Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η άνοιξη για τον κόσμο του αυτοκινήτου έρχεται από τη Γενεύη. Το 87ο Σαλόνι Αυτοκινήτου με τις παγκόσμιες πρεμιέρες και τα πολλά πρωτότυπα δίνει το στίγμα της εξέλιξης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ξεχωριστή παρουσία έχει η κατηγορία των SUV-CROSSOVER-4X4. Το 87o Σαλόνι της Γενεύης άνοιξε τις πύλες για το κοινό την Πέμπτη 9 Μαρτίου και θα είναι ανοιχτό έως και την Κυριακή 19 Μαρτίου.
ΤΟΥ ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
VOLVO
20 χρόνια προηγμένης τετρακίνησης
Το 2017 η Volvo συμπληρώνει μία εικο- σαετία σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής προηγμένων συστημάτων μηχανικής τετρακίνησης (All-Wheel Drive). Και το γιορτάζει, προσθέτοντας στην γκάμα σύγχρονα συστήματα ηλε- κτρικής τετρακίνησης, τα οποία βασίζονται στις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει η υβριδική τεχνολογία. Τα τελευταία είκοσι χρόνια, οι τε- χνολογικές εξελίξεις στο πεδίο της τε- τρακίνησης έχουν οδηγήσει σε μείωση του βάρους των μηχανικών συστημάτων με παράλληλη αύξηση της ενεργειακής απόδοσης. Από το λανσάρισμα της εξελιγμένης τεχνολογίας «Active On Demand», όπου και οι τέσσερις τροχοί εμπλέκονται μονίμως στη μετά- δοση, κατέστη δυνατή η άμεση κατα- νομή της ροπής στους πίσω τροχούς, όταν αυτό απαιτείται. Το ποσό δε της ροπής είναι συνεχώς ελεγχόμενο ώστε να εξασφαλίζεται σταθερά το βέλτιστο αποτέλεσμα όσον αφορά το κράτημα, την ευστάθεια και την έλξη ανά πάσα στιγμή. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του μηχανικού συστήματος τετρακίνησης (AWD) της Volvo Cars είναι ενιαία, με την ανάλογη παραμετροποίηση, όπου απαιτείται, για εφαρμογή στα διάφορα μοντέλα της σουηδικής μάρκας. Η πρόοδος στην τεχνολογία της τετρακίνησης εξασφαλίζει ότι το βελ- τιωμένο κράτημα, η ευστάθεια και η ελκτική ικανότητα συνεχίζουν να προ- σφέρουν έλεγχο, σιγουριά και ευχαρί- στηση στον οδηγό, με παράλληλη μεί- ωση της κατανάλωσης καυσίμου. «Η ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνη- σης θα φέρει ακόμα περισσότερη ευ- ελιξία στα συστήματα τετρακίνησης. Μπορείτε ήδη να δείτε τα πρώτα δείγ- ματα αυτής της εξέλιξης στο XC90 Τ8 Twin Engine, όπου ένας ηλεκτροκινητή- ρας ενσωματωμένος στον πίσω άξονα φροντίζει για την κίνηση των πίσω τροχών. Καθώς οδεύουμε προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κινούνται αποκλει- στικά με μπαταρίες και άλλες παρόμοιες λύσεις στους κινητήρες και στη μετάδοση, θα έχουμε αυξημένες δυνα- τότητες να ελέγχουμε κάθε κινητήρα και κάθε τροχό ανεξάρτητα, ανάλογα είτε με τις συνθήκες του οδοστρώμα- τος είτε με το επιθυμητό οδηγικό στυλ», δήλωσε ο Χένρικ Γκριν. Οι τετρακίνητες εκδοχές αντιπρο- σωπεύουν πάνω από το 50% της νέας σειράς 90, ήτοι XC90,S90 και V90, στις παραγγελίες που δέχεται η Volvo. Οσον αφορά όλη την γκάμα των μοντέλων της εταιρείας, το αντίστοιχο νούμερο κινείται πάνω από το 40%.
MERCEDES-BENZ GLA
Νέο μοντέλο, νέες δυνατότητες
Πιο όμορφη, πιο επιθετική και ευχάριστα ανανεωμένη προβάλλεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η Mercedes GLA. Το νέο μοντέλο έχει αρκετές αναβαθμίσεις στην εξωτε- ρική εμφάνιση, όπως την καινούργια μάσκα εμπρός, τους προφυλακτήρες και τα φώτα ομίχλης, προσδίδοντας επιπλέον δυναμισμό στο αμάξωμα, ενώ τα bi-xenon φωτιστικά σώματα αντικαταστάθηκαν από τα LED High Performance. Αλλαγές υπάρχουν και στο πολύ άνετο σαλόνι της, στο οποίο ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του μια οθόνη 8 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας. Ανανεωμένος και εμπλουτισμένος είναι και ο πίνακας οργάνων, προσφέροντας αναβαθμισμένες λειτουργίες για το σύστη- μα πολυμέσων. Επίσης, υπάρχουν κάμερες περιμετρικά του αμαξώματος για πλήρη έλεγχο του χώρου. Στα μοτέρ, οι αλλαγές αφορούν στη νέα GLA 220 4Matic που θα φέ- ρει τον 2.0 λίτρο turbo των 184 ίππων και 300 Νm ροπής με σύστημα τε- τρακίνησης. Στην γκάμα στάνταρ πα- ραμένουν οι υπόλοιπες εκδόσεις και ειδικότερα οι GLA 180, GLA 200, GLA 250 και GLA 250 4Matic στις εκδόσεις βενζίνης και οι GLA 180 d, GLA 200 d, GLA 200 d 4Matic, GLA 220 d και GLA 220d 4Matic στους diesel.
BMW X3
Σκληρές δοκιμασίες σε πολικές συνθήκες
H BMW επενδύει σημαντικά σε χρόνο και σε τεχνογνωσία, τόσο στη διαδικασία παραγωγής όσο και στις δοκιμές των οχημάτων της. Πολύ πριν από την κυκλοφορία ενός νέου μοντέλου στην αγορά, θα πρέπει να αντεπεξέλθει στις πλέον επίπονες δοκιμασίες αντοχής. Ανάμεσά τους, δοκιμές σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως σε ερήμους κάτω από καυτό ήλιο ή σε χειμερινό περιβάλλον με πολικές θερμοκρασίες. Επιπλέον, οι εκτεταμένες επιφάνειες πάγου σε παγωμένες λίμνες και πολυάριθμοι έρημοι δρόμοι με παχύ στρώμα χιονιού εξασφαλίζουν εξαιρετικές συνθήκες για την ιδανική ρύθμιση των επιλογών που παρέ- χει η λειτουργία Driving Experience Control – με γνώμονα πάντα τη μέγι- στη οδηγική απόλαυση και τη βέλτι- στη ασφάλεια στην οδήγηση. τεστ αντοχης στον αρκτικο κυκλο Στο πλαίσιο των τελικών χειμερινών δοκιμών, η ομάδα δοκιμαστών της BMW ολοκλήρωσε ένα απαιτητικό πρόγραμμα στη βόρεια Σουη- δία. Στα περίχωρα της μικρής πόλης Arjeplog, μοντέλα προ-παραγωγής της νέας BMW X3 έπρεπε να απο- δείξουν ότι μπορούν να αντέξουν στο κρύο, στο χιόνι και στον πάγο. Το Arjeplog, το οποίο βρίσκεται στην επαρχία της Λαπωνίας, μόλις 56 χιλιόμετρα νότια του Αρκτικού Κύκλου, προσφέρει τις ιδανικές συν- θήκες για κάτι τέτοιο. Αφθονο χιόνι και θερμοκρασίες κάτω από -20 βαθμούς Κελσίου πα- γώνουν τις λίμνες της περιοχής. Οι αχανείς αυτές εκτάσεις χρησιμοποι- ούνται ως πεδία λεπτομερών δοκι- μών του συστήματος διεύθυνσης, της ανάρτησης και των χαρακτηρι- στικών οδήγησης, ενώ επιτρέπουν και τη σύγκριση διαφορετικών τε- χνικών λύσεων μεταξύ τους. Στην όλη διαδικασία η έξυπνη τε- χνολογία τετρακίνησης xDrive μπο- ρεί να επιδείξει όλα της τα πλεονε- κτήματα, όχι μόνο εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση σε παγωμένες επιφάνειες, αλλά –χάρη στη συνεχώς μεταβαλλόμενη κατα- νομή της ροπής– βελτιστοποιώντας την ευελιξια και την ενεργητική ασφάλεια.
AUDI Q2
Με σπορτίφ σχεδιασμό
To μικρότερο SUV της Audi συνδυάζει κόμπακτ διαστάσεις και ψηλό αμάξωμα. Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, ζυγίζει μόλις 1.205 κιλά, έχει μήκος 4,19 μ., πλάτος 1,79 μ. και ύψος 1,51 μ. Το με- ταξόνιο βρίσκεται στα 2,6 μ., κάτι που μαρτυρά μια ευρύχωρη καμπίνα. Φιλοξενούνται άνετα πέντε ενήλι- κοι και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 405 λίτρα. Η μεγάλη οθόνη του συστή- ματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ΜΜΙ δίνει μια πιο high tech αίσθηση, ενώ ένα από τα δυνατά του σημεία είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, που πρωτοείδαμε στο νέο ΤΤ. Τα συστήματα pre sense, το ενεργό cruise control με Start/Stop, traffic jam assist, parking and cross-traffic assist, lane departure warning, lane-keeping assistant, side assist, active lane assist και traffic sign recognition, απλώς ολοκληρώνουν τον χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που τηρεί πιστά τις κα- τασκευαστικές προδιαγραφές του σή- ματος που φέρει στο καπό. Η δυναμική σχεδίαση και τα σπορ χαρακτηριστικά του νέου Audi Q2 ενισχύονται από ένα προηγμένο σασί με χαμηλό βάρος, που σε συνδυασμό με έναν εξαιρετικό αε- ροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,30 δια- σφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση. Το νέο SUV της AUDI προσφέρε- ται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει τρεις TFSI και τρεις TDI με ισχύ από 116 PS έως 190 PS. Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας στην γκάμα είναι ο 1.0 TFSI με απόδοση 116 PS και 200 Nm ροπής από τρεις κυ- λίνδρους συνολικής χωρητικότητας 999 κ.εκ. Πάνω από αυτή την έκδοση τοποθετείται η 1.4 TFSI (150 PS και 250 Nm) με σύστημα προσωρινής απενερ- γοποίησης των κυλίνδρων (COD). Με το S tronic η μέση κατανάλωση είναι στα 5,2 l/100 χλμ. και η εκπομπή CO2 στα 119 γρ./χλμ. (με το χειροκίνητο οι αντίστοιχες τιμές είναι στα 5,4 και 124). Η κορυφαία έκδοση βενζίνης είναι η 2.0 TFSI (190 PS και 320 Nm), για την οποία η Audi υιοθέτησε μια νέα διαδικασία καύσης. Συνδυάζεται στάνταρ με S tronic και μετάδοση quattro. Στη βάση της σειράς των πετρελαιοκι- νητήρων βρίσκεται ο 4κύλινδρος 1.6 TDI με ισχύ 116 PS και 250 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Εχει μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα και εκπέμπει 114 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Η κορυφαία έκδοση είναι η 2.0 TDΙ, η οποία διατίθεται ως προσθιοκίνητη με 150 PS και 340 Nm, καθώς και ως τετρακίνητη quattro με S tronic και 190 PS και 400 Nm. Η Audi διαθέτει χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέ- σεων (στάνταρ στις εκδόσεις 1.0 TFSI, 1.4 TFSI, 1.6 TDI και 2.0 TDI 150 PS) και αυτόματα S tronic με διπλό συμπλέ- κτη και 7 σχέσεις. Οι εκδόσεις 2.0 TDI και 2.0 TFSI εφοδιάζονται στάνταρ με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
NISSAN QASHQAI
Καταρρίπτοντας τα ρεκόρ
Καθώς το QASHQAI είναι το αυτοκίνητο που πρωτοστάτησε στην κατηγορία των crossovers, η Nissan έχει κάθε λόγο να είναι υπερήφανη με την άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία του εν λόγω μοντέλου. Στην Ελλάδα, το Nissan QASHQAI καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο, κατακτώντας και το 2016 την πρώτη θέση στις πωλή- σεις της κατηγορίας C. Είναι πλέον γνωστό ότι αποτε- λεί μια εξαιρετική επιλογή αγοράς αυτοκινήτου, καθώς διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά που ξεπερ- νούν τα εσκαμμένα στους τομείς της σχεδίασης και της τεχνολογίας, υιοθετώντας πρωτοποριακή αντίληψη σε κάθε του πτυχή. Με προηγμένη αεροδυναμική εμφάνιση, εξαιρετική εσωτερική σχεδίαση, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και κύλισης, αλλά και με συστήμα- τα πληροφόρησης και πολυμέσων πέρα από κάθε προσδοκία, το νέο QASHQAI αντικατοπτρίζει την αφρόκρεμα της δημιουργικότητας για τη Nissan. το ασφαλεστερο οικογενειακο αυτοκινητο Εκτός από τα παραπάνω, αξίζει να ση- μειωθεί ότι, σύμφωνα με τον ανεξάρτη- το οργανισμό δοκιμών Euro NCAP, το Nissan QASHQAI είναι το ασφαλέστερο οικογενειακό αυτοκίνητο, καθώς σκόραρε περισσότερους πόντους ως προς την ασφάλεια από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Σαφώς, η έκδοση που κλέβει την παράσταση είναι αυτή με τον ντίζελ 1.500άρη με ισχύ 110 ίππους και κί- νηση στους εμπρός τροχούς. Πρό- κειται για το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1.461 κ.εκ. της RenaultNissan, με εξάρι κιβώτιο. Η ροπή των 240 Nm είναι παρού- σα στο μεγαλύτερο –και ωφέλιμο– φάσμα του στροφομέτρου, ενώ στον τομέα της κατανάλωσης ο τούρμπο ντίζελ κινητήρας αναδεικνύει τις οικονομικές του προθέσεις με μέση κατανάλωση 3,7 λίτρα/100 χλμ. Ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων με τον κρυφό αποθηκευτικό χώρο κάτω από το πάτωμα προσθέτει πόντους πρακτικότητας χωρίς κραυγαλέα σχεδιαστικά τερτίπια.
VW TIGUAN
Μεγαλύτερο, ομορφότερο, δυνατότερο
Το νέο Tiguan δείχνει στη νέα του γενιά να πατάει ακόμα καλύτερα σε μια κατηγορία που κατακλύζεται από ισχυρούς αντιπάλους. Το νέο μοντέλο διαθέτει νέα σχεδίαση, πιο άνετο εσωτερικό, πλούσιο τεχνολογικά εξοπλι- σμό και κινητήρες που προάγουν την οικονομία και τις επιδόσεις που υπό- σχεται το νέο VW Tiguan. Το νέο μοντέλο που κυκλοφορεί και στην ελληνική αγορά αποτελεί την πρόταση της γερμανικής φίρμας στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Ποια είναι τα νέα του χαρακτηριστικά; Η εξωτερική του εμφάνιση, που βαδίζει στα χνάρια του οικογενειακού σχεδι- αστικού DNA, όπως για παράδειγμα το νέο Passat και το καινούργιο Golf. Επίσης είναι πιο μεγάλο και οι χώροι του είναι πιο άνετοι. Το νέο Tiguan προσφέρεται σε δικίνητη αλλά και τε- τρακίνητη έκδοση. Οι ικανότητες στις εκτός δρόμου διαδρομές στηρίζονται κυρίως στο αμάξωμά του, που απέχει σχεδόν 20 εκατοστά από το έδαφος, αλλά και στην εξελιγμένη τετρακίνη- σης 4Motion, που ενισχύει την ενερ- γητική ασφάλεια αλλά και τη μέγιστη πρόσφυση σε δύσκολες διαδρομές, όπως χώμα ή ολισθηρό οδόστρωμα. Επίσης, το νέο Tiguan έχει στον βασικό εξοπλισμό το καινοτόμο σύ- στημα οδηγικών προφίλ 4Motion Active Control, το οποίο καθιστά το νέο Tiguan έτοιμο να ανταποκριθεί σε απαιτητικές οδηγικές συνθήκες (εκτός δρόμου, χιόνι) διατηρώντας την άνεση και την ασφάλεια για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες σε υψη- λά επίπεδα. Στο πίσω κάθισμα θα καθίσουν με άνεση τρεις επιβάτες – έχουν πλέον 29 χλστ. περισσότε- ρο χώρο για τα γόνατα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Αυξημένη επίσης είναι και η χωρητικότητα του πορ- τμπαγκάζ κατά 50 λίτρα (συνολικά 420 λίτρα), ενώ σε όλες τις εκδόσεις η ρεζέρβα ασφαλείας είναι βασικός εξοπλισμός. Προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ: τον 1.4 TSI βενζίνης σε δύο εκδόσεις 125 και 150 ίππους και τον 1.6 TDI ντίζελ με 115 ίππους, ενώ θα διαθέτει και κορυφαίων επιδόσεων κινητήρες, όπως τον 2.0 TSI 180 ίππων και τους 2.0 TDI 190 και 240 ίππων. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να το επιλέξουν ανάμεσα σε τρία επί- πεδα εξοπλισμού, τα Active, Advance και Exclusive. Στη βασική έκδοση, την Active, ο βασικός εξοπλισμός του μο- ντέλου είναι πλήρης και διαθέτει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους, ενεργό καπό, προβολείς ομίχλης εμπρός, πίσω φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οθόνη αφής 5 ιντσών κ.λπ.
SEAT ATECA (Autobest 2017)
To πρώτο SUV της SEAT
Το νέο SEAT Ateca, το πρώτο SUV στην ιστορία της SEAT, βρίσκεται ήδη στην ελληνική αγορά. Το Ateca πήρε την ονομασία του από το ισπανικό χωριό Ateca που βρίσκεται στα δυτικά της Σαραγόσα, στην καρδιά της Ιβηρικής χερσονήσου. Η γκάμα του νέου SEAT Ateca διαθέτει εξελιγμένους βενζινο- κινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, με απόδοση που κυμαίνεται από 115 PS έως 190 PS, με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή τετρακίνηση 4Drive, με χει- ροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή DSG. Η γκάμα επιλογών τεχνολογίας εκτείνε- ται από προβολείς Full LED και ένα ευ- ρύ φάσμα συστημάτων υποστήριξης, όπως το καινοτόμο Traffic Jam Assist και το νέο Emergency Assist, μέχρι ένα πακέτο συστημάτων ψυχαγωγίας τελευταίας γενιάς με οθόνες αφής 8 ιντσών και συνδεσιμότητα Full Link. Τρία επίπεδα εξοπλισμού είναι δι- αθέσιμα, με χρώματα και υλικά υψη- λής ποιότητας για κάθε γούστο. Το νέο SEAT Ateca απέσπασε την υψηλότε- ρη βαθμολογία στο πλαίσιο του προ- γράμματος των πρόσφατων δοκιμών του Euro NCAP. Το πρώτο SUV στην ιστορία της μάρκας αξιολογήθηκε με 5 αστέρια, αποδεικνύοντας πλήρως το υψηλό επίπεδο ασφάλειας που το διακρίνει. Το Ateca έλαβε εξαιρετική κατάταξη σε καθεμία από τις επιμέρους κα- τηγορίες που περιλαμβάνονται στις δοκιμές του Euro NCAP, με ιδιαίτε- ρη έμφαση σε αυτές της ασφάλειας ενήλικων επιβατών και προστασί- ας παιδιών, καθώς και σε αυτές της προστασίας πεζών και συστημάτων υποστήριξης του οδηγού. Συνδυάζει κομψό αλλά και ταυτόχρονα δυναμι- κό χαρακτήρα και αποπνέει αίσθη- ση σταθερότητας και ασφάλειας. Το cockpit έχει σαφή εστίαση προς τον οδηγό και προσφέρει εύκολη ανά- γνωση των εμφανιζόμενων πληρο- φοριών στην οθόνη 8 ιντσών. Τεχνολογίες που προσφέρει το Ateca Σε δύσκολες κυκλοφοριακές συν- θήκες, το Ateca κινείται, επιταχύνει και φρενάρει μόνο του με τη βοήθεια του Τraffic Jam Αssist. Τα συστήματα που αποτελούν τη βάση του Traffic Jam Assist είναι το Lane Assist και το ACC Adaptive Cruise Control. Το Lane Assist, με τη χρήση κάμερας στο παρμπρίζ, προειδοποιεί τον οδηγό για ακούσια εκτροπή από τη λωρίδα κυ- κλοφορίας, διορθώνει την κίνηση του οχήματος και το επαναφέρει εντός της λωρίδας. Το ACC Adaptive Cruise Control με τη χρήση ραντάρ στην επάνω γρίλια ρυθμίζει την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
TOYOTA CH-R
Με άνεση και ασφάλεια
Στην ελληνική αγορά κυκλοφορεί το μικρό crossover της ιαπωνικής φίρμας, το CH-R. Πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο, μέσω του οποίου η Toyota εισέρχεται στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών crossover. To C-HR είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με τις τιμές πώλησης να ξεκινούν από 20.350 ευρώ (από 21.900 ευρώ με την touch-screen) για την έκδοση 1.2T και από 24.700 ευρώ για την υβριδική. Το ολοκαίνουργιο μοντέλο έχει μήκος 4,36 μέτρα, προσφέροντας μια ιδιαίτερα άνετη καμπίνα για τέσσερις επι- βάτες, με εξοπλισμό ιδιαίτερα πλούσιο τόσο στην άνεση όσο και στην ασφάλεια. Το νέο μοντέλο διαθέτει –μεταξύ άλλων στο εξοπλιστικό του επίπεδο– και το πακέτο Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει τα συστή- ματα υποβοήθησης και ασφάλειας, όπως το σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης, ενεργητικό cruise control, διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας των προβολέων κ.ά. Πρόσφατα, το νέο Toyota C-HR εξασφάλισε κο- ρυφαία βαθμολογία 5 αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Εκτός από το ότι προσφέρει εξαιρετική προστασία στους επιβάτες σε περίπτωση ατυ- χήματος, το συγκεκριμένο μοντέλο πέτυχε πολύ καλά αποτελέσματα και στον τομέα της ενεργητικής ασφάλει- ας. Το C-HR συγκέντρωσε εξαιρετική βαθμολογία 95% στη συνολική προ- στασία ενήλικων επιβατών, 77% στην ασφάλεια παιδιών, 76% στην προστασία των πεζών και 78% στα συστήμα- τα υποστήριξης της ασφάλειας. Οι χώροι του επαρκούν για τέσ- σερις επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 377 λίτρα. Στο εσωτερικό του δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών που βρίσκεται στο επάνω μέρος του ταμπλό, με το ηχοσύστημα της JBL των 9 ηχείων απόδοσης 576 watt. Θα υπάρχουν δύο επιλογές σε κινητήρες. Η πρώτη και πιο μικρή είναι αυτή με τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων με τούρμπο –που ήδη υπάρχει στο Auris– απόδοσης 116 ίππων και η δεύτερη θα είναι υβριδικής τεχνολογίας 1.8 με 122 ίππους, με εκπομπές ρύπων 86 γρ./χλμ. Στον τομέα των επιδόσεων η υβριδική εκδοχή συνδυάζει έναν 1.8 VVT-i κινητήρα βενζίνης με έναν ηλε- κτροκινητήρα. Η συνδυασμένη απόδοση αγγίζει τους 122 ίππους, με τους Ιάπωνες να αναφέρουν ότι η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι στα 3,6 l/100 χλμ. και εκπομπή CO2 στα 82 γρ./χλμ. Ο 1.200άρης συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο, ενώ υπάρχει και τετρα- κίνητη AWD έκδοση (με Multidrive) για τη συγκεκριμένη έκδοση και όχι για την υβριδική, που προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση.
PEUGEOT 3008
Car of the Year 2017
Εφοδιασμένο με όλες τις τεχνολογί- ες αιχμής, το νέο PEUGEOT 3008 επιτρέπει στο οδηγό να απολαμβάνει στο έπακρο τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός κορυφαίου SUV. Ολες αυτές οι λει- τουργίες ρυθμίζονται από το κεντρικό μενού, ανατρέχοντας στη σχετική ενό- τητα «Ρυθμίσεις οχήματος». Σύστημα Αυτόνομης Πέδησης και Προειδοποίησης Αποφυγής Σύγκρουσης (Active Safety Brake και DistanceAlert) Σε περίπτωση που υπάρξει κρίσιμη απόσταση από ένα προπορευόμενο όχημα ή έναν διερχόμενο πεζό, η λει- τουργία Προειδοποίησης και Αποφυγής Σύγκρουσης αφυπνίζει τον οδηγό! Το σύστημα Αυτόνομης Πέδησης (γνωστό και ως υποβοήθηση πέδη- σης σε έκτακτη ανάγκη) επεμβαίνει όταν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαι- ρα στη σχετική προειδοποίηση και υποβοηθά στην αποφυγή ή στη μεί- ωση της σφοδρότητας μιας πιθανής σύγκρουσης (με ανάλογη μείωση της ταχύτητας του αυτοκινήτου). Το σύστημα αναγνωρίζει τα οχήματα που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση ή είναι στατικά, καθώς και τους πεζούς στον δρόμο (ποδήλατα, μοτοσικλέ- τες, ζώα και άλλα αντικείμενα είναι μη ανιχνεύσιμα). Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας (LaneDeparture Warning) Το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιεί μια κάμερα που ανιχνεύει συνεχώς τη συ- νεχή ή διακεκομμένη διαγράμμιση του οδοστρώματος και όταν υπάρξει ακού- σια απόκλιση και σε ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα, τότε ο οδηγός αρχικά προειδοποιείται με ηχητική και στη συνέχεια με οπτική επισήμανση. Σε ταχύτητες από 65 έως 180 χλμ./ ώρα το σύστημα έχει επίσης τη δυνα- τότητα να διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου στην τρέχουσα λωρίδα κυκλοφορίας, ασκώντας μικρές τά- σεις προς την αντίθετη φορά (μικρο- διορθώσεις με «ανάποδο»). Η διόρθωση της πορείας ακυρώνεται εφόσον ο οδηγός κρατήσει το τιμόνι στην ευθεία ή χρησιμοποιήσει τo φλας. Σύστημα «επαγρύπνησης» οδηγού (Driver AttentionWarning) Το νέο SUV Peugeot 3008 εξοπλίζεται στάνταρ με το σύστημα Προειδοποί- ησης Διάρκειας Οδήγησης, που ανα- γνωρίζει τον ρυθμό κίνησης και όταν ο οδηγός δεν έχει κάνει κάποια στάση –σε συνεχή οδήγηση για τουλάχιστον δύο ώρες, με την ταχύτητα να είναι άνω των 65 χλμ./ώρα–, τότε τον προειδοποιεί ανάλογα. Αυτή η προειδο- ποίηση έχει τη μορφή μηνύματος που συνοδεύεται με έναν διακριτικό ήχο και η οποία τον παροτρύνει να κάνει ένα διάλειμμα για να ξεκουραστεί. Επιπροσθέτως, υπάρχει μια κάμερα τοποθετημένη στο επάνω μέρος του παρμπρίζ που ελέγχει την εγρήγορση του οδηγού, αναλύοντας τυχόν αποκλίσεις από την κανονική πορεία και, όταν είναι απαραίτητο, υπάρχουν ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις (π.χ. «Προσοχή!» ή «Κάντε ένα διάλειμμα»).
SKODA KODIAQ SCOUT
Με επιθετική διάθεση
Το SKODA KODIAQ εμπλουτίζεται με μια νέα έκδοση, την KODIAQ SCOUT, η οποία είναι ακόμη πιο «αγριεμένη» σε εμφάνιση, περιλαμβάνοντας τη μάσκα που πλαισιώνε- ται από ασημί τελειώματα, καθώς και τις ράγες οροφής. Το SCOUT διατίθεται με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών που δημιουργήθηκαν ειδικά γι’ αυ- τό το μοντέλο και φέρει ένα μικρό σήμα με την ονομασία του μοντέ- λου στο μπροστινό φτερό και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Το επίκεντρο της τετρακίνησης είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πο- λύδισκος συμπλέκτης που βρίσκε- ται ακριβώς μπροστά από το πίσω διαφορικό, δηλαδή στο τέλος του κινητήριου άξονα, για βέλτιστη κα- τανομή του φορτίου στους άξονες. To νέο μοντέλο διαθέτει σύστημα Off-Road Assist, πακέτο Rough-Road με προστασία στο κά- τω μέρος του αμαξώματος και στον κινητήρα, καθώς και σύστημα Park Assist εμπρός και πίσω. Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης Driving Mode Select (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow), το οποίο μπορεί να χρησι- μοποιηθεί για τον έλεγχο του κινη- τήρα, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, του υδραυλικού τιμονιού και του κλιματισμού. Υπάρχουν δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου: 1.4 TSI (150 PS), 2.0 TSI (180 PS), 2.0 TDI (150 PS) και 2.0 TDI (190 PS).
JEEP RENEGADE
Μια 4x4 εμπειρία στην Αράχωβα
Η Jeep επιστρέφει στην Αράχωβα, εκεί όπου η ελληνική αντιπροσω- πεία μαθαίνει τα μυστικά –αλλά και τις ικανότητες του νέου Renegade– στους λάτρεις της τετρακίνησης. Από τη δεκαετία του ’90, οπότε και ιδρύθηκε το Jeep Camp στο διάση- μο θέρετρο, έχει προσφέρει απίθα- νες 4Χ4 εμπειρίες και τώρα επιστρέ- φει και ανανεώνει το ραντεβού του με τους λάτρεις της περιπέτειας με την προσθήκη του ατίθασου SUV, Jeep Renegade. Το Camp ανοίγει και πάλι τις πύλες του, τις... τάφρους του και τα υπόλοιπα λασπωμένα και χιονισμέ- να εμπόδια της απαιτητικής off-road διαδρομής, για να δώσει την ευκαι- ρία στους οδηγούς να ανακαλύψουν τις extreme δυνατότητες του αυθε- ντικού 4Χ4 Jeep Renegade και να ζήσουν μια ξεχωριστή ημέρα στο βουνό, είτε μένουν στην περιοχή εί- τε συνδυάσουν το Jeep Camp με μια ημερήσια εκδρομή. Το άνετο «σπίτι» της Jeep, με δικό του χώρο στάθμευ- σης, θα δώσει την ευκαιρία στους επισκέπτες να απολαύσουν ένα ζε- στό ρόφημα και να ενημερωθούν για τα μοντέλα της Jeep. Στον ίδιο χώρο θα προβάλλονται εντυπωσιακά video με τα μοντέλα Jeep. Οι επισκέπτες, αφού ενημε- ρωθούν, θα μεταφέρονται οδικώς με Jeep Renegade στον χώρο του Jeep Camp, όπου και θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την ξεχωριστή off-road εμπειρία της οδήγησης ενός Jeep Renegade στο φυσικό του περι- βάλλον με την ασφάλεια της καθοδή- γησης του εξειδικευμένου προσωπι- κού της Jeep, που θα είναι εκεί για να τους λύσει κάθε απορία. Στο συγκε- κριμένο Camp η Jeep παρουσίασε τις νέες εκδόσεις που εμπλουτίζουν την ήδη πλούσια γκάμα της φίρμας. Οι νέες εκδόσ εις Η πρώτη πανελλαδική παρουσίαση των νέων εκδόσεων πραγματοποι- ήθηκε στο φυσικό περιβάλλον του SUV μοντέλου, στην πίστα της Jeep στην Αράχωβα. Ετσι, η γκάμα του Renegade εμπλουτίζεται με δύο νέες εκδόσεις, τις πετρελαιοκίνητες 1.6 MJTD 120HP με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους εμπρός τροχούς, οι τι- μές των οποίων ξεκινούν από 21.900 και 27.200 € αντίστοιχα, με επίπεδο εξοπλισμού Sport για το πρώτο και Longitude για το δεύτερο.