχνα και ήμουν πραγματικά ενθουσιασμένος για στη στροφή 1 που πέρασα τον Λιούις. Στο τέλος καταλήξαμε στην αμμοπαγίδα κι είναι τόσο κακό όσο φάνηκε.»
Χάμιλτον:
«Πρώτα απ’ όλα, ένα τεράστιο συγγνώμη σε όλους τους φίλους της ομάδας μας - σταμάτησε η καρδιά μου. Είναι απερίγραπτο πόσο άδειος είμαι. Εκανα καλό ξεκίνημα, όμως αυτός (Ρόσμπεργκ) πήρε το slipstreamed (κόλλησε πίσω του και πήρε την αεροδυναμική) και με πέρασε. Στη συνέχεια, στη στροφή 3, έκανε ένα λάθος στη ρύθμιση του κινητήρας. Έχουμε μόνο μία ρύθμιση για μέγιστη ισχύ και δεν ήταν σε αυτή, πράγμα που σήμαινε ότι ήταν 180 ίππους κάτω. Δεν θέλω να με κατηγορούν. Θα κάνω ό, τι μπορώ για να μην ξανασυμβεί. Θα ανακάμψουμε…»