Η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς SUV επιστρέφει αναβαθμισμένη σε όλες τις κατηγορίες. Το αυτοκίνητο δείχνει και είναι πολύ πιο σπορ από τον προκάτοχό του. Εμπρός ξεχωρίζουν το οκτάγωνο μοτίβο της μάσκας Singleframe με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και οι στενοί προβολείς με τεχνολογία LED. Μάλιστα, στην κορυφαία έκδοση διατίθεται με προβολείς Matrix LED με έξυπνη προσαρμογή της φωτεινής δέσμης στις συνθήκες του δρόμου.
Του Άρη Γαλανόπουλου
Στο πλάι, συναντάμε τα γραφικά φωτισμού καθώς και το αποτύπωμα των προβολέων και των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Τα περιγράμματα είναι εμπνευσμένα από το... quattro DNΑ της Audi και κάνουν το SUV να φαίνεται ακόμη πιο φαρδύ με τα διαφορετικού χρώματος τόξα να δημιουργούν μία έντονη off-road αντίθεση.
Οι διαστάσεις
Βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα του ομίλου, έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις και είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του. Το μήκος του φτάνει τις 4.485 χιλιοστά – 97 χλστ. πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. και φτάνει τα 1.856 χλστ. συνολικά, αλλά με ύψος 1.585 χλστ. είναι 5 χλστ. χαμηλότερο από το αμάξωμα του Q3 της πρώτης γενιάς. Στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 77 χλστ. φτάνοντας τις 2.680 χλστ., διασφαλίζοντας μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες.
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει συνολικά 530 ή 675 λίτρα και αυξάνεται στα 1.525 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων διπλωμένες.
Η Audi έχει καταργήσει τα κλασικά αναλογικά όργανα. Στο νέο Q3 υπάρχει μια πληθώρα επιλογών για τα μεγέθη οθονών και του ψηφιακού πίνακα οργάνων που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός. Ακόμη και στην έκδοση με το στάνταρ MMI radio υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη διαγώνιου 10,25 ιντσών, που μπορεί να αναβαθμιστεί στις 12,5 ίντσες, την οποία ο οδηγός διαχειρίζεται και από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Το MMI radio plus περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη αφής διαγώνιου 8,8 ιντσών που βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό, ενώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού ανεβαίνει στις 10,1 ίντσες.
Στον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν συστήματα όπως το ενεργητικό cruise control, το οποίο διατίθεται προαιρετικά με το S tronic, που ενσωματώνει τις λειτουργίες της ενεργητικής υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive speed assist), της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (active lane assist). Ακόμα, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), το σύστημα ελέγχου διασταύρωσης (cross traffic assist), το σύστημα πρόληψης και αποφυγής σύγκρουσης (Audi pre sense front safety system) και άλλα.
Η Audi θα προσφέρει τέσσερις εκδόσεις: τρεις με βενζινοκινητήρες και μία πετρελαιοκίνητη, σε συνδυασμό με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση quattro. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 150 έως 230 ίππους με τη βασική επιλογή να είναι ο 1.5 TSI. Η έκδοση με αυτόν τον κινητήρα ξεκινά από τις 32.900 ευρώ.
Παντός καιρού
Οταν οι συνθήκες του δρόμου το απαιτήσουν ή ο οδηγός θελήσει να οδηγήσει το νέο Q3 εκτός δρόμου, η τεχνολογία quattro αποδεικνύει γιατί εδώ και 35 χρόνια αποτελεί σημείο αναφοράς στην αυτοκίνηση. Μία τεχνολογία που υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη πρόσφυση και εξαιρετικά δυναμική συμπεριφορά.
Πηγή: Kathimerini.gr ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube