Ομάδες και πιλότοι της Formula 1 επιστρέφουν στην αγωνιστική δράση, μετά από δύο εβδομάδες τις καλοκαιρινής διακοπής. Ο Μαξ Φερστάπεν είναι αυτός που συνεχίζει να οδηγεί την κούρσα του πρωταθλήματος στους πιλότους και η Red Bull, στη βαθμολογία των κατασκευαστών.

Σειρά στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος, έχει η πίστα του Σπα για το Βέλγικο Grand Prix, που θα λάβει μέρος το τριήμερο 26-28 Αυγούστου και το sport-fm.gr, σας παρουσιάζει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την πίστα.



Ο πρώτος αγώνας έγινε τέσσερα χρόνια μετά την κατασκευή της πίστας!


Η πίστα του Σπα, βρίσκεται ανάμεσα στις πόλης Francorchamps, Malmedy και Stavelot και είναι μια από τις πιο παλιές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με χωρητικότητα 70.000 θέσεων στις κερκίδες.

Συγκεκριμένα κατασκευάστηκε το 1921 και μέχρι και το 1924 χρησιμοποιούταν, μόνο για αγώνες του Moto GP. Ο πρώτος αγώνας για την Formula 1, έγινε το 1925.

Αρχικά οι διάσταση της πίστας ήταν 14.9 χιλιόμετρα και 25 στροφές. Το 1939 έγινε η πρώτη τροποποίηση και το μήκος μειώθηκε σε 14.1 χιλιόμετρα και 21 στροφές. Επόμενη τροποποίηση ήρθε το 1979, όπου το μήκος της μειώθηκε στο μισό (7.004 χιλιόμετρα), που βελτίωσε ριζικά την ασφάλεια.

Στον πρώτο αγώνα που έγινε το 1925, νικητής αναδείχθηκε ο Ιταλός πιλότος, Αντόνιο Ασκάρι με μονοθέσιο της Alfa Romeo, ωστόσο ο αγώνας δεν εντάσσεται επίσημα στο πρωτάθλημα της F1. Συγκεκριμένα ο πρώτος αγώνας για το πρωτάθλημα, έγινε το 1950 και νικητής είχε αναδειχθεί ο Χουάν Μάνουελ Φάντζιο, επίσης με μονοθέσιο της Alfa Romeo.

Οι κυρίαρχοι στο Grand Prix του Βελγίου


Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το πρώτο μονοθέσιο που κατέκτησε την πρώτη θέση στο Grand Prix του Βελγίου, ήταν αυτό της Alfa Romeo του Φάντζιο. Ωστόσο, κυρίαρχη ομάδα στο Βέλγιο είναι η Ferrari των 18 νικών.

Την πρώτη δεκαετία (1950-1960), τα κόκκινα μονοθέσια είχαν κατακτήσει την πρώτη θέση στην πίστα του Σπα τρεις χρονιές, έναντι των δύο που είχε η Alfa Romeο. Συγκεκριμένα, ο Αλμπέρτο Ασκάρι (γιός του Αντόνιο) είχε βγει πρώτος δύο συνεχόμενες χρονιές (1951, 1952), για να έρθει το 1956 η νίκη του Πίτερ Κόλινς.



Την δεκαετία 1960-1970, κυριαρχεί το μονοθέσιο που οδηγούσε ο Τζιμ Κλαρκ, η Lotus με κινητήρα της Climax, όπου αναδείχθηκε πρώτο τέσσερις συνεχόμενες χρονιές (1962,1963, 1964 και 1965). Στην 3η δεκαετία, η Ford άρχισε να μπαίνει πιο δυναμικά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, προμηθεύοντας με κινητήρες τόσο τη McLaren, όσο και τη Lotus και τη Λιζιέ.

Στις επόμενες δύο δεκαετίες, οι δύο ομάδες που κυριάρχησαν ήταν η McLaren με κινητήρα της Honda και πιλότο της, τον θρυλικό Αΐρτον Σένα (1988,1989, 1990, 1991) και στην συνέχεια η Ferrari του Μίκαελ Σουμάχερ (1996, 1997, 2001, 2002).

Αναλυτικά οι νίκες των ομάδων ανά χρονολογία:


Ferrari: 1952, 1953, 1956, 1961, 1966, 1975, 1976, 1979, 1984, 1996, 1997, 2001, 2002, 2007, 2008, 2009, 2018, 2019 (18)

Mercedes: 1935,1939, 1955, 1999, 2000, 2004, 2005, 2010, 2012, 2015, 2016, 2017, 2020 (13)

Ford: 1968, 1972, 1973, 1974, 1977, 1978, 1980, 1981, 1982, 1992 (10)

Renault: 1983, 1985, 1993, 1994, 1995, 2011, 2013, 2014 (8)

Honda: 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 2021 (6)

Climax: 1960, 1962, 1963, 1964, 1965 (5)

Alfa Romeo: 1925,1947, 1950, 1951 (4)

Bugatti: 1930, 1931, 1934 (3)

Maserati: 1933, 1954 (2)

Αφεντικό ο Μίκαελ Σουμάχερ και η ευκαιρία του Χάμιλτον να φτάσει τον Σένα


Μπορεί λοιπόν η Ferrari να είναι αυτή που μετράει τις περισσότερες νίκες στο Grand Prix του Βελγίου στο κομμάτι των κατασκευαστών, ωστόσο, υπάρχει και πιλότος που βρίσκεται στην κορυφή. Ο λόγος για τον Μίκαελ Σουμάχερ που έχει ανέβει 6 φορές, στο υψηλότερο σκαλί της πίστας του Σπα.

Ο Γερμανός πιλότος, έκανε το ντεμπούτο του το 1991 όπου πήρε την 7η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές, ωστόσο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα, λόγω προβλήματος στον κινητήρα. Την αμέσως επόμενη χρονιά, τα πράγματα ήταν διαφορετικά.



Ο Σουμάχερ βρισκόταν στην 3η θέση της κατάταξης, πίσω από τον Νάιτζελ Μάνσελ και τον Άιρτον Σένα, για 30 γύρους, μέχρι ένα λάθος που τον έκανε να χάσει θέσεις. Ο 23χρονος τότε πιλότος της Benetton (κινητήρας: Ford) έκανε ένα pit-stop, στο οποίο άλλαξε τα ελαστικά του από βρόχινα σε slick.

Τρεις γύρους αργότερα, ο πρωτοπόρος Μάνσελ έκανε και αυτός το δικό του pit-stop, ωστόσο όταν επέστρεψε στον αγώνα είδε τον Σουμάχερ να τον προσπερνάει και στη συνέχεια, ενώ ο Γερμανός είδε με ευκολία πρώτος την καρό σημαία, αφού ο Βρετανός πιλότος της Williams (κινητήρας: Renault), δεν μπορούσε να τον ανταγωνιστεί μετά από το πρόβλημα που είχε στον κινητήρα.

Έτσι λοιπόν ο Σουμάχερ πήρε την πρώτη του νίκη το 1992. Τις υπόλοιπες πέντε από τις έξι νίκες που έχει συνολικά σε Grand Prix του Βελγίου, τις πήρε ως πιλότος της Ferrari (1995, 1996, 1997, 2001, 2002). Δεύτερος σε νίκες στην πίστα του Σπα, είναι ο Άιρτον Σένα που ανέβηκε πέντε φορές στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.



Πρώτη φορά που ο Βραζιλιάνος πιλότος κατάφερε να πάρει την καρό σημαία, ήταν το 1988 ως πιλότος της Lotus με κινητήρα της Renault και στη συνέχεια ακολούθησαν τέσσερις διαδοχικές νίκες, με το μονοθέσια της McLaren-Honda.



Πλέον ο Μοναδικός πιλότος που είναι πιο κοντά στο να σπάσει το ρεκόρ που είχαν οι δύο θρύλοι της Formula 1, είναι ο Λιούις Χάμιλτον που αν καταφέρει να φύγει νικητής από το Βέλγιο, θα είναι η 5η φορά και θα φτάσει τον Σένα.



Αναλυτικά οι νίκες σε οδηγούς:


Μίκαελ Σουμάχερ: 1992,1995, 1996, 1997, 2001, 2002 (6)

Άιρτον Σένα: 1985, 1988, 1989, 1990, 1991 (5)

Τζιμ Κλαρκ:
1962, 1963, 1964, 1965 (4)

Κίμι Ράικονεν: 2004, 2005, 2007, 2009 (4)

Λιούις Χάμιλτον: 2010, 2015, 2017, 2020 (4)

Χουάν Μάνουελ Φάντζιο: 1950, 1954, 1955 (3)

Ντέιμον Χιλ: 1993, 1994, 1998 (3)

Σεμπάστιαν Φέτελ: 2011, 2013, 2018 (3)

Αλμπέρτο Ασκάρι: 1952, 1953 (2)

Έμερσον Φιτιπάλντι: 1975, 1974 (2)

Νίκι Λάουντα: 1975, 1976 (2)

Άλεν Προστ:
1983, 1987 (2)



Είναι η τελευταία φορά που βλέπουμε Grand Prix στο Σπα;


Το Grand Prix του Βελγίου βρίσκεται μέσα σε αυτά που έχουν ανακοινωθεί για το πρόγραμμα της επόμενης σεζόν. Ο λόγος που έχει γίνει αυτό, είναι γιατί η σύμβαση με τη Formula 1 ολοκληρώνεται φέτος και δεν υπάρχει ενημέρωση για το αν θα υπάρξει νέα συμφωνία. Αυτό κάνει αβέβαιο το αν θα ξανά δούμε, Grand Prix στο Βέλγιο.

Όπως και να έχει, το τριήμερο που έρχεται, αναμένουμε να δούμε δυνατές μάχες για το ποιος θα δει πρώτος την καρό σημαία, αφού ξεκινάει το δεύτερο μισό της σεζόν και το πρωτάθλημα έχει πολύ δρόμο ακόμα.

Πρόγραμμα Grand Prix Βελγίου





Σάββατο 27 Αυγούστου
14:00-15:00 – Τρίτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών
17:00-18:00 – Κατατακτήριες Δοκιμες

Κυριακή 28 Αυγούστου
16:00 – Αγώνας







ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube

Ο έτοιμος Μπράουν, ο ενθουσιώδης Οσμάν και το ερωτηματικό Γιουρτσεβέν: Το πρώτο δείγμα των μεταγραφών του Παναθηναϊκού

Μαξίμ Τσιγκάλκο και Το Μαδέιρα, βγείτε από το σώμα του Βίκτορ Γιόκερες…

Η απουσία του Βεζένκοφ, η ώρα του Πίτερς και η ευκαιρία του… περσινού Άλεκ

Αγρίνιο όπως… Ηράκλειο και Τούμπα για τον Παναθηναϊκό!

Ολυμπιακός: Το δεύτερο καλύτερο ξεκίνημα στην Ευρωλίγκα και ο… άλλος Βιλντόσα

Χάαλαντ, Μίτροβιτς, Κριστιάνο και… Μπακασέτας: Ο αρχηγός της Εθνικής βρίσκεται δίπλα στους κορυφαίους!

Από τον Αράο μέχρι τον Τάισον: Τα συμβόλαια των παικτών του Big 5 που λήγουν το καλοκαίρι και η περίπτωση… μπόνους!

Το μέγεθος δεν μετρά (πάντα): 5+1 κοντοί που κάνουν θραύση στο μπάσκετ

Καλύτερη επίθεση ο Παναθηναϊκός, πρώτος σε ασίστ ο Ολυμπιακός

Η επιστροφή στον... τόπο μαρτυρίου και αυτά που έρχονται για την Εθνική στη συνέχεια