Το νέο Renault Arkana παρουσιάστηκε επί ελληνικού εδάφους και είχαμε την ευκαιρία να γευτούμε την πρώτη οδηγική εμπειρία του νέου coupe SUV της γαλλικής φίρμας. Η τάση της εποχής είναι η εξέλιξη και κατασκευή SUV μοντέλων, καθώς και η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, η νέα εποχή θέλει τα SUV να είναι πιο ελκυστικά, πιο σπορ, πιο επιβλητικά. Σε αυτό το πλαίσιο, η Renault αποκαλύπτει το Arkana, το οποίο είναι SUV (απόσταση από το έδαφος 200 χλστ.), αλλά ταυτόχρονα φέρει coupe σχεδιαστικά στοιχεία. Το αμάξωμα πατάει σε τροχούς μεγάλης διαμέτρου και το μήκος του φτάνει τα 4,568 μ., το ύψος το 1,571 μ. και το μεταξόνιο είναι 2,720 μ. Οι συνολικές διαστάσεις τού χαρίζουν ένα πιο ρευστό προφίλ, ενώ οι διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου, όπως στα πλαίσια των παραθύρων, στα προστατευτικά των θυρών και στα σκούρα εμπρός φρύδια των φτερών, τονίζουν ακόμα περισσότερο το κύρος της κατασκευής.



Στο εσωτερικό, η γνώριμη διάταξη της Renault έρχεται με υψηλή ποιότητα υλικών και συναρμογής. Eφοδιάζεται με ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη 4,2, 7 ή 10,2 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση) και κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών, η οποία προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και σύστημα ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με δυνατότητα Auto Hold στις πλουσιότερες εκδόσεις. Επίσης, οι πλουσιότερες εκδόσεις έχουν μια μεγάλη, κάθετη οθόνη αφής 9,3 ιντσών για high-tech αίσθηση.

Το νέο Arkana προσφέρει σημαντικό επίπεδο ευρυχωρίας για σπορ μοντέλο, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι 513 λίτρων (480 λίτρα για την έκδοση E-TECH Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού).

Από πλευράς κινητήρων, το νέο Renault Arkana έρχεται αποκλειστικά με υβριδική τεχνολογία. Ο κινητήρας E-TECH Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.598 κ.εκ. νέας γενιάς. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων και η ισχύς του είναι 91 ίππων, ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator). Η μέση κατανάλωση –σύμφωνα με την εταιρεία– είναι 4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 ξεκινούν από τα 112 γρ./χλμ. Ακόμα υπάρχει η mild hybrid έκδοση, η οποία βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo άμεσου ψεκασμού 1.3 TCe. Η micro-hybrid τεχνολογία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε μέση κατανάλωση 5,8 λίτρων/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 132-138 γρ/χλμ. (τιμές WLTP).
Η Renault έχει ανοίξει ήδη τους καταλόγους παραγγελιών του νέου Arkana, ενώ οι πρώτες παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2022. Η τιμή για την έκδοση 1.3 TCe 140 Expression ξεκινάει από τα 25.290 ευρώ.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube