Οι Νορβηγοί έχουν κάνει σημαντικά βήματα για την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης, που είναι η ηλεκτροκίνηση. Στους δρόμους του Οσλο γευτήκαμε την οδηγική εμπειρία του απόλυτου ηλεκτρικού SUV.
Mε μήκος 4,76 μ., πλάτος 1,88 μ. και μεταξόνιο 2,87 μ., δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι ο διάκοσμος είναι αρχοντικός. Αισθητικά, διατηρεί τη σιλουέτα των μοντέλων της φίρμας, ωστόσο διαφοροποιείται στα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) και στους τροχούς (19 έως και 21 ιντσών) ελαφρού κράματος. Οι τελευταίοι έχουν μελετηθεί με τέτοιο τρόπο, μειώνοντας δραστικά την αεροδυναμική αντίσταση που προκαλούν οι συμβατικοί τροχοί. Η νέα EQC εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου 80 kWh, που βρίσκονται τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Αυτές είναι συνδεδεμένες με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, καθιστώντας την EQC τετρακίνητη. Η συνδυαστική απόδοση των δύο κινητήρων φτάνει τους 408 ίππους και τα 765 Nm ροπής. Το συνολικό βάρος αγγίζει τα 2.500 κιλά, εκ των οποίων τα 650 είναι τα στοιχεία των μπαταριών. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι με μια πλήρη φόρτιση η αυτονομία της EQC φτάνει πάνω από τα 450 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών NEDC. Στην πράξη, όμως, εκτιμάμε ότι μπορεί να κινείται κάποιος από 300 έως και 400 χιλιόμετρα.
Εντυπωσιακή επιτάχυνση
Παρά το βάρος του μεγάλου SUV, η επιτάχυνσή του είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Χρειάζεται μόλις 5,1 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, «προστατεύοντας» την αυτονομία. Ως ηλεκτρικό όχημα, το σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ του γκαζιού αντιστοιχεί σε φρενάρισμα, αποφεύγοντας έτσι τη φθορά των φρένων και παράλληλα ανακτά ενέργεια. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Comfort, Eco, Max Range, Sport και το Individual. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να επιλέξει το στυλ οδήγησης που χρειάζεται κάθε στιγμή. Το εσωτερικό της νέας EQC κρατάει τον premium χαρακτήρα των υπόλοιπων συμβατικών μοντέλων. Το σύστημα πολυμέσων απαρτίζεται από δύο οθόνες, όπως συναντήσαμε πρώτη φορά και στη νέα A-Class. Ο χρήστης παραμένει συνδεδεμένος μέσω της ειδικής πλατφόρμας της Mercedes, τη Mercedes Me.
Η φόρτιση μπορεί να γίνει από οποιαδήποτε συμβατική πρίζα, ωστόσο γι’ αυτούς που επιθυμούν ταχύτερη φόρτιση, οι μπαταρίες μπορούν να φτάσουν το 80% (από 10%) σε μόλις 40 λεπτά με το Mercedes Wallbox. Η Mercedes ανακοίνωσε ότι το λανσάρισμα της νέας EQC στην Ευρώπη αναμένεται να γίνει εντός του 2019, χωρίς όμως να αναφερθεί σχετικά το κόστος απόκτησής της.
Άρης Γαλανόπουλος