Το νέο Renault Clio έκανε επίσημα το ντεμπούτο του στην πρόσφατη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου αποκαλύφθηκε στο κοινό και το μηχανολογικό του σύνολο.
Η νεανική του εμφάνιση είναι ένα από τα σημαντικά στοιχεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον στο νέο Renault Clio, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί μια μικρογραφία του μεγαλύτερου Megane. Οι στρογγυλεμένες επιφάνειες έχουν επικρατήσει για ακόμα μια φορά, αλλά τα χαρακτηριστικά φώτα και η επιθετική μάσκα, με το μεγάλο λογότυπο της φίρμας να δεσπόζει στο κέντρο της γρίλιας, κάνουν το νέο Clio πολύ ξεχωριστό και επιθετικό. Στο πίσω μέρος, τα φώτα έχουν γίνει πιο στενά, κρατώντας την αναγνωρισιμότητα του μοντέλου ανέπαφη. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το νέο Clio έχει μειωθεί σε μήκος κατά 14 χλστ. σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, ενώ είναι πιο ευρύχωρο. Αυτό οφείλεται και στη νέα πλατφόρμα CMF-B. Eχει γίνει και πιο αεροδυναμικό χάρη στη μείωση του ύψους κατά 30 χλστ. από τον προκάτοχό του. Ακόμα ένα μεγάλο βήμα κάνει σχετικά με τον χώρο αποσκευών, καθώς διαθέτει τον καλύτερο της κατηγορίας του, έχοντας την εντυπωσιακή χωρητικότητα των 391 λίτρων.
Μεγάλες αλλαγές έχουμε και στο cockpit του νέου Clio. Πλέον συναντάμε την κάθετα τοποθετημένη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, η οποία λειτουργεί ως πηγή του συστήματος πολυμέσων. Είναι 7 ή 9,3 ίντσες (ανάλογα με τον εξοπλισμό) και έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό για ευνόητους λόγους. Για πρώτη φορά στο γαλλικό supermini υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 έως 10 ιντσών, ενώ εντύπωση προκαλεί ο επιλογέας ταχυτήτων, που βρίσκεται ένα «σκαλί» πιο ψηλά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ λίγο πιο πάνω υπάρχουν φυσικά μπουτόν και περιστροφικοί διακόπτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι εξοπλίζεται με πολλά τεχνολογικά «καλούδια», όπως είναι το σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, θερμαινόμενα καθίσματα κ.ά. Τέλος, τα μαλακά υλικά ολοκληρώνουν την ευχάριστη ατμόσφαιρα, αφήνοντας θετική αύρα στον διάκοσμο του μοντέλου.
Οι κινητήρες
Το νέο Clio θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, diesel, lpg και hybrid. Η βασική επιλογή είναι ένας ατμοσφαιρικός 1.000άρης 65 ή 75 ίππων, ενώ ο 1.0 turbo των 100 ίππων συνδυάζεται και με υγραέριο. Ολα τα παραπάνω έρχονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με την εξαίρεση του 100άρη, που συνεργάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic. Αποκλειστικά με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων θα προσφέρεται ο ισχυρός τούρμπο 1.3 βενζινοκινητήρας των 130 ίππων, με ροπή 240 Nm. Φυσικά, δεν λείπει ο γνώριμος αλλά αναβαθμισμένος 1.5 diesel των 85 ή 115 ίππων, που συνδυάζεται με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η γκάμα ολοκληρώνεται με το υβριδικό σύστημα, που αποτελείται από έναν 1.6 κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο μικρά ηλεκτρικά μοτέρ, με τη συνδυαστική τους απόδοση να είναι 130 PS.
Αναμφίβολα, αν μπορούμε να πούμε ότι η Renault έχει θέσει γερές βάσεις στη supermini κατηγορία όλα αυτά τα χρόνια, τότε με το νέο Clio όχι μόνο συνεχίζει να κρατάει τα στάνταρ της σε υψηλό σημείο, αλλά τα ξεπερνάει.
Άρης Γαλανόπουλος