Το νέο πρωτάθλημα της Formula 1 επιστρέφει στις ζωές μας και τα φώτα θα σβήσουν για πρώτη φορά φέτος στο «κλασικό» Γκραν Πρι Αυστραλίας, στην πίστα Άλμπερτ Πάρκ της Μελβούρνης την Κυριακή.
Νέα χρονιά, νέα αρχή για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αφού οι αλλαγές είναι πολλές και έχουν να κάνουν κυρίως με τα νέα… old school μονοθέσια που επιστρέφουν για να φέρουν πίσω το θέαμα που λείπει τα τελευταία χρόνια.
Νέοι κανονισμοί –«νέα» old school μονοθέσια
Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς επηρεάζουν τα μονοθέσια κυρίως στην αεροδυναμική τους φύση, αλλά και τα ελαστικά .
Στις αεροδυναμικές μετατροπές, έχει αυξηθεί το μήκος της εμπρός πτέρυγας, το πλάτος της πίσω, που είναι και πιο χαμηλωμένη, ενώ από τις αλλαγές δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα ελαστικά, τα οποία έγιναν φαρδύτερα όπως το γενικότερο σύνολο του μονοθέσιου.
Διαφοροποιήσεις υπάρχουν επίσης στον αεροδυναμικό διαχύτη , ενώ έχουν προστεθεί και αεροδυναμικά βοηθήματα στα πλαϊνά και την είσοδο των ψυγείων. Τέλος τα μονοθέσια παρουσιάζονται πιο χαμηλωμένα και βαρύτερα κατά 20 κιλά (722 σύνολο) σε σχέση με πέρσι.
Όλες αυτές οι αλλαγές θα κάνουν τα μονοθέσια πιο γρήγορα, αλλά και πιο δυσκολοδήγητα. Μάλιστα υπολογίζεται ότι τα μονοθέσια θα είναι ταχύτερα από 3 ως 5 δευτερόλεπτα.
Οι προσδοκίες
Περιμένουμε να δούμε την συμπεριφορά των οδηγών πίσω από το τιμόνι των νέων μονοθεσιών τους, και πόσο γρήγορα θα εξοικειωθούν στις νέες αλλαγές.
Η Formula 1 χρειάζεται μια… νέα κόντρα για τον τίτλο του πρωταθλητή, ελλείψη και του κατόχου Νίκο Ρόζμπεργκ.
Με λίγα λόγια ζητείται άξιος οδηγός να κάνει «παρέα» στο φαβορί, Λιούις Χάμιλτον. Ο μόνος που δείχνει να μπορεί να κοντράρει τον Βρετανό πιλότο, είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός φαντάζει το ιδανικό «μοντέλο» για να επωμιστεί τον ρόλο του διεκδικητή, αφού διαθέτει ικανότητα, διάρκεια, ταχύτητα και εμπειρία. Το μόνο ερωτηματικό είναι η Ferrari που θα δουλεύει στα χέρια του.
Στα αξιοσημείωτα, είναι η απόδοση της Scuderia κατά τις χειμερινές δοκιμές που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα και παρουσιάστηκε ως η πιο γρήγορη και πιο βελτιωμένη ομάδα.
Ντόμινο… στο γριντ
Μετά το σοκ που προκάλεσε η αποχώρηση του παγκόσμιου πρωταθλητή Νίκο Ρόζμπεργκ, ο Βάλτερι Μπότας θα είναι ο αντικαταστάτης του στην Mercedes. Επίσης από το φετινό γκριντ θα λείπει και ο Βρετανός Τζένσον Μπάτον , που αντικαταστάθηκε από τον Στόφελ Φαντόρν στην ομάδα της McLaren. Τέλος ο Νίκο Χούλκενμπεργκ μετακόμισε στην Renault, ενώ όσοι κλάψανε πέρσι στον τελευταίο αγώνα του Μάσα, θα υποχρεωθούν να σκουπίσουν τα δάκρυα τους , αφού ο Βραζιλιάνος θα παραμείνει για άλλη μια χρονιά στην Formula και την Williams μαζί με τον Λανς Στρολ.
Το καλεντάρι
Ο φετινός μαραθώνιος θα αποτελείται από 20 «στροφές», αφού το γερμανικό Γραν Πρι δεν θα βρίσκεται στο καλεντάρι του 2017. Το πρωτάθλημα ξεκινάει από το παραδοσιακό, Γκραν Πρι της Αυστραλίας στο Αλμπερτ Παρκ και συνεχίζει το ταξίδι του σε άλλες 19 χώρες με τελικό προορισμό το Άμπου Ντάμπι τον μακρινό Νοέμβριο.
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
26 Μαρτίου-Αυστραλία
9 Απριλίου-Κίνα
16 Απριλίου-Μπαχρέιν
30-Απριλίου-Σότσι
14 Μαΐου-Βαρκελώνη
28 Μαΐου-Μονακό
11 Ιουνίου-Μόντρεαλ
25 Ιουνίου-Αζερμπαϊτζάν
9 Ιουλίου-Αυστρία
16 Ιουλίου-Σίλβερστοουν
30 Ιουλίου-Ουγγαρία
27 Αυγούστου-Βέλγιο
3 Σεπτεμβρίου-Μόντσα
17 Σεπτεμβρίου-Σιγκαπούρη
1 Οκτωβρίου-Μαλαισία
8 Οκτωβρίου-Ιαπωνία
22 Οκτωβρίου-ΗΠΑ
29 Οκτωβρίου-Μεξικό
12 Νοεμβρίου-Σάο Πάουλο
26 Νοεμβρίου-Άμπου Ντάμπι