Μολονότι βρισκόμαστε σε μια εποχή που ένα νέο μοντέλο αφήνει αδιάφορους τους περισσότερους, λόγω της οικονομικής κρίσης, υπάρχουν, ωστόσο, αρκετοί που δεν τους νοιάζει η φράση «φάτε μάτια, ψάρια». Θέλουν να βλέπουν, να ενημερώνονται για τις εξελίξεις και εφόσον τους επιτρέψει η κατάσταση, γιατί όχι να κάνουν την κίνηση που τώρα φαντάζει απαγορευτική.

Οδηγώντας το νέο Clio, είναι αλήθεια ότι ένιωσα πολλά βλέμματα πάνω μου. Αν θέλετε για την ακρίβεια, πάνω στο μοντέλο έπεσαν τα μάτια, αλλά κι εγώ επωφελήθηκα. Είναι επίσης αλήθεια ότι και τα δικά μου μάτια είχαν πέσει αρκετά νωρίτερα στο μοντέλο, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε. Όμως, τώρα, που λόγω της κρίσης κυκλοφορούν πολύ λιγότερα αυτοκίνητα, οτιδήποτε καινούργιο φαίνεται ότι μόλις βγήκε στους δρόμους.

Το Clio πωλείται εδώ και λίγους μήνες στην Ελλάδα, με τις τιμές να ξεκινούν από τις 11.650 ευρώ για τις εκδόσεις βενζίνης (1.2 lt – 75 hp) και από τις 14.490 ευρώ για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις (1.5 lt – 75 hp), οι οποίες έχουν μεγάλη ζήτηση.

Οδήγησα την πιο ισχυρή πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 lt – 90 hp, με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Εξαιρετική συνεργασία, ροπή θαύμα (220 Nm) για προσπέραση στον αυτοκινητόδρομο, απίστευτο τιμόνι και κατανάλωση μόλις 5 λίτρα στα 100 χλμ. μου έγραφε η ένδειξη (3,4 λίτρα η εργοστασιακή μέτρηση, αλλά σε άλλες συνθήκες), ενώ με εκπομπές ρύπων 90 γρ./χλμ. δεν επιβαρύνει και με τέλη κυκλοφορίας.

Αυτές τις ημέρες οδηγώ την turbo έκδοση 0.9 TCe με τους 90 ίππους. Πραγματικά, δύσκολα μετακινείται η βελόνα στο δείκτη καυσίμου και μάλλον επιβεβαιώνονται οι εργοστασιακές μετρήσεις με 4,3 λίτρα κατανάλωσης στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 γρ./χλμ. (δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας). Είναι τσιμπημένη σε κόστος (13.350 ευρώ) αλλά προσφέρει ευχαρίστηση στην οδήγηση. Μόνο το σύστημα Start/Stop θα το ήθελα πιό άμεσο, διότι μερικές φορές ένιωσα τα κορναρίσματα στο φανάρι επειδή αργούσα να ξεκινήσω. Ομως, αυτό το σύστημα βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.

Εν συντομία…

Μόνο 5θυρο αμάξωμα αλλά με πολύ σπορτίφ χαρακτήρα. Αλλωστε το σχεδίασε ο Λόρενς φαν ντεν Ακερ, πρώην της Mazda που έχει δημιουργήσει τα καλόγουστα Mazda 2 και 3. Το τονισμένο καπό κάνει μπαμ, τα περίτεχνα φωτιστικά με LED φώτα ημέρας προκαλούν το μάτι, ενώ οι φουσκωμένοι θόλοι τροχών υποδηλώνουν ότι οι τροχοί πήγαν στις άκρες. Λίγο μεγαλύτερο μεταξόνιο για αύξηση των εσωτερικών χώρων και καμπίνα εξαίσια, με ποιοτικά υλικά και οθόνη αφής μούρλια. Ισως οι χαρακτηρισμοί μου να κυμάνθηκαν σε υπερθετικό βαθμό, όμως το νέο Clio το συμπάθησα πολύ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube