Η επιλογή της γαλλικής Ριβιέρας δένει απόλυτα! Στη θεατρική πόλη της νότιας Γαλλίας, στους στενούς δρόμους, αλλά και στην ξεχωριστή ορεινή διαδρομή που είχαν επιλέξει οι άνθρωποι της DS, πήραμε την απόλυτη οδηγική εμπειρία ενός νέου μοντέλου που ανεβάζει τον πήχυ στην premium κατηγορία.
Το DS 3 Crossback είναι το νέο μικρό SUV της γαλλικής εταιρείας, που μπορεί η εμφάνισή του να είναι ιδιαίτερη, αλλά η ταυτότητα της μάρκας παραμένει ανέπαφη. Τα εμπρός φώτα ακολουθούν μια ακανόνιστη γραμμή και η επιβλητική γρίλια φιλοξενεί τον θυρεό της πολυτελούς μάρκας. Στο προφίλ διακρίνεται η μεσαία κολόνα, που είναι το γνώριμο σχεδιαστικό «τρικ», το οποίο προέρχεται από τη συμβατική έκδοση του DS 3. Η πίσω σχεδίαση είναι πραγματικά ξεχωριστή. Τα στενά φανάρια ενώνονται μεταξύ τους με μια χρωμιωμένη γραμμή, ενώ στο κάτω μέρος εντυπωσιάζουν οι διπλές απολήξεις. Με διαστάσεις 4,1 μέτρα μήκος, 1,8 μέτρα πλάτος και 1,5 μ. ύψος, το νέο DS 3 Crossback τοποθετείται στα μεγάλα σούπερ μίνι με crossover χαρακτήρα.
Βάρος στην ποιότητα
Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP και έχει δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην ποιότητα, ενώ η εξωτερική του σχεδίαση είναι ιδιαίτερη και προκλητική. Στο εσωτερικό έχει περίσσεια πολυτέλεια και φέρει πανάκριβα υλικά. Ο πίνακας οργάνων είναι τελευταίας γενιάς, πλήρως ψηφιακός με τη μεγάλη οθόνη αφής σε περίοπτη θέση. Μέρος των προηγμένων τεχνολογιών είναι το Head-up Display και το ηχοσύστημα της Focal με συνολικά δώδεκα ηχεία. Ο χώρος της καμπίνας μας φάνηκε αξιοπρεπέστατος, καθώς και το πορτμπαγκάζ, ενώ οι Γάλλοι στάθηκαν αρκετά στο θέμα της ηχομόνωσης. Το πέτυχαν με τη χρήση μεγαλύτερου σε πάχος τζαμιού και με περισσότερο ηχομονωτικό υλικό. Αυτό φάνηκε όταν βγήκαμε και εκτός πόλης, όπου το DS 3 Crossback έδειξε πόσο άνετα είναι να ταξιδεύεις με το γαλλικό premium supermini.
Από μηχανολογικής πλευράς, η DS προσφέρει όλα τα σύγχρονα σύνολα βενζίνης και ντίζελ για το μικρό crossover. Υπάρχει ο 1.2 PureTech που έχει βραβευθεί ουκ ολίγες φορές, καθώς και ο νέος 1.5 BlueHDi (πετρέλαιο) που πληροί όλες τις προδιαγραφές Euro. Οι αποδόσεις του βενζινοκινητήρα ποικίλλουν – διατίθεται με 100, 130 και 155 ίππους. Μια γεύση από την ισχυρότερη εκδοχή του 3κύλινδρου μοτέρ πήραμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση, όπου η μέση κατανάλωση που παρατηρήσαμε ήταν κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. (5,5 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει το εργοστάσιο). Το νέο DS 3 Crossback ήταν επίσης αρκετά σβέλτο, σημειώνοντας εξαιρετικές επιταχύνσεις. Ο νέος ντίζελ προσφέρεται με 100 ίππους. Εκπληξη είναι η ηλεκτρική έκδοση με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής και την 50άρα KWh μπαταρία να προσφέρει αυτονομία μέχρι και 300 χλμ. (WLTP). Σύμφωνα με την DS, το E-Tense, όπως θα ονομάζεται η ηλεκτρική έκδοση, θα μπορεί να φορτίσει από 0 έως 80% σε μόλις 30 λεπτά, εφόσον έχει αγοραστεί και τοποθετηθεί προαιρετικά το WallBox. Αν πάλι θέλετε να το φορτίσετε με την παραδοσιακή οικιακή πρίζα, τότε θα χρειαστείτε περίπου 20 ώρες.
Άρης Γαλανόπουλος