Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP ή ESC από το Electronic Stability Control) το συναντάμε πλέον όλο και σε περισσότερα αυτοκίνητα ώσπου κάποια στιγμή να αποτελέσει βασικό στοιχείο εξοπλισμού (όπως συνέβη και με το σύστημα ABS). Τι γίνεται όμως με τις μοτοσικλέτες; Από το 2016 όλες οι μοτοσικλέτες με κινητήρα άνω 125 κ.εκ. θα πρέπει να διαθέτουν ABS, σύμφωνα με οδηγία της Ε.Ε. Οι μικρότερες μηχανές με κυβισμό από 50 cc θα πρέπει να εξοπλίζονται με ABS ή συνδυασμένο σύστημα πέδησης (θα υπάρχει μηχανική σύνδεση όπου θα φρενάρουν και οι δύο τροχοί μαζί).
Μία από τις πρώτες εφαρμογές ABS καταγράφεται τo 1988 σε μοτοσικλέτα της BMW (περίπου 10 χρόνια μετά το πρώτο αυτοκίνητο με ABS) ενώ το 1992 η Honda είναι η πρώτη ιαπωνική εταιρία που εξοπλίζει με ABS μοτοσικλέτα της. Δύο χρόνια αργότερα, το 1994, μοτοσικλέτες Suzuki της γιαπωνέζικης αστυνομίας διέθεταν ABS της Bosch ενώ το 2006 η Continental σε συνεργασία με την BMW παρουσιάζει την δική της εκδοχή με ένα κόμπακτ σύστημα βάρους μόλις 2,3 κιλά. To πρώτης γενιάς ABS ζύγιζε περίπου 11 κιλά! Περισσότερα - πηγή: caroto.gr
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής