O Τάτσιο Νουβολάρι κατέκτησε πενήντα τρεις καταμετρημένες νίκες σε πρωταθληματικά και μη Grand Prix,προ και μετά του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι συνθήκες τότε στους αγώνες ήταν πολύ πιο επικίνδυνες: δημόσιοι δρόμοι, χώμα, σκόνη και χαλίκι στο κακοτράχαλο και κατά συνέπεια πολύ πιο ολισθηρό οδόστρωμα, στενά ελαστικά, σχεδόν μηδαμινά μέτρα ασφαλείας και θηριώδεις ισχείς, της σφαίρας των τριακοσίων και άνω ίππων. Μιλάμε για τον Τάτσιο Νουβολάρι, τον μεγαλύτερο πιλότο όλων των εποχών, πολύ μεγαλύτερο σε όλα τα επίπεδα και τις απόψεις από τον Σένα και τον Σουμάχερ, τον ημίθεο της οδήγησης...

Ο Νουβολάρι υπήρξε ο πρώτος που έθεσε τα πλαίσια αγωνιστικής οδήγησης όπως ισχύουν ακόμη και σήμερα. Ήταν η τεχνική της οδήγησης του στριψίματος του τιμονιού με σταυρωμένα, αλλά και σε ορθή γωνία σε σχέση με τον κορμό, τα χέρια, αυτό που στα αγγλικά καλείται crossarm, και ο πρώτος διδάξας της προ-τοποθέτησης, δηλαδή της προκλητής πλαγιολίσθησης με απότομη στροφή του τιμονιού στην είσοδο και κατόπιν ανάκτηση του ελέγχου και έξοδος με ανάποδο τιμόνι, αλλιώς «ντεραπάζ», με πολλά – πολλά χιλιόμετρα την ώρα!

Το πρώτο σχολείο, ωστόσο, του Νουβολάρι ήταν οι μοτοσικλέτες, προετοιμασμένες από όχι άλλη παρά από τη Scuderia Ferrari. Με αυτές της αγγλικής εταιρίας Norton κατέκτησε εγχώρια πρωταθλήματα στην Ιταλία φτάνοντας τις συνολικές του νίκες σε πάνω από 100, τιμή ρεκόρ για την εποχή εκείνη. Η οδήγηση με μοτοσικλέτα οξύνει τις αισθήσεις και προσαρμόζει εκπληκτικά το σώμα και τα αντανακλαστικά στην κίνηση. Και ο Τάτσιο Νουβολάρι υπήρξε ο πρώτος γνωστός επιτυχημένος διδάξας. Με την έννοια ότι αφού κατέκτησε νίκες και τίτλους στις μοτοσικλέτες, κατόπιν κατέκτησε νίκες και στα Grand Prix της προπολεμικής Formula 1. Περισσότερα - πηγή: caroto.gr

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube